וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד מגבה את נהג האוטובוס שהורשע בעבר: "שילם חובו לחברה"

חיים ביטון הורשע לפני שנה וחצי בעבירות תנועה חמורות הדומות לאלו שהובילו לכאורה לתאונה הקטלנית אתמול בכביש 1, שבה נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 12. רישיונו נפסל ל-45 יום והוא ריצה 120 שעות לתועלת הציבור - ושב באופן מידי לעבודה. אגד: עברו "לא רלוונטי"

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

יממה לאחר התאונה הקטלנית בכביש 1 שגבתה את חייהם של שישה בני אדם והסתיימה בפציעתם של 12 נוספים, מתבררים היום (שני) פרטים חדשים על נהג האוטובוס חיים ביטון. באוגוסט 2014 הוגש נגדו כתב אישום חמור בעקבות תאונת דרכים בעת שנסע בקו 402 בסמוך לשער הגיא – כפי שעשה אתמול – המתאר אותו כמי "שנוהג ברשלנות ולא מבחין שהרכב שלפניו מאט". 18 בני אדם נפצעו בתאונה.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי המשטרה לנשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, במהלך נסיעה לכיוון ירושלים התנגש ביטון במשאית מסוג וולבו. "רשלנותו של הנאשם מתבטאת בכך שלא שם לבו לתנאי הדרך ולא שמר מרחק מהרכב שלפניו".

ביטון הורשע בכתב אישום מתוקן בעבירות של אי שמירת מרחק, נהיגה בחוסר זהירות והתנהגות הגורמת נזק. הוא נידון ל-120 שעות לתועלת הציבור, שבוצעו בעמותה "עזר מציון". בספטמבר האחרון סיים לרצות את עונשו, ובנוסף הוטלו עליו 45 ימי פסילת רישיון בפועל ושלושה חודשי פסילה על תנאי.

לקריאה נוספת:
נהג המשאית מהתאונה בכביש 1: האוטובוס פגע בה ברגע שירדתי ממנה
עדות מהאוטובוס: "הרמתי ספסל וראיתי מישהו מדמם. אחר צעק: 'אשתי נמעכה'"
חנה הייתה בהריון, יעקב היה בדרך ל"שידוך": סיפורי ההרוגים בתאונה

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
"לא שמר מרחק מהרכב". זירת התאונה הקטלנית בכביש 1, אתמול/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

עם זאת, ביטון חזר לעבודתו באגד באופן מידי. לשאלת וואלה! NEWS כיצד החברה מעסיקה אדם שהורשע בעבירות תנועה חמורות, השיבה אגד: "השאלה לא רלוונטית".

דובר החברה, רון רטנר, מסר כי החברה פועלת בהתאם לחוק. "נהג באשר הוא נהג, שנאשם בעבירת נהיגה, מורשע בדין ומשלם את חובו לחברה. בגמר ריצוי העונש חוזר לאחוז ברישיונו על פי חוק תוך שהוא כשיר ורשאי לנהוג בכלי רכב ציבורי, כך שהשאלה איננה רלוונטית כלל ועיקר. אין בדעתי להרחיב את היריעה בשל החשש שבשוגג אשבש את חקירת המשטרה, שעליה אני מאוד סומך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully