וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת: אושר הספר המשוכתב ללימוד אזרחות

23.12.2015 / 7:44

הגרסה החדשה, שנכתבה על ידי גורמים במשרד החינוך המזוהים עם בנט, זכתה לביקורת חריפה משמאל. ח"כ גלאון: "הספר מוחק את זהותה הדמוקרטית של המדינה ומשעבד אותה לחלוטין לזהות היהודית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספר האזרחות ששוכתב/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך אישר אתמול (שלישי) את הגרסה המחודשת של ספר האזרחות "להיות אזרחים בישראל". הגרסה החדשה, שנערכה במשך כחמש שנים, זכתה לביקורות רבות מצד מורים ופוליטיקאים משמאל. הטענה העיקרית כלפי הגרסה החדשה היא שהיא מדגישה את זהותה היהודית של המדינה על חשבון הדמוקרטית. הספר נערך על ידי ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת, המזוהה עם הימין, ויו"ר ועדת המקצוע ד"ר אסף מלאך, אותו מינה שר החינוך נפתלי בנט.

"תוכנית הלימודים באזרחות, זה עשרות שנים, עוסקת במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: ערכים, עקרונות, זכויות אדם ומשטר במדינת ישראל. המדיניות הזו נשמרה גם לאחר העדכון בתוכנית הלימודים", אמרו אתמול במשרד החינוך בניסיון להשיב לביקורת.

אתמול בבוקר קיימה ועדת החינוך של הכנסת דיון בנושא בעקבות הביקורת מצד גורמים שנחשפו לטיוטת הספר החדש. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) כתבה בדף הפייסבוק שלה: "את המילים שבהן הוא נפתח, הלקוחות מתוך מגילת העצמאות, מחליפה בטיוטת הגרסה החדשה תפילה. במקום ללמד את תלמידי ישראל שהמדינה 'תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל', 'תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין' ו'תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות', לימודי האזרחות ייפתחו בציטוט מתפילת שמונה עשרה ובאזכור המנהג לשבור כוס ולהתחייב לזיכרון ירושלים בחתונות".

עוד בוואלה! NEWS:
השביתה נמנעה: הסכמה בין האוצר להסתדרות בתום דיון לילי
כעס בתנועה האיסלאמית על סגירת "ארגון ועד ההצלה ההומניטרי"
הראיות שהרשיעו והאחת שעשויה לזכות: רומן זדורוב מגיע שוב לעליון

גלאון הוסיפה וטענה כי הספר החדש "מוחק את זהותה הדמוקרטית של המדינה ומשעבד אותה לחלוטין לזהות היהודית. נושאים כמו זכויות מיעוטים צומצמו או נמחקו מהגרסה החדשה, נעשית בה הבחנה בין 'ערבים רעים' ל'ערבים טובים' ונאמנים שמשרתים בצבא, ונטען בה שגם למשטר שבו 'התושבים מקבלים את מרותו של השלטון, נוהגים בפסיביות ובצייתנות ואינם שותפים בתהליכי קבלת ההחלטות' אפשר לקרוא דמוקרטיה".

הספר המעודכן יצא בקרוב להדפסה ובמשרד החינוך הדגישו כי תלמידים שהחלו את לימודיהם טרם עדכון הספר החדש לא יידרשו לקנות ספר נוסף.

מנהלי בתי הספר והמורים לאזרחות יוכלו לבחור באחד מבין שלושת הספרים ללימוד המקצוע: "להיות אזרחים בישראל" המחודש, "משטר ופוליטיקה בישראל" ו"ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית". "להיות אזרחים בישראל" הוא הספר היחיד מהשלושה שתורגם לערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully