וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימהות חשודי דומא פנו לנשות המפכ"ל וראש השב"כ: "הנערים עונו"

29.12.2015 / 17:25

ארבע מאימהות החשודים בפרשת הטרור היהודי שלחו מכתבים לשירה אלשיך ואסנת כהן: "כיצד נוכל להגיע ללב בעליכן ולנסות לתקן את העוול?". חשוד בפרשה שוחרר היום למעצר בית

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

ארבע אימהות של חשודים במעורבות בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא ביולי האחרון פנו היום (שלישי) לנשותיהם של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, וראש שירות הביטחון הכללי (השב"כ), יורם כהן, כדי שישכנעו את בעליהן – האמונים על החקירה – לחוס על בניהם. "כותבות מתוך לב שבור וכואב, ומתוך תקווה", נכתב.

במכתב ששלחו האימהות לשירה אלשיך, אשת המפכ"ל, ואל אסנת כהן, אשת ראש השב"כ, נכתב: "אנחנו פונות אליך כאימהות אל אם. בשבועות האחרונים בנינו היקרים, חלקם קטנים, עונו באכזריות במרתפי השב"כ". עוד נכתב כי "תקופה ארוכה נמנע מהם לפגוש עורך דין".

קריאה נוספת:
מכה לשב"כ: בית המשפט הורה לשחרר את אחד מעצורי פרשת דומא
הורי החשודים בהצתה בדומא: "מעצר ילדינו - תוצאה של לחץ ציבורי"
הפרסומת של האולם שבו נערכה "חתונת השנאה": מעסיקים רק יהודים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כותבות מתוך לב שבור וכואב, ומתוך תקווה". המכתב ששלחו האימהות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריהן, "דרכי החקירה, האלימות והעינויים שילדינו תיארו בפני בתי המשפט ועורכי הדין, מדירים שינה מעיננו. שלושה נערים עדיין לא פגשו עורך דין, וקשה לדעת מה עובר עליהם בשעות אלה. לא ברור לנו האם נחזור לקבל את אותם הילדים שנלקחו מאתנו בידי המשטרה והשב"כ, או שהתוצאה של מעשי האכזריות שהופעלו כלפיהם היא שנשמותיהם וגופם נפגעו לנצח".

עוד הוסיפו אימהות החשודים: "הענישה האכזרית, ללא משפט ותוך החלטה למחוק את האישיות של ילדינו ולהוציא מהם 'הודאה' בכל מחיר - היא עוול ששובר את ליבנו. אנחנו מקוות שהדבר לא נעשה בשל חזותם החיצונית - בעלי פאות וכיפה גדולה - כחלק מהקושי שיש למערכות מסוימות בקבלת השונה".

בסיום המכתב, פנו האימהות לשתי הנשים ושאלו, "כיצד נוכל להגיע לליבו של בעלך ולנסות לתקן את העוול? נשמח לעמוד עמך בקשר כדי לחשוב יחד כיצד ניתן למנוע את המשך המעשים הללו, ופגיעה שכזו בנערים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נדחה הערר: שוחרר אחד החשודים בפרשה למעצר בית

בתוך כך, בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה היום את ערר המשטרה והורה לשחרר למעצר בית את אחד החשודים בפרשת דומא. בית משפט השלום בפתח תקווה הורה אתמול לשחררו למעצר בית, אך המשטרה התנגדה לכך. השבוע הוגשה נגדו הצהרת תובע בגין תקיפת פלסטיני לפני שנתיים. בית המשפט המחוזי הותיר היום את תנאי השחרור אשר קבע אתמול בית משפט השלום הכוללים מעצר בית וערבויות כספיות.

אחרי 29 ימי חקירה: טרם הוגשה הצהרת תובע נגד החשודים בפרשת דומא. אבי כהן
הפגנת פעילי הימין מול בית המשפט, אתמול/אבי כהן

המשטרה ציינה כי הצהרת התובע לא עומדת בסתירה לחשדות המיוחסים לצעיר, אלא מתווספת אליהם. עו"ד חי הבר מארגון "חוננו" שמייצג את החשוד מסר בסיום הדיון: "לאחר חודש ימים שבהם החשוד זועק שהוא לא קשור לדומא, וזעק שאינו עשה שום דבר, ולאחר שאתמול בית משפט השלום הבין זאת, ערר המדינה נדחה והחשוד ישוחרר"

לדברי עו"ד הבר, "החקירה יצאה מכל פרופורציה, המעצרים הנרחבים, היד שהייתה קלה על ההדק הן מבחינת החקירה, הן מבחינת המעצרים והן מבחינת שיטות החקירה האלימות. דברים שעוד ניחשף אליהם בעתיד. הגיע הזמן לסיים את הפרשה ואני שמח ששוחרר".

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
בית משפחת דוואבשה בכפר דומא/AP

במקביל, נמשכת המחאה נגד המשך חקירת יתר החשודים נמשכת והערב מתוכננת הפגנה, אותה מארגן מטה "יהודי לא מענה יהודי", מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן. מהמטה מסרו לוואלה! NEWS כי "המחאה לא תיפסק עד שהעצורים לא יפסיקו לסבול מעינויים בחקירות וישוחררו לביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully