וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לשגרה ב-48 שעות: ניתוח החזה הראשון בארץ בידי רובוט עבר בהצלחה

לאחר חצי שנה של אבחנות שגויות, גילה רחמים מסיקה כי הכאבים העזים שמהם סבל בכתפו נובעים מגידול שאותר ליד לבו. ניתוח החזה החדשני הסתיים בתוך 45 דקות, והצריך יממת אשפוז אחת בלבד: "הייתי המום, לא נזקקתי למשככי כאבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הציעו לי משככי כאבים, לא היה צורך". מימין: ד"ר יורי פסחוביץ, המטופל רחמים מסיקה וד"ר מילטון סאוטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך חצי שנה הסתובב רחמים מסיקה, בן 63 מאשדוד, עם כאבים בכתפו השמאלית. רק לאחר שהחליף רופא אורתופד וערך כמה בדיקות סי.טי, גילה את המקור לכאבים – גידול ליד לבו, שהסרתו דרשה שימוש בניתוח חדשני.

מסיקה, שבמשך חצי שנה אובחן כסובל מ"דלקת חריפה" ונטל אנטיביוטיקה, גילה ששינוי במינון לקיחת התרופה אינו גורם לכאבים להיעלם וכי ייתכן שהאבחנה שנתנו לו רופא המשפחה והאורתופד – שגויה מיסודה. האורתופד הנוסף אליו התקשר אליו יומיים לאחר הבדיקה בכתפו, ואמר לרעייתו שעל מסיקה לגשת מיד לרופא משפחה, עקב "ממצא כלשהו ליד הלב". מסיקה הופנה לבדיקת סי.טי בחזהו, שם התגלה לבסוף הגידול. "כולם סביבי נלחצו, אבל אני מאמין בגורל, אז שמרתי על קור רוח", אמר.

מסיקה נשלח לבית החולים בילנסון שבפתח תקווה, שם ניתנה לו האפשרות לעבור את הניתוח בהליך המבוצע באמצעות רובוט. הליך שאמנם שכיח בניתוחי אורולוגיה וגינקולוגיה, אך טרם נוסה בניתוחי חזה. הניתוח החדשני - לראשונה בארץ - הסתיים בתוך 45 דקות בלבד, והצריך אשפוז קצר מאוד של 24 שעות. מסיקה בחר להישאר להשגחה של 24 שעות נוספות, ואחריהן שוחרר.

עוד בוואלה! NEWS:
השר כץ: יוזלו המחירים בתחבורה הציבורית שהתייקרו בשל הרפורמה
"טמפרטורות קיצוניות": שנת 2015 - השלישית החמה בישראל אי פעם
בשל סכסוך עם משרד האוצר: עיריית ירושלים מאיימת לפטר אלפי עובדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פריצת דרך משמעותית". בית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האשפוז היה אמור להימשך 24 שעות בלבד. רובוט מנתח בבית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסיקה הופתע מאוד מקלות הניתוח, במיוחד בהתחשב בכאבים העזים שאותם חש עד שבועיים קודם לכן. "הייתי המום מכך שלא נזקקתי לחומר מרגיע", הוא שחזר. "הרופאים הציעו, אבל ממש לא נזקקתי לזה. למחרת בבוקר כבר התיישבתי על כיסא, אחרי 24 שעות כבר הלכתי ואחרי 48 שעות כבר הייתי בבית, בחזרה לשגרה".

ד"ר יורי פסחוביץ', רופא בכיר במחלקת ניתוחי ריאות במערך לב חזה בבילינסון, הדגיש כי הצלחת הניתוח במסיקה מהווה פריצת דרך משמעותית. את החלמתו המהירה של מסיקה ייחס לפעילות המדויקת של הרובוט. "החתכים הזעירים מסייעים להחלמה מהירה מאוד, מפחיתים כאב, מפחיתים סיבוכים ומדויקים יותר מהשיטה הלפרוסקופית המוכרת מניתוחים אחרים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully