וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הדרמטי של אויב חיזבאללה שעשוי לסיים את המשבר בלבנון

19.1.2016 / 0:01

סמיר ג'עג'ע, אחד היריבים הפוליטיים של הארגון השיעי, הכריז כי יתמוך במועמד הארגון לנשיאות המדינה - מישל עאון. הדבר עשוי להביא למינוי נשיא לאחר יותר משנה וחצי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סמיר ג'עג'ע, מנהיג נוצרי מוכר בלבנון ואחד מיריביו הפוליטיים הגדולים של חיזבאללה, הודיע אמש (שני) על תמיכתו במישל עאון לנשיאות - המועמד של הארגון השיעי לתפקיד. במסיבת עיתונאים משותפת שכינס יחד עם עאון, הסביר ג'עג'ע כי "לבנון נמצאת על סף תהום" בשל הריק הפוליטי השורר בה בשנה וחצי האחרונות, מאז שסיים הנשיא הקודם מישל סלימאן את כהונתו, ועל כן עליו "לנקוט בצעדים יוצאי דופן".

ג'עג'ע, חבר פרלמנט העומד בראש מפלגת "הכוחות הלבנוניים", אמר כי לאחרונה אירעה התפתחות חיובית ביחסים בין מפלגתו לבין מפלגת "הזרם הלאומי החופשי", בראשותו של עאון, נוצרי גם הוא. זאת, על אף שעאון ומפלגתו נחשבים לבעלי ברית קרובים של חיזבאללה ושל מזכ"ל הארגון חסן נסראללה. עאון הודה לג'עג'ע על תמיכתו, והבטיח לפעול "למען אחדות לבנון והקיום המשותף של כלל העדות במדינה"

עוד כתבות מהעולם:
מפולת קטלנית שנייה בשבוע: 5 חיילים נהרגו באתר סקי בצרפת
לאחר הסרת הסנקציות: איראן העניקה הצצה לתוך מתקני הגרעין
שלושה שבועות לאחר התקיפה בקלן: אדם ראשון נעצר בגין הטרדה מינית

סמיר ג'עג'ע. Bilal Hussein, AP
"לבנון נמצאת על סף תהום". ג'עג'ע/AP, Bilal Hussein

תפקיד נשיא לבנון, שנבחר בידי חברי הפרלמנט ועל פי החוקה שמור לנוצרי, אינו מאויש מאז מאי 2014. זאת, בשל חוסר הסכמה על מועמד בין שני הגושים הפוליטיים במדינה – מחנה "ה-8 במרץ" בהובלת חיזבאללה, ומחנה "ה-14 במרץ" המורכב מהמתנגדים לחיזבאללה ולמשטר אסד. בשל כך הפרלמנט הלבנוני אינו יכול להתכנס לישיבות מן המניין, וישנה בעיה משפטית לגבי חוקיות החלטות שיקבל ללא אישורו של הנשיא.

הדבר הוביל לשיתוק פוליטי במדינה, ששיאו ב"משבר הזבל", כאשר קרוב לשנה לא מפונה אשפה בחלקים רבים בלבנון בשל היעדר חקיקה להקמת מתקני פסולת. המתיחות הפוליטית גוברת לאור מלחמת האזרחים בסוריה השכנה, שבה נוטל חלק חיזבאללה, המאיימת לזלוג ללבנון ולאיים על היציבות בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מישל עאון, יו"ר מפלגת "הזרם הלאומי החופשי" בלבנון, ינואר 2016. AP
מסתמן כמועמד המוביל לנשיאות. עאון/AP

ג'עג'ע נחשב בעבר למועמד הבטוח מטעם מחנה ה-"14 במרץ", אולם הוא הוכה בתדהמה כאשר לפני כמה שבועות בלבד, הודיע ראש המחנה וראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד אל-חרירי, על תמיכתו במרוץ לנשיאות בסלימאן פרנג'יה - מנהיג תנועת אל-מרדה, נוצרי מארוני שנחשב למקורב לשלטון הסורי ולחיזבאללה והיה חלק ממחנה ה-8 במרץ, שבו חבר גם עאון.

המהלך הזה אמור היה להבטיח את בחירתו של פרנג'יה, בגלל קרבתו היחסית לחיזבאללה. עם זאת, לאל-חרירי חיכו כמה הפתעות: ראשית, חיזבאללה סרב לחזור בו מתמיכתו במישל עאון. במקביל, ג'עג'ע זעם על המהלך וסרב לתמוך בו. ההפתעה השלישית הגיעה אתמול, כאשר ג'עגע חצה את הקווים וחבר לעאון כדי להחזיר לאל-חרירי - "סכין בגב תחת סכין בגב".

החבירה בין ג'עג'ע לעאון מביאה לקיצה של יריבות נוצרית מארונית נדירה שנמשכה למעשה מאז סוף מלחמת האזרחים ב-1989. עאון מסתמן כעת כמועמד המוביל לנשיאות לבנון, אך עדיין אין וודאות כי יזכה ברוב הנדרש לבחירתו ולא ברורה עדיין מה עמדתם של אנשי תנועת "אל-מוסתקבל" בראשות אל חרירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully