וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אשתלט מחדש על המדינה, אך זה עלול לקחת זמן"

בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר נשיא סוריה כי במקביל לשיחות השלום, יימשך "המאבק בטרור". הוא דחה את הטענות לפיהן ביצע פשעי מלחמה, ובהתייחסו למשבר הפליטים אמר: "על אירופה להפסיק לתת מחסה לטרוריסטים כדי שהסורים יוכלו לשוב לארצם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(אתמול: סבב שיחות נפתח במינכן במאמץ נוסף להחיות את תהליך השלום)

"אני עוד אשתלט על כל המדינה, אולם זה עשוי לקחת הרבה זמן" - כך אמר אתמול (שישי) נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית, שבו ציין כי כוחות הצבא שלו יכבשו שטחים "ללא כל היסוס". הוא הוסיף כי הוא מעוניין ששיחות השלום יתקיימו, אך בו בזמן יימשך "המאבק בטרור". בריאיון, שרק ציטוטים נבחרים ממנו פורסמו, דחה אסד את הטענות נגד משטרו לפיהן ביצע פשעי מלחמה, ואף אמר כי "מעורבותם של גורמים בינלאומים באזור פירושה שפתרון למשבר ייקח זמן רב ויגבה מחיר כבד".

לדבריו, המתקפה המסיבית המתבצעת בשבועות האחרונים בעיר חאלב על ידי צבאו וחיל האוויר הרוסי נועדה לסכל את אספקת הציוד של כוחות המורדים מטורקיה. כמו כן, הוא אמר כי התערבותן של ערב הסעודית וטורקיה בסכסוך תפריע לפעילות הצבא. כשנשאל לגבי זרם הפליטים הבלתי פוסק מארצו, אמר אסד כי "זה תלוי באירופה, שצריכה להפסיק לתת מחסה לטרוריסטים כדי שהסורים יוכלו לשוב לארצם".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
רוסיה: "כניסה קרקעית של כוחות זרים לסוריה תוביל למלחמת עולם"
ארדואן מזהיר: הסבלנות שלנו לגבי סוריה הולכת ואוזלת
אחד מכל עשרה סורים נפגע או נהרג כתוצאה ממלחמת האזרחים במדינה

נשיא סוריה בשאר אסד. 10 בדצמבר 2015.. AP
"מעורבותם של גורמים בינלאומים באזור פירושה שפתרון למשבר ייקח זמן רב". אסד/AP

"אין שום היגיון בכך שנאמר שנוותר על איזשהו חלק בסוריה", הוסיף אסד ביחס לשאיפותיו לכבוש מחדש את המדינה כולה. הוא הסביר כי רק אם תופסק הזרמת הציוד והאמל"ח למורדים מעיראק, מטורקיה ומירדן, תוכל להסתיים מלחמת האזרחים בתוך שנה.

המעצמות שדנו בפתרון מלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה הגיעו אתמול בלילה להסכם להפסקה הדרגתית של מעשי האיבה בין המורדים וצבא הנשיא בשאר אסד, תוך הכנסת סיוע הומניטרי מידי לאזורים הנצורים במדינה. ההסכם נועד, על פי מקור דיפלומטי, ליצור תנאים שיאפשרו את החייאת שיחות השלום בין ממשלת אסד והמורדים. עקרונותיו המרכזיים הוצגו במסיבת עיתונאים משותפת של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה.

לפי קרי, הוסכם על הפסקת מעשי איבה בין הצדדים הלוחמים במדינה והמטרה היא כי תיכנס לתוקפה בעוד שבוע. כמו כן, הוא ציין כי תהיה מעורבות של האו"ם בנושא, שתשלב בין פיקוח על יישום הפסקת התקיפות והעברת הסיוע ההומניטרי. קרי הוסיף כי ההסכמות שהושגו הלילה הביאו למחויבויות "על הנייר", אך "המבחן האמיתי יהיה אם כל הצדדים יכבדו את ההתחייבויות האלה". כמו כן, הוא אמר כי "הפסקת אש היא אמנם מה שיאפשר אלמנטים חוקיים, אך הפסקת מעשי האיבה היא הצהרה שנועדה להראות שהתהליך מתקדם".

פגישת שרי החוץ לפתרון המשבר בסוריה, מינכן, גרמניה, 11 בפברואר 2016. רויטרס
פגישת שרי החוץ בנושא פתרון המשבר בסוריה, אתמול במינכן/רויטרס

עם תחילתה של ועידת מינכן לביטחון, הצהיר שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר: "אנחנו צריכים משהו שיהווה פריצת דרך" בנוגע למגעים הבינלאומיים על המלחמה בסוריה. תשומת הלב הבינלאומית שבה בתקופה האחרונה להתמקד בסוריה, בעיקר על רקע המשבר ההומניטרי החריף באזור חאלב בצפון-מערב המדינה, והקהילה הבינלאומית שרבות מחבריה מעורבות באופן ישיר או עקיף בלחימה בסוריה נדרשה לפתרון.

בשיחות משתתפות מדינות רבות המעורבות באופן כזה או אחר בלחימה בסוריה, ולא בכדי נוסח ההסכם קורא להן "להשתמש בהשפעתן" על הצדדים הלוחמים. אמנם המשטר הסורי או נציגי האופוזיציה נעדרים מהמגעים הבינלאומיים הנוכחיים, אולם איראן, עיראק, קטאר, רוסיה, ערב הסעודית, טורקיה וארצות הברית - כולן בעלות השפעה ישירה על הארגונים השונים בשטח - חתמו עליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעורבות בינלאומית באזור פירושה שהפתרון ייקח זמן רב". אסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבוע מתה אמו של הנשיא אסד, אניסה מחלוף, בגיל 86. "הנשיאות הסורית מבכה על מותה של המנוחה אניסה מחלוף, אשת הנשיא המנוח חאפז אל-אסד, שהלכה לעולמה בדמשק ביום שבת ה-6 בפברואר 2016, והיא בת 86", נכתב בהודעה הרשמית על מותה. הלווייתה הייתה האירוע האחרון שבו נראה אסד בפומבי.

באוקטובר יצא אסד לראשונה מסוריה מאז החלה מלחמת האזרחים בשנת 2011, כדי לבקר במוסקבה ולהיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקורו נערך שלושה שבועות אחרי תחילת התקיפות הרוסיות בארצו. לדברי דימיטרי פסקוב, דוברו של פוטין, השניים דנו במבצע המשותף נגד ארגוני הטרור.

(עדכון ראשון: 17:15)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
פוטין ואסד בפגישתם באוקטובר/רויטרס, מרשת RT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully