וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בעיראק: בכיר דאעש נלקח בשבי במבצע אמריקני-כורדי

על פי דיווחים לא מאומתים, במבצע מיוחד של צבא ארצות הברית יחד עם כוחות כורדיים בסוף השבוע, נלקח בשבי אבו עומר א-שישאני, אחד ממפקדי השטח הבכירים של דאעש המקורב למנהיג אל-בגדאדי. בעבר דווח כמה פעמים על מותו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: המבצע האמריקני-כורדי לשחרור בני ערובה מידי דאעש, לפני חודשיים)

כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית לקחו בשבי את בכיר ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אבו עומר א-שישאני – כך דווח אמש (ראשון) בסוכנות הידיעות הרוסית "TASS", על פי דיווחים לא מאומתים ברשתות החברתיות. לפי הדיווחים, א-שישאני, בן 29 ממוצא גיאורגי, נלקח בשבי במהלך פעילות של הצבא האמריקני ביום שישי שעליה דווח ברשת הערבית "אל-חדת'", במהלכה הוצנחו כוחות באזור א-ריאד שמדרום-מערב לכירכוכ, בצפון עיראק.

במהלך אותה הפעולה, נהרג בכיר דאעש חוסיין אל-עסאפי נהרג ונעצרו 20 בכירים נוספים. על פי חלק מהדיווחים, השבויים הועברו לעיר סולימניה, שבכורדיסטן העיראקית. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הכורדית "רודאו", המבצע נעשה בשיתוף פעולה עם כוחות כורדיים, ככל הנראה על מנת לשחרר לוחמים של המיליציה הכורדית "פשמרגה" שנלקחו בשבי דאעש. עם זאת, לא נמסר אם אכן שוחררו במבצע לוחמי המיליציה.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא עיראק: "הושגה שליטה מלאה על מעוז דאעש ברמאדי, לוחמיו נמלטו"
נשיא צ'כיה נגד הפליטים: "במקום לברוח, שיצאו להילחם בדאעש"
כשהאש מתקרבת אליו, למנהיג דאעש לא נותר הרבה מלבד לאיים על ישראל

עומר א-שישאני, לוחם "המדינה האיסלאמית". AP
משרד המשפטים האמריקני הציע חמישה מיליון דולרים על ראשו. א-שישאני/AP

עד כה לא נמסרה כל התייחסות רשמית מצד ארצות הברית או הכוחות הכורדיים למבצע. מוקדם יותר השנה, דווח בכמה מקרים על חיסולו של א-שישאני, אולם דיווחים אלה התבררו כלא מבוססים. א-שישאני נחשב לאחד מבכירי מפקדי השטח של הארגון האיסלאמיסטי ומקורב למנהיג אבו בכר אל-בגדאדי, ומוקדם יותר השנה הוטל על ראשו פרס של חמישה מיליון דולרים על ידי משרד המשפטים האמריקני.

כ-3,500 חיילים אמריקנים מוצבים כעת בעיראק, במסגרת המאמצים לסייע לכוחות הקרקע הנאבקים ב"מדינה האיסלאמית", ובהם כמאה חיילי הכוחות המיוחדים. זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שכוחות אמריקניים וכורדיים מקיימים פעילות כזו נגד דאעש באזור.

חיילים אמריקנים בתרגיל מחוץ לבגדאד, עיראק, מאי 2015. AP
מאה אנשי הכוחות המיוחדים מוצבים במדינה. חיילים אמריקנים בעיראק/AP

באוקטובר קיימו הכוחות מבצע מיוחד לשחרור 70 בני ערובה בצפון עיראק, בעיירה חוויג'ה, הנמצאת ממערב לכירכוכ. 48 חיילי פשמרגה ו-30 חיילים אמריקניים השתתפו במבצע שנמשך שעתיים וכלל שישה מסוקים, שלושה מסוקי תובלה ושלושה מסוקי בלק הוק. במבצע בחוויג'ה נהרג חייל אמריקני, לראשונה בעיראק מאז 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully