וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 חדרי ניתוח תת-קרקעיים נחנכו בבית החולים הדסה עין כרם

11.1.2016 / 0:27

החדרים נבנו בעקבות דרישה של פיקוד העורף, ומבית החולים הירושלמי נמסר כי "הם יוכלו לפעול תחת כל אחד מהאיומים המוכרים". מאה מיליון שקלים הושקעו בבנייתם והם מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת. השר ליצמן: "זוהי תקופה חדשה"

חנוכת חדרי הניתוח החדשים בבית החולים הדסה, ירושלים. ינואר 2016. אבי חיון, מערכת וואלה! NEWS
החדרים גדולים במיוחד ומצוידים במיטות ייחודיות/מערכת וואלה! NEWS, אבי חיון

13 חדרי ניתוח בעומק של ארבע קומות מתחת לאדמה נחנכו אמש (ראשון) בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, בטקס שציין את סיומן של שמונה שנות תכנון ועבודה. הבנייה נעשתה בעקבות דרישה של פיקוד העורף, ובהדסה אמרו שהחדרים "יוכלו לפעול תחת כל אחד מהאיומים המוכרים". מאה מיליון שקלים הושקעו בבנייתם, ומשרד הבריאות כבר נתן אישור להפעילם.

המתחם נבנה במרתפי מגדל האשפוז החדש "דווידסון", והניתוח הראשון יתקיים בו בסוף החודש. החדרים גדולים במיוחד, וגודלם 55 עד 83 מטרים רבועים. בהדסה הסבירו כי הם "מצוידים במיטות ייחודיות המאפשרות לקבע את המנותח במגוון מצבים, לרבות עמידה, מה שמאפשר לצוות הרפואי מנעד רחב יותר של אפשרויות לביצוע הניתוח".

בבית החולים הוסיפו כי "גם תכנון התאורה וקיבוע המכשירים הרפואיים מהתקרה, באופן שמשאיר את רצפת חדר הניתוח פנויה, יסייעו לצוות הרפואי". עוד אמרו כי חדר הניתוח הגדול מבין החדרים החדשים, המצויד במכונת רנטגן מיוחדת, "מיועד לניתוחים מורכבים, לרבות ניתוחי טראומה מצילי חיים, ומאפשר למספר צוותים מתחומים שונים לבצע פעולות כירורגיות במקביל".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צהבת בפנים, פרקינסון בחוץ: 83 תרופות חדשות ייכנסו לסל הבריאות
דימה ימשיך לשלם חצי מיליון שקל בשנה: המאוכזבים מסל הבריאות
זוג הביא לעולם תינוקת בנפאל - וגילה בארץ שהיא לא בתם

חנוכת חדרי הניתוח החדשים בבית החולים הדסה, ירושלים. ינואר 2016. אבי חיון, מערכת וואלה! NEWS
אלן הרשקין, פרופסור זאב רוטשטיין והשר יעקב ליצמן באחד מחדרי הניתוח/מערכת וואלה! NEWS, אבי חיון

בטקס השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נשיאת ארגון נשות הדסה אלן הרשקין, מנכ"ל הדסה פרופסור זאב רוטשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. ליצמן התייחס למשבר התקציבי שפוקד את בית החולים והבטיח כי "תכנית ההבראה הקיימת תיושם במלואה. זוהי תקופה חדשה, עם מנכ"ל חדש, שתתחיל ברגל ימין". בר סימן טוב הצהיר: "יש לי מטרה אחת והיא להביא את הדסה אל הפסגה שבה הייתה ממוקמת".

ברקת בירך על פתיחת חדרי הניתוח ואמר כי "הם אבן דרך בחיי הדסה וגורמים לנו להביט קדימה אל העתיד. תחומי הרפואה ומדעי החיים משקפים את היתרון היחסי של ירושלים בעולם, מושכים לעיר השקעות עצומות ומביאים בשורות גדולות". עוד הוסיף כי הפתיחה היא "צעד נוסף בהתבססותה ובחיזוקה של ירושלים כמעצמה רפואית, מדעית ומתקדמת טכנולוגית".

הרשקין הצטרפה לברכות ואמרה כי הקמת חדרי הניתוח היא "תוצאה של עבודה מאומצת, של איסוף דולר לדולר מתורמים כמוני וכמוכם שמדינת ישראל חשובה להם. לכולנו יש מטרה אחת והיא הצלחת בית החולים, והשלב הבא בשמירה על ההובלה שלו הוא שיפור תחום הרפואה הפנימית שהציבור זקוק לו נואשות. אני שמחה לבשר שארגון נשות הדסה החליט להקדים את העברתם של עשרות מיליוני שקלים, לטובת העברת המחלקות הפנימיות למגדל האשפוז החדש".

(עדכון ראשון: 22:43)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חנוכת חדרי הניתוח החדשים בבית החולים הדסה, ירושלים. ינואר 2016. אבי חיון, מערכת וואלה! NEWS
גזירת הסרט בטקס החניכה/מערכת וואלה! NEWS, אבי חיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully