וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ניצב רוני ריטמן החשוד בהטרדה מינית סיים את דרכו במשטרה

8.12.2015 / 19:25

מפקד להב 433 נחקר במח"ש במשך שבע שעות, ואז "הוברח" החוצה מדלת צדדית. החוקרים השמיעו לו הקלטה של המתלוננת מספרת למפכ"ל לשעבר דנינו כי הוא הטריד אותה. סנגוריו של ריטמן: "קנוניה מתוכננת היטב"

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד להב 433 ניצב רוני ריטמן נחקר היום (שלישי) במשך שבע שעות במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים. זו הפעם השנייה שהוא נחקר במסגרת החשד להטרדה מינית של קצינה לפני חמש שנים בתום אירוע של חטיבת המודיעין בבירה. ריטמן שב והסביר כי הוא לא ניסה לנשק את הקצינה. עם זאת – לדברי גורם המעורה בחקירה, גרסתו השתנתה מעט מאז חקירתו הראשונה ונראה שהוא סיפק הסברים בדבר אמירות בוטות שהשמיע לכאורה כלפי הקצינה.

אלא שבפני ריטמן הוטחו עדויות התומכות בגרסת המתלוננת, וכן עדותו של מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו שאמר כי הקצינה סיפרה לו שריטמן נוהג להטרידה. החוקרים השמיעו לו הקלטה של שיחה שקיימה המתלוננת עם דנינו לפני כארבע שנים, ובמהלכה סיפרה לו שהוטרדה על ידי ריטמן. בהקלטה, שהקליטה לכאורה המתלוננת כשריטמן מונה למפקד להב 433, היא טענה שזו הייתה טעות למנות את ריטמן לתפקיד כי הוא מטרידן.

הוא עומת עם שוטרת שטענה שהיא ראתה אותו מנסה לחבק הקצינה. לדברי מקורבים לריטמן מדובר בגרסה שונה מזו של המתלוננת שטענה כי ריטמן ניסה לנשק אותה ואף תפס בידה בחוזקה. יצוין כי לא היה עימות בין המתלוננת לבין ריטמן, וכי הקצין הבכיר לא התבקש לעבור בדיקת פוליגרף.

עוד ידיעות בנושא
ראש חטיבת המודיעין במשטרה יזומן לשימוע בשל התנהגות בעייתית
המפכ"ל לשעבר דנינו גיבה במח"ש את גרסת המתלוננת נגד ריטמן
ריטמן: "אגיע למשרדי בלהב 433 בשבוע הבא כרגיל"

בפעם השנייה: ניצב ריטמן החשוד בעבירות מין נחקר במחלקה לחקירות שוטרים. מור שאולי
ריטמן/מור שאולי

ריטמן חזר גם על טענתו שהבסיס לכל הפרשה הוא מאבק אישי שמנהל נגדו מפקד חטיבת המודיעין במשטרה תת-ניצב גיא ניר, שהביא בפני מח"ש את המידע על השוטרת. תנ"צ ניר הוצא היום לחופשה כפויה לנוכח דוח הביקורת נגדו שהעלה ממצאים חריפים לגבי התנהלותו ביחידה ולגבי התעמרות לכאורה בשוטרים אחרים.

לטענת ריטמן, ניר מנסה לנקום משום שהוא רואה בו כמי שאחראי על הדוח הצפוי להביא להדחתו מהמשטרה. עוד טען ריטמן כי הקצינה שהתלוננה, הנושאת דרגת רב-פקד, היא מקורבת במיוחד לניר ומנהלת עמו מערכת יחסים קרובה. הסיבה הזו – לגישתו – היא שהניעה את התלונה נגדו.

את החקירה ניהלו אנשי יחידת חשיפה במח"ש, האחראית לחקור פרשות חמורות במשטרה ופרשות הקשורות לבכיריה. בסיום החקירה שוחרר ניצב ריטמן ללא תנאים מגבילים, אך עם זאת ועל פי כל ההערכות, הוא אינו צפוי לשוב לתפקידו עם תום החופשה שלקח מחר בערב. המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשייך צפוי להודיע לריטמן על השעייתו מהמשטרה עד סיום החקירה בעניינו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"עלילת דם נגדי"

עם סיום חקירתו הערב, הוצא ריטמן בסיוע חוקרים מדלת צדדית במשרדי מח"ש לתוך החניון במטרה לחמוק מכלי התקשורת שהמתינו מחוץ למבנה. נראה כי בשלב זה אין בכוונת מח"ש לזמנו לחקירה נוספת וחומרי החקירה שנאספו עד כה יועברו לעיון פרקליט מטעם המחלקה - שיחליט אם יש מקום להעמידו לדין פלילי או אם להסתפק בדין משמעתי בלבד. כך או כך, נראה כי ריטמן סיים את דרכו במשטרה - כך לפי גורמים במערכת אכיפת החוק.

"פרסום ממצאי הקצין הבודק על התנהלות תנ"צ גיא ניר והקצינה שתחת פיקודו, מוכיחים את קיומה של קנוניה מתוכננת היטב כנגד ניצב ריטמן", אמרו הערב עורכי דינו של ניצב ריטמן, איל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון. "אנו משוכנעים שכל בחינה ללא משוא פנים תוכיח את מניעיהם של מחוללי התלונה נגד ריטמן. בחקירה היום לא הוצג שום ממצא חדש ומשמעותי. גם היום, למרות דרישתו של ניצב ריטמן, לא נערך לו עימות עם המתלוננת והדבר מדבר בעד עצמו. היום כבר ברור שמדובר בעלילת-דם וניצב ריטמן מאמין שבחקירתו הצליח לשכנע בזאת גם את מח"ש. בכוונתו של ניצב ריטמן לדרוש לשוב לתפקידו לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully