וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "נגיב על חיסול קונטאר בזמן ובמקום המתאימים"

מזכ"ל הארגון השיעי נאם על גבי מסך ענק מול אלפי האנשים שהגיעו להלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה. הוא הדגיש כי "ישראל חיסלה את קונטאר באמצעות ירי טילים מדויקים ביותר", וציין כי מדובר ב"אובדן להתנגדות בלבנון"

עריכה: טל רזניק

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אמש (שני) על גבי מסכי ענק בדאחייה, מעוז הארגון שבביירות, בתום הלווייתו ההמונית של סמיר קונטאר, שחוסל במתקפה אווירית בדמשק שיוחסה לישראל. "אנו מטילים על האויב הישראלי את האחריות להתנקשות בסמיר קונטאר", אמר נסראללה והדגיש: "אנו נממש את זכותנו להגיב על ההתנקשות בכל מקום ובכל זמן ואופן שנראה לנכון".

"ישראל חיסלה את קונטאר באמצעות ירי טילים מדויקים ביותר", הוסיף מזכ"ל הארגון השיעי. "מטוסי קרב של האויב הישראלי הפציצו בניין שבו התגוררו קונטאר ואחרים". לדבריו, "מיום ששוחרר מהכלא היה קונטאר על הכוונת של ישראל. ההתנקשות הזו משרתת אך ורק את האינטרסים של ישראל, וכל דיבור על גורם אחר שאחראי לחיסול חסרות כל בסיס".

עוד כתבות בנושא:
אלפים בהלווייתו של סמיר קונטאר בביירות: "ישראל תישא באחריות"
כוננות בצפון לאחר חיסול קונטאר: "ישנו בממ"ד, אנחנו בלחץ"
הגולן הסורי איבד את המושך בחוטים שידע לנצל את הכאוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסראללה נואם על גבי מסך בדאחייה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

נסראללה הביע את תנחומיו על מותו של קונטאר, ואמר כי מדובר ב"אובדן לכל המוסלמים בעולם, ואובדן גדול להתנגדות הלבנונית". "מהרגע הראשון לשחרור נערך קונטאר לבצע פיגועים נגד ישראל בכל מקום שניתן", הוסיף נסראללה. "בפגישה הראשונה בינינו אמר לי: 'יצאתי מפלסטין, ואשוב אליה'. הוא הודיע לי שהוא מוכן להשתתף בכל פעולה צבאית נגד ישראל. הוא פעל כדי לעורר התנגדות עממית בגולן נגד האויב הישראלי, ולאורך כל הדרך מה שהניע אותו הוא סבלו של העם הפלסטיני".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זיינב ברג'אווי, אשתו של סמיר קונטאר (שנייה מימין) נושאת את תמונתו במהלך הלווייתו בביירות. רויטרס
זיינב ברג'אווי, אשתו של סמיר קונטאר/רויטרס

אלפי בני אדם, בהם בכירים בחיזבאללה וחברי פרלמנט, השתתפו מוקדם יותר בהלווייתו של קונטאר, צעקו "מוות לישראל" והניפו את דגלי חיזבאללה לצד דגלי הרשות הפלסטינית. במהלך ההלוויה, פעילי הארגון שנשאו את הארון עצרו ליד קברו של עימאד מורנייה ובנו ג'יהאד, שחוסלו אף הם בתקיפות שיוחסו לישראל, שם קראו את שבועת האמונים לארגון ולמנהיגו נסראללה.

האשם סאפי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, אמר בפתח ההלווייה כי ישראל תישא באחריות חיסולו של קונטאר. "אם ישראל חושבת שעם הריגתו של קונטאר היא סגרה עמנו את החשבון, היא טועה לחלוטין", אמר סאפי א-דין והוסיף: "הם יגלו כי הם פתחו חשבונות נוספים". לדבריו, קונטאר "נולד למען פלסטין ונהרג ונהרג למענה".

אחראי היחסים הבינלאומיים בחיזבאללה, עמאר אל-מוסאווי, אמר כי "ישראל תתחרט על ההתנקשות בקונטאר". עוד דווח כי ראש ממשלת לבנון תמאם א-סלאם התקשר למשפחתו של קונטאר והביע את צערו על מותו.

הלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. רויטרס
ארונו של קונטאר נישא על כתפי פעילי הארגון בדאחייה/רויטרס

לפי הפרסומים השונים, חיל האוויר תקף בשבת בערב בניין בן שש קומות שבו שהה קונטאר בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בעת שהתקיים בו מפגש בכירים של ארגוני טרור העוסקים בישראל. כמו כן דווח כי פרחאן שעלאן, מפקד בארגון "ההתנגדות הסורי" - הפועל ברמת הגולן, נהרג אף הוא בתקיפה. עד כה אותרו יותר מעשר גופות, בין היתר של אנשי חיזבאללה ואזרחים איראנים, מתחת להריסות המבנה.

ישראל לא אישרה או הכחישה כי היא אחראית לחיסול, אך בסוריה, בלבנון ובאיראן מיהרו להטיל עליה את האחריות. דובר משרד החוץ בטהראן, חוסיין ג'אבר אנסארי, טען כי מדובר בשיטה קבועה של "המשטר הציוני", והוסיף כי זו "השיטה המסוכנת ביותר של טרור מדינתי".

בנוסף, שר ההסברה הסורי, עמראן א-זועבי, אמר כי "הצד שמרוויח הכי הרבה מההתנקשות בקונטאר הוא האויב הציוני, שידוע זה זמן רב בהתקפות פחדניות מסוג זה". מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, טען כי "למרות חילוקי הדעות בינינו בנוגע למשבר בסוריה, אנו מגנים את המתקפה הישראלית שהרגה את סמיר קונטאר. הוא היה ונותר סמל של המאבק ושל עמידתנו האיתנה".

הלווית סמיר קונטאר. רויטרס
ארונו של קונטאר לפני מסע ההלוויה/רויטרס

רוצח משפחת הרן הועבר ללבנון בתמורה לגופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר, שנהרגו ב-2006 במה שהוביל לפתיחת מלחמת לבנון השנייה. קונטאר הדרוזי חבר לארגון השיעי והופקד על גיוס בני עדתו למלחמה בישראל. הארגון הקים סוכת אבלים, שאליה מוזמן הציבור.

(עדכון ראשון: 20:20)

הלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. רויטרס
דגלי הרשות הפלסטינית לצד דגלי פלסטין במהלך ההלווייה/רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בביירות, בירת לבנון, שחוסל בתקיפה אווירית שיוחסה לשיראל, דצמבר 2015. רויטרס
הלווייתו של סמיר קונטאר בביירות, בירת לבנון, שחוסל בתקיפה אווירית שיוחסה לשיראל, דצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully