וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדי התנצל בכנסיית הדרומיציון על כתובות הנאצה: "הרבנים מגנים"

20.1.2016 / 17:30

נחום שלזינגר, תושב מאה שערים שקרא על פשע השנאה בעיתון, הגיע לרחבת הכנסייה והצהיר: "הנוצרים עוזרים לעם ישראל". השבוע יצא גם גינוי משותף מטעם כל דיירי הר ציון ומוסדותיו, ביוזמה שבארגון "חלון להר ציון" מגדירים כראשונה בהיסטוריה

צילום: חלון להר ציון, עריכה: שניר דבוש

יממה לאחר שנעצרו שני נערים בעקבות כתובות הגרפיטי שרוססו על קירות כנסיית הדרומיציון בהר ציון שבירושלים, הופיע בכנסייה נחום שלזינגר, חרדי בן 66 משכונת מאה שערים. למתפללים המופתעים אמר כי הוא מבקש להתנצל על הכתובות שרוססו, ובהן "מוות לנוצרים הכופרים אויבי ישראל" ו-"נקמת בני ישראל עוד תבוא".

"כל הרבנים אומרים שאסור לעשות את זה, והתבקשתי לבוא ולהתנצל", אמר שלזינגר לאח איגנטיוס, נזיר בקהילה הבנדיקטית שמפעילה את הכנסייה. "הנוצרים עוזרים הרבה לעם ישראל. למרות שיש הרבה קיצוניים במאה שערים, התושבים מכבדים את הכנסייה הרומנית הפועלת בה", הוסיף. האח הודה לשלזינגר על בואו והשיב: "אני מבין שרוב היהודים מתנגדים למה שנעשה".

עוד בוואלה! NEWS:
גבר חשוד שקיבל במרמה חצי מיליון שקל מכספי הנצחת ניצולי שואה
אב הנרצח מחיפה: "חיכיתי למעצר הרוצח, אך 18 שנה זה המון זמן"
מנהיג "כת הסדיסטים" נגד פרקליט הצמרת שייצג אותו: "פעל בניגוד עניניים"

נחום שלזינגר, חרדי שהגיע לכנסיית הדורמציון להתנצל בפני כמרים, בשיחה עם האח איגנטיוס. ינואר 2016. חלון להר ציון, מערכת וואלה! NEWS
"מכבדים הכנסייה הרומנית במאה שערים". שלזינגר והאח איגנטיוס/מערכת וואלה! NEWS, חלון להר ציון

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר שלזינגר כי "החליט לפעול" כדי להיפגש עם אנשי הכנסייה לאחר שקרא על פשע השנאה בעיתון החרדי "המודיע". משקיבל את אישורם של כמה מהרבנים הגדולים, ניגש לנקודת המשטרה הסמוכה וביקש ליווי לפגישה, על מנת שלא "להבהיל" את שוהי הכנסייה. השוטרים הפנו אותו לאנשי "חלון להר ציון", יוזמה אזרחית הפועלת בהר לשם הגברת הביטחון, שיתוף הפעולה והכבוד ההדדי בין הדתות השונות - והם אלו שחיברו בין שלזינגר לאנשי הכנסייה.

לצד יוזמתו הפרטית של שלזינגר, יצא השבוע ביוזמת "חלון להר ציון" גינוי משותף של כל דיירי ומוסדות הר ציון נגד הגרפיטי הפוגעני. בארגון אמרו כי זוהי כנראה הפעם הראשונה בהיסטוריה שדיירי ומוסדות ההר, בני דתות שונות, מתאחדים בקריאה פומבית נגד פגיעה באתר דתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כתובות נאצה שנכתבו על מנזר הדורמיציון שבירושלים, ינואר 2016. כנסיית הדורמיציון, מערכת וואלה!
מכתובות הנאצה שנמצאו על קירות כנסיית הדרומיציון/מערכת וואלה!, כנסיית הדורמיציון
כתובות נאצה שנכתבו על מנזר הדורמיציון שבירושלים, ינואר 2016. כנסיית הדורמיציון, מערכת וואלה!
מכתובות הנאצה שנמצאו על קירות כנסיית הדרומיציון/מערכת וואלה!, כנסיית הדורמיציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully