וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 חיילים ו"שרביט קסמים" אחד: החל התרגיל הענק עם צבא ארה"ב

אחרי השלב המתודולוגי שנמשך שבוע, החל השלב המעשי של תרגיל ההגנה האווירי "ג'וניפר קוברה". קצין בכיר בחיל האוויר: "יכולות ההגנה של צה"ל טובות יותר בסדר גודל משמעותי מלפני שנה ובטח מאז מלחמת לבנון השנייה"

צילום: שי מכלוף, שגרירות ארה"ב בישראל; עריכה: יאיר דניאל

מפקד מערך ההגנה האווירי של צה"ל, תא"ל צביקה חיימוביץ', הכריז היום (חמישי) על פתיחת השלב המעשי של תרגיל ההגנה האווירי "ג'וניפר קוברה", הגדול ביותר שנעשה בעשור האחרון בשיתוף עם הצבא האמריקני. בתרגיל משתתפים 3,000 חיילים אמריקנים וישראלים שידמו התקפות טילים על מדינת ישראל מזירות שונות. השלב המתודולוגי של התרגיל החל כבר בשבוע שעבר, וכעת עברו הצבאות לשלב המעשי.

תא"ל חיימוביץ' הדגיש כי מדובר בתרגיל מורכב ביותר שישלב בתוכו מערכות חדשות כמו מערכת "שרביט קסמים", כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. באשר לאיומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה להפציץ את מכל האמוניה בחיפה, אמר קצין בכיר בחיל האוויר כי יכולות ההגנה של צה"ל טובות יותר בסדר גודל משמעותי מלפני שנה ובטח מאז מלחמת לבנון השנייה. במקביל, נשאל לוטננט ג'נרל טימותי ריי על אפשרות של הצטרפות מעשית בזמן חירום לצה"ל כדי להעניק מענה אופרטיבי, והשיב כי במצב כזה "הנשיא הוא היחיד שיכול לאשר פעולה שכזו".

חיימוביץ' נשאל גם לגבי התיאום מול צבא רוסיה הפועל בסוריה ואם יש מגבלות על מערך ההגנה הישראלי והשיב: "הנוכחות הרוסית היא עובדה. הרוסים הם לא אויבים של ישראל ואנו רוצים להימנע מחישוב מוטעה כפי שקרה באירוע הטורקי", בהתייחס להפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה. הקצין הבכיר בחיל האוויר הישראלי נגע גם בנושא רחפני איסוף מודיעין של חמאס ואמר כי בשלב זה לא מדובר בגורם מאיים, "אך יש להעניק מענה לכך בשנים הקרובות".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו עקץ את קמרון: "שכח כמה עובדות יסודיות לגבי ירושלים"
הרבנות קוראת להקפאת מתווה הכותל: "נותן דריסת רגל לרפורמים"

תא?ל צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית ולוטננט ג?נרל טימותי ריי במהלך תרגיל משותף, בסיס חצור. פברואר 2016. רויטרס
"הנוכחות הרוסית בסוריה היא עובדה". כיפת ברזל/רויטרס

בתרגיל, שבו יקחו חלק כלל מערכות ההגנה האוויריות של חיל האוויר, ישתתף לראשונה הגדוד האחראי על מערכת "שרביט קסמים" שקורם עור וגידים. מטרת התרגיל היא דימוי תרחישים קיצוניים. בחלקם ינועו סוללות ממקום למקום כדי לבחון גמישות ובחלקם יתמודדו המערכים עם מטחי ירי מכמה זירות במקביל, עם ראשי נפץ גדולים.

כמו כן, בתרגיל ייבחנו יכולות ההתמודדות עם ירי רקטות וטילים שפותחו על ידי חמאס ואיראן וירי טילים שהגיעו למזרח התיכון בשנים האחרונות. מערכות הנשק הישראליות ומערכות הנשק האמריקניות יפעלו בשיתוף פעולה, במטרה להגדיל את יכולות האיתור ויירוט של טילים ורקטות. מכ"ם ה-X של צבא ארצות הברית, שפועל בנגב, ישתתף בתרגיל ויתריע בפני המערכות השונות בטווחים שטרם נוסו עד היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מערכת כיפת ברזל, במהלך תרגיל משותף של ישראל וארצות הברית, בסיס חצור. פברואר 2016. רויטרס
מערכת כיפת ברזל, במהלך תרגיל משותף של ישראל וארצות הברית, בסיס חצור. פברואר 2016/רויטרס
צה"ל וצבא ארה"ב משתפים פעולה בתרגיל ההגנה האווירי הגדול בעשור האחרון. מערכת וואלה! NEWS
כוחות אמריקניים בתרגיל/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully