וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הרשות לשעבר דחלאן: "שלטונו של אבו מאזן - כישלון"

דחלאן ביקר בחריפות את יו"ר הרשות וטען כי "לעולם לא יהיה מנהיג נוח לישראל כמו אבו מאזן". הוא הדגיש כי הוא מתנגד להתקוממות אלימה מול ישראל, וגינה את חמאס: "הרקטות שלהם הן לא הפתרון"

עריכה: ניר חן

בכיר הרשות הפלסטינית לשעבר, מוחמד דחלאן, המוגדר על ידי רבים כשנוא נפשו של אבו מאזן, תקף בריאיון לוושינגטון פוסט את יו"ר הרשות, העביר ביקורת חריפה על התנהלותו מול ישראל וכינה את שלטונו "כישלון". לדבריו, אבו מאזן הקדיש עשר שנים למו"מ שלא הניב פרי. "אף פלסטיני בעבר, בהווה ובעתיד לא היה כל כך נוח לישראלים כמו אבו מאזן", אמר דחלאן בריאיון מאבו דאבי, שם הוא שוהה מאז סילוקו בשנת 2011.

דחלאן טען כי ההנהגה הפלסטינית צריכה לסיים את "משחק המשא ומתן השקרי" ולהשהות את התיאום הביטחוני עם ישראל, עד שזו תעניק לפלסטינים דבר כלשהו בתמורה. לדבריו, במצב הנוכחי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לעשות כרצונו בכל הנוגע לפלסטינים. מלבד יו"ר הרשות, הוא האשים גם את נשיא ארצות הברית ברק אובמה במבוי הסתום שאליו נקלע המו"מ. "אובמה לא עשה מאמצים כנים כדי להשיג שלום בין הצדדים", אמר והוסיף כי ארצות הברית לא לחצה על ישראל לערוך ויתורים כמו הפסקת הבנייה בהתנחלויות.

בנוגע לגל הטרור הפוקד את ישראל בשלושת החודשים האחרונים, דחלאן אמר כי הוא מתנגד למאבק חמוש מול ישראל, וטען כי "המתקפות הנוכחיות חסרות ההנהגה הן תוצאה של יאוש". לדבריו, הוא תומך ב"התקוממות עם מספר מינימלי של אבדות".

עוד כתבות בנושא:
סופה של המדינה היהודית שלה פיללנו הולך וקרב
אבו מאזן במסר לישראלים: "הממשלה שלכם מוליכה אתכם שולל"
בישראל סירבו לבקשת הפלסטינים לחידוש המו"מ: "רק כשייפסק הטרור"

דחלאן. מערכת וואלה!
"אובמה לא עשה מאמצים כנים כדי להשיג שלום". דחלאן/מערכת וואלה!

דחלאן היה בעבר בכיר בהנהגת פתח ואחד האנשים החזקים ברשות הפלסטינית, ונחשב מועמד לרשת את אבו מאזן. הוא היה מפקד מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה עד להשתלטות חמאס עליה בהפיכה ב-2007, אחריה איבד מכוחו הפוליטי. בעקבות סכסוך מר עם אבו מאזן, סולק דחלאן מהרשות תחת האשמות לשחיתות, וכאמור הוא שוהה בימים אלו באיחוד האמירויות הערביות.

כשנשאל אם היה מעונין להתמודד לתפקיד יו"ר הרשות הבא, הוא טוען כי הוא אינו מעוניין בתפקיד. "נשיא של מה?", תהה. "כשאני אומר שאני לא רוצה כלום זה בגלל שאין שום גוף שאוכל להיות יושב הראש שלו". הוא טען כי שום דבר לא יכול להיות מושג עד שיהיה פיוס בין הפלגים הפלסטינים השונים. דחלאן העביר גם ביקורת על תשע השנים שבהן מחזיק חמאס ברצועה ואמר כי הם לא יותר מאשר "אפס אחד גדול". "הם לא יכולים להראות מצג שלפיו הרקטות שלהם הן הפתרון", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אבו מאזן: שם הרשות בדרכונים החדשים ישונה ל"מדינת פלסטין". רויטרס
זוכה לתמיכה של 41% מהרחוב הפלסטיני. אבו מאזן/רויטרס

חמאס נחשב פופולרי ברחוב הפלסטיני בימים אלה, וסקר אחרון הראה כי 51% מהתושבים ברצועה ובגדה יצביעו לאיסמעיל הנייה בבחירות עתידיות, בעוד 41% בלבד יצביעו לאבו מאזן. האדם הנמצא במקום השלישי הוא מרוואן ברגותי המרצה מאסר של חמישה מאסרי עולם ודחלאן זוכה רק ל-6% תמיכה.

דחלאן מקורב לשליט האמירויות חליפה בן זאיד אאל נהיאן, כמו גם של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שחולק עמו את התיעוב לחמאס. "יש לו כריזמה והוא מתנהג כמו מנהיג", אמר מוחיימר אבו סעדה, מרצה למדעי המדינה באוניסרסיטת אל-אזהאר שבעזה. "הוא יכול להשיג דברים רבים בתוך זמן קצר והוא ממנהיגי הפתח הצעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully