וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדליקו נרות אצל הבת שבעלה נרצח - ונפצעו בדרך הביתה: "קרה נס"

10.12.2015 / 7:19

שאול ניר ואשתו, שנפצעו קשה וקל בפיגוע בשומרון, היו בביקור בהתנחלות אבני חפץ, שם גרה בתם - שבעלה נרצח בפיגוע ב-2003. ניר נשלח למאסר עולם ב-1984 על רצח שלושה פלסטינים במסגרת פעילותו במחתרת היהודית, ועונשו נקצב אחרי שש שנים. מצבו מוסיף להיות קשה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, מד"א; עריכה: שניר דבוש

שאול ניר, שנפצע אמש (רביעי) בפיגוע הירי ליד ההתנחלות אבני חפץ, הוא אחד מראשי המחתרת היהודית שפעלה בשנות ה-80. הוא ואשתו, רחל, סיימו ביקור באבני חפץ, שם מתגוררת בתם לבנת. בעלה, פעיל הימין נתנאל עוזרי, נרצח בפיגוע ב-2003 בחברון. מחבלים ירו לעבר כלי הרכב שבו נהג ניר כ-20 כדורים, וכתוצאה מכך הוא איבד שליטה והידרדר לתעלה. הבוקר נמסר מבית החולים בילינסון כי מצבו קשה וכי הוא מורדם ומונשם, וכן כי הוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים במהלך היום. אשתו מוגדרת במצב קל, והועברה במהלך הלילה לבית החולים שבו מאושפז בעלה.

"אמא נפגעה ביד וברגל, אבל היא קרת רוח ותהיה בסדר. גם אבא יצא מזה", אמר יצחק, בנם של בני הזוג שהגיע לבקר את אמו שאושפזהתחילה בבית החולים מאיר שבכפר סבא. הוא סיפר שהוריו היו אצל אחותו בהדלקת נרות חנוכה. "כשהיו בדרך הביתה לירושלים נפתחה לעברם אש. אנחנו בחג חנוכה וקורים נסים, לעם היהודי תמיד יש נסים". הבת לבנת הוסיפה: "אנחנו מבקשים מכל מי שיכול שיתפלל לשלומם ולהחלמתם המהירה של אבא ושל אמא שלי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
ריבלין בפתח פגישתו עם אובמה: "אין לנו מלחמה נגד האיסלאם"
טרגדיה נוספת בקהילה הגאה: טרנסג'נדר בן 21 מרמלה התאבד בביתו
54 מעלות בירושלים: "התחזית" המבהילה לישראל בשנת 2030

בבית החולים מאיר, שבו אושפזה האם תחילה, התפתחה תגרה אלימה בין בני משפחת הפצועה לבין קבוצת ערבים שהיו שם. המשטרה הוזעקה והפרידה בין הנצים. אדם אחד בשנות ה-30 לחייו נעצר. הפלסטינים דיווחו על עימותים בכמה מוקדים בטול כרם בעקבות כניסה לעיר של כוחות צה"ל לאחר הפיגוע. כלי הרכב ששימש לכאורה את המחבלים הועלה באש באזור טול כרם.

פיגוע ירי בצומת אבני חפץ. דצמבר 2015. מד"א
רכבם של בני הזוג ניר/מד"א

ניר נידון למאסר עולם בגין רצח של שלושה פלסטינים, על חלקו באירוע הקשה ביותר שבו הייתה מעורבת המחתרת. התקרית אירעה בחודש יוני 1983. ניר, ועמו הרב עוזי שרבף, נכנסו למתחם המכללה האיסלאמית בחברון כשהם רעולי פנים, פתחו באש והשליכו רימון רסס לעבר הסטודנטים במקום. שלושה נהרגו ו-36 נפצעו. ניר ושרבף סיפרו כי הפיגוע בוצע כנקמה על רצח תלמיד הישיבה אהרון גרוס שאירע חודש קודם לכן בחברון.

לאחר הפיגוע הם נמלטו מהמקום בסיוע חבר, וניר השמיד את כלי הנשק. בהכרעת הדין צוטט ניר כמי שאמר לאחד מחברי המחתרת, הרב ישועה בן שושן: "תן לנו ברכה, אנחנו הולכים לעשות נקמה בגויים". לאחר הדברים הללו יצאה החוליה לביצוע הפיגוע הרצחני. בשנת 1984 נכנס ניר לריצוי עונש של מאסר עולם. עם זאת, נשיא המדינה דאז חיים הרצוג קצב את עונשם של חברי המחתרת שנידונו למאסר עולם, ובהם ניר, והוא שוחרר ב-1990 לאחר כשש שנים. בין הפעולות שיוחסו למחתרת היה פיצוץ מטעני חבלה שכוונו להרוג ראשי ערים פלסטיניות, ותכנון לפוצץ את כיפת הסלע.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שאול ניר, שנפצע בפיגוע הירי בצומת אבני חפץ.. יוסי אלוני- NRGחדשות, חד פעמי
ניר/חד פעמי, יוסי אלוני- NRGחדשות

בשנים האחרונות שב ניר לפעילות ציבורית ואף היה פעיל בליכוד כחלק מהתארגנות "מנהיגות יהודית" בתנועה. הוא ורעייתו מתגוררים ברובע היהודי בעיר העתיקה שבירושלים.

רבים מחבריו למחתרת שבו אף הם לפעילות ציבורית ענפה. שרבף הוא ראש ישיבה ביישוב היהודי בחברון. חגי סגל הוא עורך העיתון "מקור ראשון", זאב (זמביש) חבר הוא בכיר במועצת יש"ע ונתן נתנזון משמש פעיל במפלגת הבית היהודי.

(עדכון ראשון: 23:25)

פיגוע ירי בצומת אבני חפץ. דצמבר 2015. דביר חדד, מערכת וואלה! NEWS
חורי הקליעים בשמשת המכונית של הזוג ניר/מערכת וואלה! NEWS, דביר חדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully