וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום האווירי החדש של חמאס על ישראל: רחפנים לאיסוף מודיעין

18.2.2016 / 1:32

כלי טיס זעירים שהוברחו במנהרות ממצרים מופעלים בחודשים האחרונים על ידי אנשי ארגון הטרור בסמוך לגדר המערכת. שלשום נצפו רחפנים בצד הפלסטיני של הגבול, שנעלמו זמן קצר לאחר מכן. גורמים באוגדת עזה: "יכול לסייע למחבלים"

צילום: מדיה טאון

(סרטון של חמאס המתעד ממזל"ט את ההרס של שכונת שג'אעיה בעזה לאחר מבצע צוק איתן)

בחודשים האחרונים מצאו בחמאס דרך חדשה לאיסוף מודיעין – רחפנים נושאי מצלמות. אחרי שהבריחו ממצרים דרך מנהרות בציר פילדלפי רחפנים זעירים, החלו אנשי הארגון להשתמש בהם בשטחי אימונים בדרום ובצפון רצועת עזה, במרחק קצר מאוד מגדר המערכת לנגד עיניהם הבוחנות של תצפיות צה"ל וחקלאים ישראלים.

כך, למשל, אירע שלשום (שלישי) בצפון הרצועה. חיילים באוגדת עזה הבחינו ברחפנים בשטח הפלסטיני, שנעלמו לאחר זמן קצר. בצה"ל פתחו בחקירת האירוע. כעבור כמה שעות מסרו גורמי צבא כי הרחפנים לא חצו את קו הגבול.

גורמים באוגדה אמרו אתמול כי נושא הרחפנים מטופל על ידי גורמים מקצועיים, אולם אין לחשוש מפעילות זו. "לוקחים כל פעילות בצד השני ברצינות. רחפנים מסוג זה יכולים לשאת מצלמה, לא יותר. נכון שבהתקפת מחבלים יכול רחפן כזה לסייע במודיעין בזמן אמת או להסיח דעת, אבל צריך להכניס את הנושא לפרופורציה הנכונה".

לקריאה נוספת:
צפו: "הקריה" בצילומי המזל"ט של חמאס - עוטף עזה
המזל"ט של חמאס חשף: שיתוף הפעולה עם דאעש חזק מתמיד
מזל"ט שחדר מעזה לישראל התרסק בגבול; דיווח: "שייך לחמאס"

רחפן. ShutterStock
"יכול לסייע במודיעין למחבלים". רחפן/ShutterStock

הזרוע הצבאית של חמאס הבריחה בשנים האחרונות מזל"טים (מטוסים זעירים ללא טיס) דרך מנהרות בגבול מצרים. בימי "עמוד ענן" ו"צוק איתן" הפעילה הזרוע הצבאית כמה מזל"טים לצורכי צילום ואפקט הרתעה פסיכולוגי, שאחד מהם יורט על ירי מערך ההגנה האווירי. בנוסף לכך תקף חיל האוויר מחסנים, שבהם הסתירו אנשי חמאס את אותם כלי טיס זעירים.

ואולם לאחר המבצע הצבאי בקיץ 2014, חרף תקיפות חיל האוויר, פרסם חמאס סרטון המתעד את הרס שכונת שג'אעיה בעזה, שצולם ממצלמה שהוצמדה למזל"ט. לפני כחודשיים, כהרגלה בקודש ביום ציון השנה להקמת חמאס בעזה, הציגו אנשי הזרוע הצבאית את המזל"טים שבידיהם לצד טילי נ"ט ורקטות.

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully