וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יורד דרומה: 18 אלף חיילים יאכלסו שני פרויקטים ליד באר שבע

10.2.2016 / 14:28

ב-2023 יאכלוס פרויקט אגף התקשוב בבאר שבע ופרויקט אמ"ן ליד עומר. ואולם, סקרים שנערכו בקרב משרתי הקבע העלו חשש כי הם יסרבו לעבור ויעדיפו להגיע לשם מדי יום ולחזור לביתם

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) באופן רשמי על מעבר אגף התקשוב לבאר שבע, ויערוך מחר מכרז לתכנון ובניית הפרויקט. מהלך זה מתאפשר לאחר שמרבית פרויקט קריית ההדרכה בצומת הנגב (עיר הבה"דים) הגיע לסיומו במאי האחרון. 5,000 חיילים כבר עברו לקריית ההדרכה וצפויים לאכלס אותו בסיום יותר מ-6,000 חיילים. בצה"ל המתינו לסיום הפרויקט על מנת ליישם את המסקנות ממנו במעבר אגף התקשוב.

ראש מנהלת המעבר דרומה במשרד הביטחון, תת אלוף (במיל') נתי אפרתי, התייחס בשיחה עם וואלה! NEWS למהלך הדרמטי. "קריית התקשוב תשתרע על פני 180 דונמים, בסמוך לפארק ההיי טק בבאר שבע ואוניברסיטת בן גוריון, והוא יכלול 130 אלף מטרים רבועים בנויים", אמר.

לפי תכנית משרד הביטחון, מחר יתכנסו חמש חברות מהגדולות במשק הישראלי, בהן אשטרום, מנרב-אלקטרה, שיכון ובינוי ואפריקה ישראל (שיתמודדו יחד) ושפיר הנדסה אזרחית, להתמודד על המכרז לתכנון ובניית הפרויקט וכן על אחזקתו למשך 25 שנים. את הפרויקט צפויים לאכלס 5,000 חיילים בסדיר ובקבע.

לקריאה נוספת:
צה"ל יורד דרומה- כיצד יועיל המעבר לתושבי האזור?
קבלן שבנה בעיר הבה"דים מתריע: "פצצת זמן וסכנה לחיי החיילים"
בצה"ל מאיימים: ללא תוספת 3 מיליארד שקל - נעצור המעבר לנגב

הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
"יכלול 130 אלף מטרים רבועים בנויים"/דובר צה"ל

אלוף משנה אשר דבש, שאחראי על המעבר באגף התקשוב, אמר כי "מדובר במהלך בעל השפעה מבצעית חברתית גדולה מאוד, לא רק על צה"ל אלא על באר שבע והאזור כולו". הקריה החדשה תכלול בין היתר את מחנה פיקוד דרום בבאר שבע, שייצא מהמבנה הישן שבו הוא נמצא בעיר העתיקה, יחידת לוטם שכיום מפוזרת בכמה מוקדים ויחידות תקשוב של חיל האוויר. יעד האכלוס הוא בין השנים 2023-2022.

עוד באותו נושא

היי דרומה: על המעבר של מועדון ה-700 פלוס לנגב

לכתבה המלאה
הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
הדמיה של פרויקט אגף התקשוב בבאר שבע/דובר צה"ל

בתוך כך, במהלך השנה הקרובה ייצא המכרז לבניית קריית אגף המודיעין בסמוך ליישוב עומר שבנגב. אל הקריה שאמורה לכלול מבנים בגודל של 350 אלף מ"ר אמורים להגיע 13 אלף חיילים בסדיר ובקבע. הפרויקט צפוי להסתיים בשנת 2023.

בשנים האחרונות נערכו סקרים רבים בקרב משרתי הקבע בצה"ל שאמורים לעבור לנגב עם מעבר אמ"ן ואגף התקשוב, והנתונים היו קודרים. מרבית משרתי הקבע סירבו בסקרים להצביע בעד המעבר ומרביתם הביעו חשש מרמת החינוך בנגב, תשתיות התחבורה, תעסוקה ובריאות שיתקשו לקלוט היקף גדול של משרתי קבע בו זמנית. בעקבות כך עלה חשש כי משרתי הקבע יסרבו בתחילה לעבור לנגב ויעדיפו להגיע מדי יום ולחזור לביתם.

הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
יעד האכלוס הוא בין השנים 2023-2022/דובר צה"ל

אפרתי העריך כי הנתונים בסקרים שייערכו בעוד חמש שנים, עם המעבר לנגב, יראו אחרת. לדבריו, משרד הביטחון בליווי משרדי ממשלה, ובהם משרד האוצר והתחבורה, נרתמו לתהליך כדי לתמוך במשרתי הקבע. לשם כך יוסדר קו הסעות מיוחד לחיילים ממרכז הארץ לנגב, וכך גם בתוך העיר באר שבע.

בנוסף לכך, קיימת לטענתו התחייבות להקים בית חולים נוסף בבאר שבע בחמש השנים הקרובות, כדי להיערך לקליטת 18 אלף חיילים. "אנחנו נערכים לקליטת משרתי הקבע ובני משפחותיהם על ידי פרויקטים לרכישת ולשכירת דירות", הסביר אפרתי. "אנחנו נעסוק בהשמה לבני הזוג כולל הסבה למקצועות אחרים".

הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב/דובר צה"ל

הפרויקטים של אמ"ן ואגף התקשוב יוצאים לדרך לפני שבמטה הכללי בצה"ל סיכמו כיצד תראה הקמת זרוע הסייבר, ואיך היא תשפיע על חלוקת הסמכויות בין שני האגפים. אל"מ דבש התייחס לקושי בתכנון שני הפרויקטים הענקיים, ואמר כי "התכניות יותאמו לתכנית הרב שנתית גדעון. היא מהווה מצפן עבורנו, כולל התעצמות הטכנולוגית בתחום הסייבר. ולכן יש שיתוף פעולה מלא בנושא עם אמ"ן וגמישות בקריה של התקשוב". עם השלמת שלושת הפרויקטים יעברו דרומה 35 אלף חיילים בסדיר ובקבע.

הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב/דובר צה"ל
הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully