וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

69 אנשי המחתרת הכורדית נהרגו בלחימה מול הצבא בטורקיה

19.12.2015 / 22:00

סבב הקרבות הקשה שהתנהל בארבעת הימים האחרונים גבה גם את חייהם של שני חיילים בצבא טורקיה. הצבא ערך מבצעים נרחבים באזור דיארבקי והפציץ מחנות ומחסני נשק של המחתרת הכורדית גם בעיראק

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בכיר כורדי נורה למוות במהלך קרב יריות ברחוב בטורקיה)

69 מורדים כורדים ושני חיילים טורקים נהרגו במהלך ארבעת הימים האחרונים בלחימה בדרום-מזרח טורקיה – כך נמסר היום (שבת) מכוחות הביטחון ומצבא טורקיה. בימים האחרונים ערכו כוחות הביטחון של טורקיה מבצעים צבאים נגד המחתרת הכורדית (PKK), הפועלת באזור זה של המדינה. במסגרת הפעילות הצבאית באזור, מטוסי חיל האוויר הטורקי המריאו מבסיסם בעיר דיארבקיר והפציצו מחנות של המחתרת הכורדית גם בעיראק, תוך השמדת מחסות ומצבורי נשק.

בהצהרת הצבא הטורקי נמסר כי "המבצעים באזור ימשיכו בנחישות עד שהסדר הציבורי ישוב על כנו". "מה שנמצא בראש סדר העדיפויות במבצעים הצבאיים הללו זה ביטחונם של כוחותינו ושל האזרחים החיים באזור".

ידיעות נוספות מהעולם:
"סכנת נפשות": 16.5 מיליון תינוקות נולדו ב-2015 באזורי סכסוך
5 שנים אחרי: מה שנותר מהאביב הערבי הוא כאוס, דאעש וקרן אור אחת
עכשיו זה רשמי: לאדולף היטלר היה רק אשך אחד

עימותים בין מפגינים כורדים לכוחות הביטחון הטורקיים בדיארבקיר. 14 בדצמבר 2015.. AP
המשטרה מתיזה מים לעבר מפגינים כורדים בדיארבקיר, השבוע/AP

אחד החיילים הטורקים שנהרג מצא את מותו בעימותים במחוז סור, שם גם נפצע באורח קל חייל נוסף. שני אנשי כוחות ביטחון נוספים נפצעו בקרבות הממושכים באזור. המחוז, הנמצא בנפת דיארבקיר המאוכלסת ברובה בכורדים, נמצא תחת עוצר משטרתי זה שבועיים. בעיירה נוסייבין נפצעו שלושה שוטרים במתקפת טילים של פעילי המחתרת הכורדית על כלי רכב של המשטרה.

מהצבא נמסר כי מרבית המורדים הכורדים נהרגו בעימותים בעיירות קיזרה וסילופי, הנמצאות בסמוך לגבולות סוריה ועיראק. שתי העיירות מצויות גם הן תחת עוצר, ונחשבות למטרות מרכזיות במאבק נגד המחתרת הכורדית. על פי דיווחי התקשורת הטורקית, יותר מעשרת אלפים שוטרים וחיילים מוצבים בהן. כמו כן, הצבא פרס באזור טנקים שלוקחים חלק בעימותים האלימים מול המורדים.

במהלך היום, ביקר מפקד הצבא הטורקי, הגנרל חולוסי אקר, בנפת דיארבקיר. יחד עם בכירי צבא נוספים, הוא עבר תדריך על מבצעי הצבא וכוחות הביטחון באזור. הצבא הטורקי מחשב כעת את פעולותיו באזור, שכן על אף שהמחתרת הכורדית פעלה בעיקר באזורים כפריים בעבר, בשנים האחרונות היא עברה לביצוע פעולות תגמול בעיירות ובערים בדרום-מזרח טורקיה. בין היתר, מציבים המורדים מחסומים בפני כוחות הצבא ואף כורים מנהרות.

עימותים בין מפגינים כורדים לכוחות הביטחון הטורקיים בדיארבקיר. 14 בדצמבר 2015.. AP
מפגינים כורדים בדיארבקיר, השבוע/AP

שיחות השלום בין מנהיג המחתרת הכורדית, עבדאללה אוצ'לאן, לממשל הטורקי הופסקו מוקדם יותר השנה. המחתרת הוגדרה כארגון טרור בידי אנקרה, האיחוד האירופי וארצות הברית. הפסקת אש בת שנתיים בין המדינה לבין המחתרת קרסה ביולי האחרון והציתה מחדש את הסכסוך בין הצדדים, שגבה עד כה את חייהם של כ-40 אלף קורבנות.

עימותים בין מפגינים כורדים לכוחות הביטחון הטורקיים בדיארבקיר. 14 בדצמבר 2015.. AP
עימותים בין מפגינים כורדים לכוחות הביטחון הטורקיים בדיארבקיר. 14 בדצמבר 2015./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully