וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגנים את החרם": עיריית פריז אסרה על פעילות תנועת ה-BDS

17.2.2016 / 9:13

תומכי ההחלטה, שהתקבלה למרות הימנעותם של חברי מפלגת השלטון והיעדרותה של ראשת העיר, הסבירו כי פעילותה "הבדלנית ומלאת השנאה" של תנועת החרם פוגמת במאמצים לשלום. על פי ההחלטה, פריז "מתנגדת לכל יוזמה לבודד את ישראל"

הפגנה נגד האיסור על פעילות BDS, פריז, צרפת, 16 בפברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
נאבקו על "הזכות להחרים". פעילים מחוץ לבניין העירייה, אתמול/צילום מסך, טוויטר

עיריית פריז אישרה אמש (שלישי) ברוב קולות לאסור על מוסדות העירייה על כל זרועותיה לקיים קשרים כלשהו עם ארגונים המזוהים עם תנועת החרם על ישראל או לארח אירועים המקדמים את ה-BDS. לשון ההחלטה קובעת כי העירייה "מגנה את החרם על ישראל, מתנגדת לכל יוזמה לבודד את ישראל ומבהירה את מחויבותה לקידום פתרון בלתי-אלים לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ופועלת לחיזוק קשריה עם ערים ישראליות ופלסטיניות".

תומכי ההצעה, שהוגשה על ידי המפלגה הרפובליקנית, הסבירו כי החרם על ישראל אינו מוצדק ופוגע לטענתם בבעלת ברית של צרפת. בהודעה רשמית מטעם נציגי המפלגה הרפובליקנית במועצת העיר, נמסר כי פעילותה "הבדלנית ומלאת השנאה" של תנועת ה-BDS מפחיתה את הסיכויים לשלום במקום לקדם אותם, וההחלטה קובעת כי "אין לה כל מקום בפריז".

עוד בוואלה! NEWS:
המניפסט החשאי של השרה הצרפתית: "מצב החירום לא יעיל"
הרב שקרא ליהודי צרפת להסיר כיפות מגיב לביקורת: "די לפוליטיקלי קורקט"
"רק שוטרים ומחסומים": אבטחה כבדה העיבה על "תל אביב על הסיין"

אנדרטה לזכר ההרוגים בפיגוע הירי בקופנהגן, דנמרק, פברואר 2015. רויטרס
"אין מקום בפריז ל-BDS". הידלגו מניחה זרים בזירת פיגוע הירי בבית כנסת בקופנהגן, לפני כשנה/רויטרס

נציגי המפלגה הסוציאליסטית, שמובילה את הממשלה הצרפתית, נמנעו בהצבעה. ראשת העירייה אן הידלגו, גם היא מהמפלגה הסוציאליסטית, נעדרה מהישיבה שבה התקבלה ההחלטה. באותה השעה, הפגינו מחוץ לבניין העירייה פעילים של תנועת ה-BDS, שמחו בדרישה לשמור על "זכותם להחרים".

ההצעה שהתקבלה בפריז דומה ליוזמה בריטית דומה שמקודמת על ידי הממשלה, ובמסגרתה ייאסר על רשויות מקומיות במדינה להחליט באופן עצמאי על הטלת חרם על מדינות שונות בעולם - כולל ישראל. את היוזמה הבריטית, המעוררת מחלוקת רבה במדינה, ולא רק בהקשר הישראלי, צפוי להציג היום השר המקשר לממשלה בבריטניה, מתיו הנקוק, בעת ביקורו בישראל. לדבריו, היוזמה הממשלתית החדשה חשובה בעיקר בהקשר הישראלי, שכן חרם נגד ישראל, לטענתו, מעודד אנטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully