וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עקץ את קמרון: "שכח כמה עובדות יסודיות לגבי ירושלים"

ראש הממשלה התייחס לביקורת הנוקבת שהעביר עמיתו הבריטי על המצב במזרח ירושלים, ואמר: "רק ריבונות ישראל מונעת מדאעש ומחמאס להבעיר את המקומות הקדושים. חשוב שחברינו באירופה יזכרו זאת"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב אמש (חמישי) לביקורת שהשמיע ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון על המצב במזרח ירושלים. "ידידי דיוויד קמרון, שהוא ללא ספק ידיד ישראל, כנראה ששכח כמה עובדות יסודיות על ירושלים", אמר ראש הממשלה במהלך חוג בית לפעילי ליכוד באופקים.

לדבריו, "רק ריבונות ישראל מונעת מדאעש ומחמאס להבעיר את המקומות הקדושים כמו שהם עושים ברחבי המזרח התיכון. רק ריבונות ישראל מבטיחה לתושבים הערביים בעיר כבישים, מרפאות, מקומות תעסוקה וכל שאר אמצעי החיים הסדירים שלא נהנים מהם אחיהם ברחבי המזרח התיכון".

הוא הדגיש כי "רק ריבונות ישראל בירושלים שומרת על שלטון החוק לכולם, דבר שלא קיים לא בעיראק, לא בתימן, לא בסוריה, לא בלוב ולא בחלקים נרחבים של העולם הערבי, לרבות ברשות הפלסטינית וגם בעזה. רק ריבונות ישראלית מבטיחה את כל זה. חשוב שחברינו באירופה יזכרו את העובדה הפשוטה הזאת".

לקריאה נוספת בנושא
ראש ממשלת בריטניה: "הזדעזעתי מהמצב במזרח ירושלים הכבושה"
בכיר בקהילה היהודית בלונדון על "שבוע האפרטהייד": "מצב הקהילה טוב"
"שבוע האפרטהייד הישראלי": כרזות בלונדון, הרצאות באוניברסיטאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, לונדון, 10 בספטמבר 2015. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
קמרון ונתניהו בפגישה בלונדון/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

דבריו של קמרון נאמרו אתמול במהלך דיון בפרלמנט של בריטניה. חבר מפלגת הלייבור אימרן חוסיין שאל את ראש ממשלת בריטניה: "האם אתה מסכים איתי כי ההתנחלויות הבלתי-חוקיות מהוות מכשול רציני?". בתגובה, ענה ראש ממשלת בריטניה כי הוא אמנם "ידוע כחבר טוב של ישראל", אולם "כאשר ביקרתי בפעם הראשונה בירושלים וראיתי מה שמתרחש במזרח העיר הכבושה, זה היה מזעזע".

קמרון הוסיף כי על אף התמיכה בישראל, ממשלתו פעלה רבות ותמשיך לפעול נגד המשך הבנייה בהתנחלויות. "מה שהממשלה הזו עשתה באופן תדיר הוא להגיד: 'כן, אנו תומכים בישראל, אך אנו לא תומכים בהתנחלויות הבלתי-חוקיות. אנו לא תומכים במה שמתרחש במזרח ירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת הכרזות שנתלתה ברכבת התחתית של לונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות ביחסים בין המדינות החלה בתחילת השבוע, אז נפתח "שבוע האפרטהייד הישראלי" שיוזמת תנועת BDS, והוא יצוין ב-25 אוניברסיטאות ברחבי המדינה. במסגרת זו נתלו ברכבת התחתית של לונדון שלטים המפצירים בציבור הבריטי לתמוך בתנועת החרם והסנקציות נגד ישראל. אחת הכרזות תיאהה את הריסות הבתים במזרח ירושלים, לצד הכיתוב: "זו לא עזה. זו ירושלים".

כרזה אחרת תהתה "מדוע רשת BBC מדווחת לטובת ישראל באופן מוטה?", לצד ציטוט מפי כתב לשעבר במזרח התיכון מטעם הרשת הבריטית, טים לוולין, שאמר: "התרגלנו לעובדה שבמערכת ה-BBC, חיים ישראליים שווים אין ספור חיים פלסטיניים".

נתניהו גינה את פרסום הכרזות וציין בפתח ישיבת הליכוד השבוע כי הוא פועל להסרתן. "שוחחתי מוקדם יותר עם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד שנמצא עכשיו בלונדון וביקשתי ממנו שיפנה לממשלת בריטניה וידרוש את הסרת העלונים והכתובות נגד מדינת ישראל שהופיעו ברכבת התחתית בלונדון", אמר. הוא אף הבהיר כי "מי שטוען שאנחנו לא פועלים – אינו דובר אמת". זמן קצר לאחר שנתלו הכרזות, הן הוסרו על ידי רשות התחבורה של לונדון בהוראת ראש העיר בוריס ג'ונסון.

(עדכון ראשון: 19:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully