וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגזמה פרועה": עיתון חרדי צנזר רגליים וידיים של תינוק בפרסומת

17.2.2016 / 19:30

תינוק שהופיע במודעת פרסומת לחברה המשווקת חיתולים, הוצג בעיתון "המודיע" כשחיתוליו מכוסים במכנסיים ארוכים. בעיתונים חרדים אחרים הופיעה התמונה בגרסתה המקורית. "שיא חדש של צנזורה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצאו את ההבדלים: המודעה המקורית ולצדה הפרסומת שהופיעה בעיתון "המודיע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוראי העיתונות החרדית כבר רגילים לצנזורה על פרטי תמונות ולהימנעות עקבית מהצגת נשים או עירום, אך השינויים שנערכו בפרסומת למותג החיתולים "האגיס", שפורסמה ביום שישי האחרון בעיתון "המודיע", הגדישו מבחינתם את הסאה. "זוהי הגזמה, שיא חדש של צנזורה", אמרו לוואלה! NEWS גולשים חרדים.

במודעה של החברה מופיע תינוק, שמינו אינו מובהק, לובש חולצת טריקו קצרה, חיתול וגרביים. בעיתון "המודיע", לעומת זאת, התינוק לובש חולצה בעלת שרוולים ארוכים - וגם מכנסי ג'ינס ארוכים, המגיעים עד לגרביים.

בעיתונים חרדים אחרים, ובהם "המבשר", הופיעה התמונה בגרסתה המקורית. הדבר מלמד, לטענת חלק מן הקוראים, כי מדובר במקרה חריג שאינו מייצג את נורמות העריכה בעיתונות החרדית.

עוד בוואלה! NEWS:
שופט קרא לעדכן את המונח "מפגר" בחוק: "בשם המחויבות לכבוד האדם"
אחרי השביתה: המשרד לביטחון פנים יציב אבטחה בבתי הספר המקצועיים
חסידיו של פינטו ממאנים לקבל את הגזרה: "היום העליבו את התורה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקרה לא מייצג את הנורמות של העיתונות החרדית. המודיע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מדובר במקרה הראשון שבו נטען כי נערכה צנזורה קיצונית בפרסום תמונות: בידיעה חדשותית שעסקה במקרה של תינוק אשר ננעל בחדר השינה, פורסמה תמונת חדר השינה - ללא נעל אישה שבלטה מתוך מגירה פתוחה בחדר.

במרבית המקרים אכן מעדיפים בעיתונות החרדית לוותר על פרסום תמונה הכוללת אישה או גוף חשוף, גם של גברים. כשהצורך בכל זאת גובר על העיקרון, למשל בתמונה המצורפת לידיעה חדשותית או במודעות שיווקיות, נמצאים פתרונות מגוונים, ובהם "עריכת התמונה" מחדש – כך שהקורא אינו מבחין בדבר. בעקבות חדירת הרשתות החברתיות לחברה החרדית, מוצאים "התיקונים" הנערכים בתמונות את דרכם לקבוצות הווטסאפ החרדיות, ואף הופכים לרוב לוויראליים ברשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ברשת דווקא מקובל לפרסם תמונות נשים

היומונים בעיתונות החרדית, ובהם "המודיע", הם ממסדיים ונוקטים בקו שמרני, בעוד עיתונים עצמאיים שיוצאים לאור בסופי שבוע מרשים לעצמם לבקר את הח"כים החרדים ותופעות שונות במגזר. עם זאת, גם בעיתונות מסוג זה נהוג שלא לפרסם תמונות נשים ועור חשוף. המקום היחיד שבו נפרצה הגדר הוא זירת האינטרנט החרדי, שם מקובל לפרסם תמונות נשים.

"המודיע" מזוהה עם סיעת "אגודת ישראל" שבמפלגת "יהדות התורה", בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן. לצדו מתקיימים שלושה יומונים חרדים נוספים, המכונים "העיתונות המפלגתית", ובהם "המבשר" (המזוהה עם סיעת שלומי אמונים של מאיר פרוש) "יתד נאמן" (המזוהה עם הסיעה הליטאית 'דגל התורה') ו"הפלס" (המזוהה עם פלג ליטאי בראשות הרב שמואל אויערבך).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully