וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל סירבו לבקשת הפלסטינים לחידוש המו"מ: "רק כשייפסק הטרור"

31.12.2015 / 0:17

לוואלה! NEWS נודע כי פגישות בין נציגים בכירים בשני הצדדים העלו חרס, לאחר שהישראלים התנו זאת בהשבת השקט. עוד דרשו הפלסטינים: הקפאת הבנייה ושחרור אסירי הפעימה הרביעית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אבו מאזן: שם הרשות בדרכונים החדשים ישונה ל"מדינת פלסטין", בשבוע שעבר)

ישראל מסרבת לחדש את המגעים המדיניים עם הרשות הפלסטינית מבלי שייפסק גל הטרור ותהיה רגיעה בשטח – כך נודע לוואלה! NEWS מפי גורמים פלסטיניים בכירים. על פי הגורמים, במהלך כמה פגישות ביטחוניות בדרג הגבוה ביותר בין נציגים ישראלים לנציגי הרשות הפלסטינית, שבו והעלו האחרונים את הדרישה לחדש את התהליך המדיני בניסיון להשיב את השקט לגדה המערבית.

הפלסטינים הציבו כמה תנאים שכבר עלו בשיחות קודמות בין ישראל לרשות ובהם הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הסכמה למסגרת משא ומתן על בסיס גבולות 1967 וכן שחרורם של 36 אסירים שהיו אמורים להשתחרר בפעימה הרביעית במסגרת המשא ומתן שהתנהל ב-2013-2014 והדבר נבלם עם פיצוץ המשא ומתן. ואולם, התשובה שקיבלו מהבכירים הישראלים במערכת הביטחונית, הייתה שרק לאחר שתהיה רגיעה בשטח והפיגועים ייפסקו, ישראל תוכל לשקול צעדים מדיניים והענקה של מחוות לרשות הפלסטינית.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בכירים בטורקיה: "התנאי לפיוס - גישה בלתי מוגבלת לעזה"
הקמפיין הפלסטיני להכרה ממשיך להתקדם - וישראל מתקשה להגיב
גורמים ביטחוניים: "אבו מאזן מתוסכל, הוא רק רוצה לדאוג לילדיו"

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
אין ערוץ מדיני בין הרשות לבין ישראל. נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, לפני השקת השיחות הישירות, פברואר 2014/רויטרס

הבכירים הפלסטינים הדגישו כי אין ערוץ מדיני בין הרשות לבין ישראל מאז הפסקת השיחות שניהלו השר לשעבר סילבן שלום וראש צוות המו"מ של אש"ף סאיב עריקאת, ונחשפו בוואלה! NEWS ביולי. הפלסטינים הוסיפו כי בישראל הבהירו כבר אז, כי השיחות לא יכולות להביא לתוצאות מדיניות של ממש, ולכן לא יוחסה להן חשיבות, גם לא בלשכת יו"ר הרשות אבו מאזן. עוד אמרו כי למרות היעדר תהליך מדיני, הרשות הפלסטינית שומרת על התיאום הביטחוני ופועלת במלוא המרץ על מנת לסכל פיגועים, הן בידי מפגעים בודדים והן בידי התארגנויות, בעיקר כאלה שמתכנן חמאס.

חרף האיומים החוזרים שנשמעים מכיוונו של עריקאת לאחרונה לגבי פנייה לארגונים בינלאומיים, טרם ברור אם הרשות אכן מתכננת צד מדיני חד-צדדי. ככל הנראה, בשבועיים הראשונים של 2016 תשוב ותתכנס הוועדה המכינה של אש"ף, שבוחנת את הצעדים שיש לנקוט כלפי ישראל לנוכח ההסלמה הנוכחית. ייתכן אף שהוועדה תציג את המלצותיה, אך יחלוף עוד זמן עד שתתכנס המועצה הלאומית הפלסטינית של אש"ף כדי להחליט אם לאמץ אותן. כרגע, הכינוס הבא שלה צפוי רק בקיץ 2016.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
חרף האיומים, לא ברור אם הפלסטינים באמת יפנו לזירה הבינלאומית. עריקאת/AP

גם בזירה הפנים-פלסטינית לא נרשם שינוי: פיוס בין חמאס לרשות אינו נראה באופק. בנוסף לכך, על אף לחץ מצרי כבד על אבו מאזן, יו"ר הרשות סרב להתפייס עם יריבו הפוליטי מוחמד דחלאן, ממנהיגי הפתח לשעבר, ששיתף פעולה עם חמאס וחשף מאה מקציני אבו מאזן לפגיעה בידי הארגון.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully