וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון חרדי: "נתניהו לא יתנגד לרפורמים – בגלל אשתו השנייה"

26.2.2016 / 13:03

במאמר מערכת ב"יתד נאמן" של סיעת דגל התורה נטען כי ראש הממשלה "נוטה אישית" לסייע לרפורמים, שעם מנהיגיהם נפגש השבוע בארה"ב, בשל נישואי העבר לפלייר קייטס. "חרדה מארנקו של תומך הרפורמים שלדון אדלסון"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו מכריז על מתווה הכותל, לפני כחודש)

הביטאון "יתד נאמן", הרואה אור מטעם סיעת דגל התורה שבמפלגת יהדות התורה, יצא הבוקר (שישי) במתקפה אישית וחריגה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, בעקבות פגישתו השבוע עם ראשי התנועה הרפורמית בארצות הברית וההכרזה על מתווה הכותל, שבמסגרתו תאושר רחבת תפילה משותפת לנשים ולגברים בכותל המערבי הדרומי, המיועדת גם לרפורמים.

במאמר המערכת, שיצא תחת הכותרת "עקבי בהפכפכיות", כתב עורך העיתון, הרב ישראל פרידמן, כי אשתו השנייה של נתניהו, פלייר קייטס, היתה בריטית שהתגיירה לצורך נישואיה עם נתניהו במסגרת "גיור קונסרבטיבי". על כן, הסיק פרידמן, גם "נטייתו האישית של נתניהו פונה לשם" וכי ראש הממשלה "לעולם לא ייצא חוצץ נגד הכתות החוץ-יהודיות".

לקריאה נוספת:
הרבנות קוראת להקפאת מתווה הכותל: "נותן דריסת רגל לרפורמים"
מלחמת החרדים ברפורמים מחריפה, אך לא תוביל למשבר קואליציוני
נשים דתיות נגד חוק המקוואות: "מחזיר את כולנו שנים אחורה"

בנימין נתניהו נואם הערב במליאת הכנסת 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"ישלם מחיר כבד על הפרת הסטטוס קוו". נתניהו/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה אמנם אינו איש הציבור היחיד שמוקע במאמר כמי שהפך לכדי "משת"ף רוח של הפולשים הזרים" – והכותב גם מציין את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כמי "שנכנס לתהליך של גיבוי לראשי התנועה ההיא". עם זאת, נתניהו הוא היחיד שנטען לגביו כי הוא מנוע מבחינה אישית מלהתנגד לרפורמים, ואף "להעניק להם את הרחבה", בין היתר בשל נישואי העבר לקייטס ובשל "החולשה והחרדה מארנקו של ידידו, ואולי פטרונו, תומך הרפורמים שלדון אדלסון ודומיו".

פרידמן התריע כי להפרת ההסכם הקואליציוני עם החרדים, ובו ההתחייבות לשמירת הסטטוס קוו ביחסי דת ומדינה, עשוי להיות "מחיר כבד". לדבריו, לא ניתן לחרוג מהסכם זה כדי להכיר בזרם הרפורמי, גם לא לאחר "מתן הליגיטימציה" מבג"ץ. "מדובר בקו אדום, זהו איבר שנשמת העם תלויה בו", כתב.

רחבת הכותל המערבי, ירושלים. פברואר 2016. AP
זועמים על השינוי. רחבת הכותל המערבי בירושלים/AP

המאמר מצטרף לשורת גינויים חריפה שהשמיעו החרדים במהלך השבוע נגד שיתוף הפעולה של נתניהו עם הרפורמים והקונסרבטיבים, אולם ספק אם גם הפעם יש בהתבטאויותיהם כדי לאיים על שלמות הממשלה. חלק מנבחרי הציבור החרדי הודו השבוע שפרישה ממנה היא בגדר "פרס לרפורמים", ולדבריהם אם נתניהו ימשיך "בחיבוק לזרמים הלא אורתודוכסיים", הם יסתפקו "בהערמת קשיים" בתוך הקואליציה ותו לא.

בסיעת "דגל התורה", שאותה מייצג הביטאון היומי "יתד נאמן", חברים בין השאר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב. על פי רוב, המאמרים המתפרסמים בעיתון מקבלים את אישור בכירי הסיעה טרם הפרסום, ובהם חברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully