וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של הקצין שנורה למוות בשוגג: "הוא בחר להיכנס לקרב, זה המחיר"

דב גיל-הר

25.2.2016 / 19:08

אייל גלמן, שאחיו אליאב נהרג על ידי כוח צה"ל במהלך סיכול פיגוע, סיפר לאולפן וואלה! NEWS: "ברור שדברים קורים. הפרטים לא מעניינים אותנו כרגע". רעייתו חיה, אחותו של בניה שראל שנהרג ב"צוק איתן", הוסיפה: "המטרה שלנו היא לבחור בחיים"

עריכה: ניר חן

אייל גלמן, אחיו של רב-סרן (במיל') אליאב גלמן, שנורה אתמול (רביעי) למוות בשוגג על ידי כוח של חטיבת כפיר במהלך סיכול פיגוע דקירה בצומת גוש עציון, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אליאב נפל במערכה, נפל בקרב. הוא ראה את המחבל, ירה ואז נפל במהלך ניסיון לגבור עליו. תוך כדי הקרב הוא היה יכול לברוח ולצאת מזה בשלום, אך בגלל מי שהוא ובגלל מה שאנחנו מאמינים ומתחנכים עליו הוא בחר להיכנס לקרב. זה המחיר".

אייל, קצין הביטחון של קריית ארבע, הוסיף: "מתוקף תפקידי כקב"ט קריית ארבע, אני עוסק הרבה פעמים בתחקור תקריות, במטרה להשתפר ולהפנים טעויות. ברור לי שדברים קורים וזה לא העיסוק שלנו כרגע, בשל הכאב האישי והכאב הלאומי". לדבריו, "הפרטים של מה ואיך ותחקירים, לא מעניינים אותנו כרגע".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של הקצין שנורה בשוגג: "נאלצנו להקריב קורבן, מקבלים את הדין"
"הכאב ממלא את הלב": אליאב נהרג כשהיה בדרך לחופשה ממילואים
ניסיון דקירה בגוש עציון: קצין מילואים נהרג מירי צה"ל לעבר מחבל

הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016. יואב דודקביץ'
"אליאב עשה הכול כדי לנצח בקרב הזה ובמערכה הזאת". הלווייתו של גלמן בכפר עציון, אתמול/יואב דודקביץ'

"חיילי כפיר, כמו כלל חיילי צה"ל, כוחות הביטחון האזרחיים, במשטרה ובמג"ב, עושים את משימתם שהיא משימתנו, לבוא ולהחזיק ולקיים את העם, המדינה והאומה הזאת, במקצועיות המרבית, ובמסירות האדירה שלהם", טען גלמן. "אני מכיר את חיילי כפיר, את אוגדת איו"ש ואת פיקוד המרכז, והם עושים כל שביכולתם לעשות טוב ולנצח בקרב, כמו שאליאב עשה הכול כדי לנצח בקרב הזה ובמערכה הזאת".

גלמן הוסיף כי המשפחה "למודת קרבות בגזרה, בעזה ובצפון". גיסו של אייל הוא רב-סרן בניה שראל, מפקד סיירת גבעתי שנהרג בהיתקלות עם מחבלים שיצאו מפיר של מנהרה ברפיח, בדרום רצועת עזה, במהלך מבצע "צוק איתן". גלמן סיפר: "כל האחים לחמו, לפעמים אפילו יחד באותם קרבות. אנחנו חלק מאותה מערכה צבאית שעם ישראל שותף לה ב-150 השנים האחרונות". לדבריו, "כשאנחנו יודעים מה הדרך ויודעים מי העם הזה, אנחנו מחוברים ויודעים שהם מגש הכסף שמאפשר לקיים את העם הזה. במותו, אליאב לימד את זה בצורה משמעותית. עדיף לחיות עם דרך מאשר לחיות מנותקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת הפיגוע בצומת גוש עציון. פברואר 2016. AP
"החיילים עושים את משימתם, שהיא משימתנו". זירת הפיגוע, אתמול/AP

חיה, רעייתו של גלמן ואחותו של רס"ן שראל, התייחסה גם היא למחיר שנגבה מהמשפחה. "לפני שנה וחצי כשאחי נהרג, הרגשתי שמשהו ממני נקרע", סיפרה. "אחרי נפילתו של אליאב שאלתי את אייל איך הוא מרגיש. הוא ענה לי שזה בדיוק אותו כאב. כואב כשאחיו אליאב נהרג, בדיוק כמו הכאב שחש כשבניה נהרג. גם אני מרגישה עכשיו אותו כאב. אליאב היה בן גילי, גדלנו יחד באותה השכונה. המטרה שלנו היא לבחור בחיים ולגדל משפחות ברוכות ילדים, ולהיאחז בכל מקום בארץ שלנו גם כשהמחיר קשה".

הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016. שבתי בנדט, באמצעות סמארטפון וואווי - Huawei, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של גלמן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט, באמצעות סמארטפון וואווי - Huawei
הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016. יואב דודקביץ'
הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016/יואב דודקביץ'
הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016. יואב דודקביץ'
הלווית אליאב גלמן, שנהרג בפיגוע בצומת גוש עציון. בית העלמין כפר עציון. פברואר 2016/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully