וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: הטלת הסנקציות נגד תכנית הטילים של איראן תידחה

יומיים בלבד לאחר הדיווח על הטלת סנקציות כלכליות חדשות על גורמים המעורבים בתכנית לפיתוח טילים בליסטיים של הרפובליקה האיסלאמית, הוול סטריט ג'ורנל מסר כי הן יידחו. עם זאת, גורמים בארה"ב מדגישים כי מדובר בעיכוב זמני בלבד

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

(הניסוי בטיל הבליסטי "עימאד" באוקטובר האחרון)

הבית הלבן דחה את הטלת הסנקציות הכלכליות על גורמים באיראן וחברות נוספות שהיו מעורבות בפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האיסלאמית – כך דיווח הלילה (שישי) הוול סטריט ג'ורנל. זאת, לאחר שביום רביעי האחרון דווח בעיתון כי הממשל האמריקני מתכנן להטיל סנקציות על יותר מעשר חברות וגורמים פרטיים באיראן, בהונג קונג ובאיחוד האמירויות הערביות, בשל תפקידן בפיתוח התכנית.

לפי הדיווחים, מועד תחילתן של הסנקציות הכלכליות אמור היה להיות בשבוע הבא, כשבבית הלבן התכוננו להכרזה רשמית ביום רביעי. ואולם, הטלת הסנקציות נדחתה למועד שאינו ידוע. עם זאת, גורמים רשמיים בארצות הברית הבהירו כי מדובר בדחייה בלבד והטלת הסנקציות עדיין עומדת על הפרק, שכן "ממשל אובמה מחויב למאבק בתכנית הטילים של איראן".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
דיווח: ארה"ב מתכננת סנקציות חדשות עקב תכנית הטילים של איראן
שטייניץ על הסנקציות נגד איראן: "על העולם להעביר מסר קשוח וברור"
בתגובה לסנקציות של ארה"ב: איראן תרחיב את תכנית הטילים

הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
ארה"ב טוענת שהטלת הסנקציות חוקית לפי הסכם הגרעין. הניסוי בטיל הבליסטי האיראני/אתר רשמי, טוויטר

בעוד שלדברי אותם גורמים אמריקניים, הטלת סנקציות כלכליות על איראן מעין אלו הן חוקיות לפי הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, באיראן טוענים את ההיפך. בכירים במדינה אמרו כי הנשיא העליון של איראן חמינאי רואה בצעדים אלו הפרה של ההסכם.

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם בבית הלבן, דצמבר 06 2015. רויטרס
הסנקציות יכללו הקפאת נכסים והטלת איסור על פגישות עם חברות אמריקניות. אובמה/רויטרס

לפני יומיים פורסם לראשונה על העיצומים שמתכנן משרד האוצר האמריקני נגד תכנית הטילים הבליסטיים. תכנון הסנקציות מגיע לאחר שטהראן ערכה שני ניסויים בטיל הבליסטי "עימאד", המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולפגוע בכל נקודה בישראל – הניסוי הראשון אירע באוקטובר והשני בנובמבר.

הסנקציות צפויות להיות מוטלות על שתי חברות הקשורות בפיתוח תכנית הטילים של איראן היושבות בהונג קונג ובאיחוד האמירויות, כמו גם על אנשים העובדים בחברות אלה. כמו כן, הסנקציות נוגעות לחמישה גורמים רשמיים איראניים שעובדים בחברת הלוגיסטיקה הצבאית, השייכת למשרד ההגנה במדינה, בשל עבודתם על תכנית הטילים הבליסטיים.

הסנקציות שהציעה ארצות הברית יכללו הקפאת נכסים של הגורמים בידי בנקים אמריקניים והטלת איסור על האישים והחברות הללו לקיים עסקים כלשהם עם חברות הפועלות בארצות הברית.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא איראן חסן רוחאני. AP
"יש לנו את הזכות לפתח טילים". רוחאני/AP

בעקבות ההצהרות של ארצות הברית בדבר הטלת הסנקציות הורה אתמול נשיא איראן חסן רוחאני למשרד ההגנה להרחיב את תכנית הטילים הבליסטיים. "יש לנו את הזכות לפתח טילים מאחר שהם לא מסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים", הסביר רוחאני. בתקופה האחרונה חלו סדקים ביחסים המשופרים בין וושינגטון לטהראן, שהתחממו לאחר החתימה על הסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully