וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת הטלפון שהצילה מסגירה את הכרכייה במרחבים

6.2.2016 / 10:15

משרד הרווחה הודיע למועצה כי הוא מפסיק לממן את פעילות המקום שבו מועסקים 11 עובדים בעלי כושר עבודה מוגבל. אחת מהן החליטה שהיא לא מוותרת והתקשרה לשר האוצר לבקש את עזרתו. "יום למחרת הודיעו לנו שאנחנו נשארים בעבודה"

כרכייה שניצלה מסגירה במועצה האזורית מרחבים. משה שמואלי, ספק 500
"הודענו לראש המועצה שאנחנו לא מוכנים לעבור". הכרכייה במרחבים/ספק 500, משה שמואלי

בחודש דצמבר האחרון הודיע משרד הרווחה למועצה האזורית מרחבים כי הוא מפסיק לממן את הכרכייה הפועלת במועצה, שבה כורכים ומתקנים ספרים פגומים. ללא מקור מימון עמדה הכרכייה בפני סכנת סגירה ו-11 העובדים במקום, בעלי כושר עבודה מוגבל, קיבלו הודעה כי הם יועברו לעבודה אחרת באופקים. אחת מהם, טלי מגריבי בת ה-40 ממושב פטיש החליטה לעשות מעשה ולהציל את מקום עבודתה.

"אמרו לנו שסוגרים את הכרכייה ושולחים אותנו לעבוד במפעל המוגן באופקים. אנחנו מיד התנגדנו. הודענו לראש המועצה שאנחנו לא מוכנים לעבור לשם", סיפרה. "ואז חיפשתי את המספר של שר האוצר, משה כחלון. התקשרתי אליו ואמרתי לו שאנחנו עובדים פה שנים ולא רוצים שייסגרו את המקום".

עוד בוואלה! NEWS:
קמפיין השתולים המקורי: סיפורו האפל של מקארתי נולד מחדש בישראל?
החורף חוזר: גשם צפוי בכל הארץ; שלג ירד בחרמון - והאתר ייסגר
ישראל העבירה את גופות שלושת המחבלים מהפיגוע בשער שכם

ביקור השר כחלון בעוטף עזה היום 3 פברואר 2016. לירון מולדובן
"עשה מעשה חברתי". כחלון בסיור בעוטף עזה, השבוע/לירון מולדובן

לדברי מגריבי, "שר האוצר היה מאוד נחמד ושאל אותי כמה זמן אני עובדת שם. סיפרתי לו שכיף לנו לעבוד בכרכייה ושאנחנו מבקשים ממנו לפעול למעננו. השר אמר: 'תני לי לבדוק'. אני יודעת שהשר דיבר עם ראש המועצה ואמר לו שאין לנו מה לדאוג. ויום למחרת הודיעו לנו שאנחנו נשארים בעבודה". מגריבי הוסיפה כי לאחר מכן כחלון אף התקשר אליה חזרה, "לשאול אם הכול בסדר. הודנו לו ושלחנו לו מכתב תודה".

ראש המועצה, שי חג'ג', סיפר: "הכרכייה הוקמה לפני 30 שנה בקריית החינוך במסגרת תכנית 'המשקם'. בכרכייה כורכים ספרים, מתקנים ספרים שנקרעו ושנפגמו המגיעים מבתי כנסת, בתי ספר ואנשים פרטיים". לדבריו, "הכרכייה היא לא רק מקום עבודה, אלא מסגרת חברית ומשפחתית. שר האוצר עשה כאן מעשה חברתי, מתוך דאגה אמיתית ורצון לעזור לאנשים שזקוקים לעזרתו וכולנו מודים לו על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully