וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: חוסלו בכירי דאעש שסייעו בתכנון המתקפה בפריז

עשרה מבכירי הארגון בעיראק ובסוריה חוסלו בחודש האחרון בתקיפות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, בהם שרף אל-מואדן, אזרח צרפתי שעל פי ההערכות היה לו תפקיד מרכזי בתיאום הפיגועים בצרפת. מעורבותו נחשפה הודות לעדות מה"בטקלאן"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(תוגברה האבטחה בפריז במסגרת מצב החירום, השבוע)

דובר הפנטגון סטיב וורן הכריז היום (שלישי) כי עשרה בכירים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חוסלו בחודש האחרון בתקיפות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, כולל גורמים המקושרים למתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר, שהביאה למותם של 130 בני אדם. ביום חמישי האחרון, חוסל בתקיפה אווירית שרף אל-מואדן, אזרח צרפתי שהגיע לסוריה לפני כשנתיים ומקורב לעבד אל-חמיד אבאוד, מי שנחשב למתכנן ומתאם המתקפה המשולבת בבירת צרפת. בתקיפה נוספת במוסול שבעיראק ביום שבת, נהרג עבד אל-קאדר חכים, בכיר במערך "פעולות החוץ" של דאעש, ששמו נקשר גם כן בחקירת הפיגועים בפריז.

לפני כשבוע, פורסם בעיתון הצרפתי "לה פריזיאן" כי החוקרים זיהו גורם נוסף, מלבד אבאוד, שתיאם בין חוליות המחבלים בפריז – אל-מואדן, שנודע גם בכינויו "סולימאן". אל-מואדן, בן 27, הוא אזרח צרפתי המוכר היטב לרשויות. סוכנות הביון הצרפתית DGSI החלה לחקור את מעורבותו במתקפת הטרור בעקבות עדות של אחד מבני הערובה באולם המופעים "בטקלאן", שסיפר כי המחבלים שוחחו ביניהם על "ליצור קשר עם סולימאן".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר מתקפת הטרור: ממשלת צרפת מציעה שלילת אזרחות למחבלים
עדויות מפריז: "המוח" שהה בסמוך לאולם והדריך בטלפון את המחבלים
"הבן שלך מת מות קדושים": ה-SMS שחשף את זהותו של המחבל מפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיר את אחד המחבלים מילדותם המשותפת בפרבר של פריז. אל-מואדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר קבלת העדות, החוקרים הצרפתים גילו כי אל-מואדן קשור גם לסאמי אמימור, בן 28, אחד מהמחבלים שפעלו ב"בטקלאן" בליל המתקפה. השניים הכירו כבר בילדותם ברובע דרנסי שבפרברים הצפון-מזרחיים של פריז. השניים גם נעצרו יחד בחודש אוקטובר 2012 בחשד לתכנון פעילות טרור, לאחר שדווח כי התכוונו להגיע לתימן ולאפגניסטן ולהצטרף ללחימה לצד ארגונים איסלאמיסטיים.

אבאוד, אזרח בלגיה, חוסל בפשיטה משטרתית על דירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, שם שהה יחד עם מקורביו. הוא גדל בפרבר מולנבק של בריסל, אותו אזור שממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, שעדין לא אותר, ואחיו בארהים שהיה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה. שמו של אבאוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

בשבוע שעבר, הציג ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס בנאום בפני הפרלמנט את השינויים המוצעים לחוקה בעקבות מתקפת הטרור, הכוללים שלילת אזרחות ממי שיורשע בפעילות טרור ומחזיק באזרחות כפולה והארכת מצב החירום במדינה. ואלס טען כי מדובר ב"מצב יוצא דופן שאין לו אח ורע, של מאבק חסר תקדים". השינוי המוצע לחוקה יעמוד להצבעה בבתי הפרלמנט. אם לא יזכה לתמיכה של שלוש חמישיות מהנציגים לפחות, הסוגיה תעבור למשאל עם.

ראש הממשלה מנואל ואלס בסיבוב השני של הבחירות האזוריות בצרפת, דצמבר 2015. רויטרס
"עונש חזק, שהמדינה זכאית להטיל על מי שמבצע את הבגידה האולטימטיבית". ואלס/רויטרס

"זהו צעד עם ערך סימבולי גבוה מאוד", הבהיר ואלס בנוגע לשלילת האזרחות. "מדובר בעונש חזק, שהמדינה זכאית להטיל על פי החוק על מי שמבצע את הבגידה האולטימטיבית". ואלס הוסיף כי ב-40 הימים האחרונים, כוחות הביטחון הצרפתיים ביצעו במסגרת מצב החירום 2,900 חיפושים והחרימו 443 כלי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully