וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-11 הועבר למעון של שירותי הרווחה; "לא תהיה ברירה אלא לשחררו"

8.12.2015 / 14:15

הילד שדקר מאבטח ברכבת הקלה בירושלים לפני כחודש נמצא במעון חוסים יחד עם ילדים שעברו התעללות בידי משפחותיהם. הסיבה: טרם מלאו לו 12 ומכיוון שהוא אינו בר עונשין - לא ניתן להעבירו לשירותי המבחן. "המדינה לא יודעת מה לעשות איתו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

המחבל בן ה-11 שדקר מאבטח ברכבת הקלה בירושלים לפני חודש, נורה על ידו ונפצע באורח בינוני עד קשה, שוחרר לאחרונה מבית החולים. הוא הועבר למעון חוסים סגור בהוראת משרד הרווחה, ונמצא עם נערים וילדים חוסים ברי הגנה שסבלו בעיקר מהתעללות בידי משפחותיהם - כך נודע לוואלה! NEWS. הסיבה להעברתו של המחבל למקום זה, היא משום שהמדינה לא יודעת כיצד לנהוג במחבל שאינו בר עונשין, כלומר, נער שטרם מלאו לו 12 שנים.

גורם המעורה בפרטים סיפר לוואלה! NEWS שכיוון שהמדינה לא ידעה כיצד להתמודד עם מפגע בן 11, נמצא פתרון בדמות רשויות הרווחה - שהביאו להשמתו במוסד סגור לאחר שהתקבל צו בית המשפט. לו היה הנער מעל גיל 12, אזי ששירות המבחן היה זה שמטפל בו וככל הנראה מעביר אותו למסגרת המיועדת לעבריינים צעירים. ואולם, בשל גילו הצעיר משרד הרווחה הוא זה שנדרש לטפל במקרה, על אף שעבודתו של המשרד לרוב מתעסקת בילדים ברי הגנה.

לקריאה נוספת:
אביו של המחבל בן ה-11: "לא יודע מאיפה בא לו הרעיון, הוא ילד טוב"
תיעוד רגעי הדקירה ברכבת הקלה: הילדים המחבלים מתנפלים על המאבטח
תיעוד בלעדי: המחבל בן ה-11 בהדסה; אביו: "לא נותנים לנו להיפגש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא ניתן יהיה להחזיק אותו שם לאורך זמן". בן ה-11 כשאושפז בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד מספרים גורמים המעורים בפרטים כי מדובר במהלך תקדימי וראשון מסוגו בלחץ הפרקליטות והמשטרה שמטרתו למנוע שחרור של מחבל לחופשי. "לא ניתן יהיה להחזיק אותו שם לאורך זמן ולא תהיה ברירה, אלא לשחררו", אמר הגורם והוסיף: "בכל זאת, הוא לא בר הגנה מטעם המדינה, הוא לא בר הגנה מהחברה הערבית, ומצד שני הוא אינו בר עונשין. המדינה בהחלט אינה יודעת מה לעשות איתו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא חוקי, הוא בסך הכל ילד". בן ה-11 דוקר מאבטח ברכבת הקלה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביו של הנער סיפר לוואלה! NEWS כי "לא נתנו לי לראות אותו במוסד. פעם אחת הביאו אותו לסניף הרווחה בשועפאט וזהו". לדבריו, "אני מנסה לראות אותו כבר הרבה זמן ולא מצליח. זה לא חוקי מה שהם עושים כי הוא בסך הכול ילד". עורכי דינו של המחבל כבר ציינו כי בכוונתם לערער על ההחלטה לשים אותו במעון סגור וידרשו לשחררו באופן מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully