וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית המדינית של הרצוג: "הכפרים הפלסטיניים - מחוץ לירושלים"

19.1.2016 / 22:53

יו"ר האופוזיציה הציג את התכנית בנאום שנשא בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. "אני רוצה להיפרד מכמה שיותר פלסטינים כמה שיותר מהר, הם שם ואנחנו כאן", אמר והוסיף: "נתניהו כבר חילק את ירושלים, אבל אם הפרדה - אז עד הסוף"

עריכה: שניר דבוש

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הציג היום (שלישי) את תכניתו המדינית-ביטחונית בנאום שנשא בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב (INSS). "אני רוצה להיפרד מכמה שיותר פלסטינים כמה שיותר מהר", הצהיר. "הם שם ואנחנו כאן. נקים חומה גדולה בינינו. זה הדו-קיום שאפשרי עכשיו. אנו קוראים לזה - קביעת קו הביטחון - הקו האדום".

הרצוג המשיך את לפרוט את תכניתו ומנה את הצעדים שיש לנקוט על מנת להביא לאותה היפרדות מהפלסטינים שאותה הוא מעוניין לקדם. "הצעד הראשון הוא השלמת החומה סביב גושי ההתיישבות. המצב יהיה ברור לכולם: אנחנו יושבים כאן. אתם, הפלסטינים, יושבים שם", הסביר, "הצעד השני הוא הפרדת הכפרים הפלסטינים מירושלים. ירושלים היום לא רק מחולקת - היא מפוררת. נתניהו כבר חילק את ירושלים, אבל גם כאן גמגם ועשה חצי עבודה. המפגעים ממשיכים לחדור לשכונות היהודיות. אז למה אנחנו משחקים בנדמה לי? אם הפרדה - אז עד הסוף".

לדבריו, "נשלים את בניית החומה שתשאיר את הכפרים הפלסטיניים מחוץ לבירת ישראל. ואז נאחד מחדש את ירושלים האמיתית בלי מאות אלפי פלסטינים שיהיו בצד השני של החומה. עיסאוויה היא לא חלק מבירת ישראל הנצחית ולא תהיה. גם לא מחנה הפליטים שועפאט. ניפרד מהם, נקים חומה. למחבלים לא תהיה גישה ליהודים. אלה שרוצים לעבוד ולהתפרנס ולא לדקור - אותם אני משאיר לשיקולי מערכת הביטחון".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
יעלון ענה לבנט: "תרבות שלטונית רעה, ילדותית וחסרת אחריות"
סער שוב עוקץ את נתניהו: "כשלא יוזמים לא משיגים שום דבר"
"בנט שומע רעיונות אצל נתניהו ומציג אותם כשלו - זה דפוס פעולה אצלו"

הרצוג באולפן. ראובן קסטרו
"אצלי לחמאס לא תהיה חסינות ועל כל פיגוע ישלמו מחיר כבד". הרצוג/ראובן קסטרו

"אנחנו נמצאים באינתיפאדה שלישית", הצהיר הרצוג במהלך נאומו והוסיף: "אם נמשיך ונתכחש לאמת, זו עלולה להיהפך לאינתיפאדה אכזרית מקודמותיה. אבל אצלנו ממשיכים לחלום חלומות. החלומות הרומנטיים של גורמים מהשמאל שמחר בבוקר רק נושיט יד לשלום ומיד הפלסטינים ילחצו אותה לשלום. גם החלומות המשיחיים של גורמים מהימין, שמחר תקום כאן מדינה אחת על כל השטח בין הירדן לים ותהיה הבית הלאומי של שני העמים, מדינה עם שישה מיליון פלסטינים ושישה מיליון יהודים, זה לא חלום – זהו סיוט. גם חלום הבלהה של ראש הממשלה נתניהו ש'ינהל את הסכסוך', התפוצץ ודקר את כולנו. ואף אחד לא מציג פתרון מעשי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משמר הגבול במחסומים במזרח ירושלים. אוקטובר 2015. AP
"למחבלים לא תהיה גישה ליהודים". בטונדות במזרח ירושלים/AP

בתכניתו של הרצוג ישנו צעד נוסף - מלחמה בחמאס ובהסתה. "החמאס מלבה את האינתיפאדה השלישית", טען. "הוא שולח את הרוצחים, מעודד, מכוון, מדריך ומברך אותם על כל פיגוע. בעיני אין הבדל אם הם שולחים לירושלים ותל אביב רקטות או רוצחים. אצלי לחמאס לא תהיה שום חסינות ועל כל פיגוע הם ישלמו מחיר כבד מאוד. לא הפצצות סרק מהאוויר על שטחים ריקים".

הצעד השלישי והאחרון בתכנית של הרצוג הוא "הרגעת השטח על ידי צעדים בוני אמון". לדבריו, "הפלסטינים יהיו רשאים לעשות כל דבר מבחינה אזרחית ולא צבאית. הם יוכלו להקים ערים חדשות, להרחיב ערים קיימות, לפתח את החקלאות, התעשייה, התעסוקה. כבר הוכח שהקטנת צפיפות הדיור והגדלת הרווחה כלכלית מרגיעה את השטח ומפחיתה טרור. ההיפך – צפיפות, מצוקה ואבטלה מגבירות טרור. אני רוצה הרגעה. אבל לא תהיה כאן עזה שנייה. צה"ל יישאר הצבא היחיד ממערב לירדן ששולט בביטחון ומונע טרור".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
"לשני המנהיגים אין את המנהיגות". אבו מאזן/רויטרס

"אני רוצה לנתח את המצב בצורה ריאלית", המשיך הרצוג והסביר את המצב בין נתניהו לבין אבו-מאזן לקראת יישום התכנית. "לשני המנהיגים אין את המנהיגות, הכוח והאומץ להסכים לפשרות כואבות. הקיצונים שלהם מחזיקים כל אחד מהם כבובת חוטים. זוהי תמונת ראי של שני מנהיגים משני עברי המתרס, שני מנהיגים מפוחדים, מבוהלים, שכל רצונם הוא להישאר בשלטון, שני מנהיגים שהפחד משתק אותם. וכשהמנהיגים משותקים – הקיצונים חוגגים".

"כיום, מעשית אי אפשר ליישם הסכם על שתי מדינות בטווח המיידי", הוסיף, "שיהיה ברור, אני רוצה הסכם ואני מחויב לו, אבל לא בכל מחיר. אני רוצה משא ומתן, אני רוצה לדבר, אבל שני המנהיגים משני הצדדים פוחדים לזוז. הקיצונים משני הצדדים לא נותנים להם. הם אומרים לנו שרעיון שתי המדינות מת. ואני אומר: הוא לא מת. אבל הוא לא יקרה מחר".

"עם מי נעשה הסכם לשתי מדינות? כרגע אבו מאזן מייצג רק חלק מהפלסטינים. מה עם עזה? נעשה פה שלוש מדינות? נגיד שלוש מדינות לשני עמים? בשום פנים ואופן לא. צריך להיות בצד השני גורם אחד שמדבר בשם כל הפלסטינים, לא רק חלק. אחרת לא נגמור עם זה. זה בדיוק מה שאני הולך להסביר לידידינו בארצות הברית ולמדינות אירופה. אתם רוצים ללחוץ על ישראל? תלחצו על הפלסטינים. אפשר לדבר עם הרשות הפלסטינית, חייבים לשמור על שיתוף הפעולה הביטחוני איתה, אבל אי אפשר להגיע להסכם שישאיר את עזה בחוץ כמטען צד שעומד להתפוצץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully