וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נפצע באורח קל בפיגוע דקירה בחברון; שני מחבלים חוסלו

4.12.2015 / 11:15

שני מחבלים שהגיעו לעמדת ג'ילבר שבשכונת תל רומיידה ניסו לדקור את החייל ופצעו אותו קל בפניו. על גופת אחד המחבלים נמצא מכתב התאבדות. המחבלים, מוסטפא וטאהר פנון, בני 15 ו-17, הם בני דודים המתגוררים בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(שוטר נפצע בינוני בפיגוע דקירה בשער שכם, מוקדם יותר היום)

חייל נפצע הלילה (שישי) באורח קל בפיגוע דקירה בשכונת תל רומיידה שבחברון. על פי דובר צה"ל, שני מחבלים שהגיעו לעמדת ג'ילבר שבמקום נורו למוות, לאחר שאחד מהם דקר את החייל. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לצעיר כבן ה-20 טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים.

על גופו של אחד המחבלים שחוסל נמצא מכתב התאבדות שממוען לאביו. במכתב מהלל המחבל את ה"שהידים" בגל הטרור הנוכחי ומקווה שיהיה גאה בו על מעשיו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
גורם אמריקני: היורה מקליפורניה היה בקשר עם גורמי טרור
הלילה: העבודות על תחנה חדשה של הרכבת הקלה יחלו – והפקקים בדרך
הניצב החשוד בהטרדה: "אגיע למשרדי בלהב 433 בשבוע הבא כרגיל"

פיגוע בעמדת ג'ילבר בתל רומיידה שבחברון, שני מחבלים חוסלו וחייל נפצע קל. תצפית TPS
זירת האירוע בחברון, הלילה/תצפית TPS

המחבלים, מוסטפא וטאהר פנון, בני 15 ו-17, הם בני דודים המתגוררים בעיר. בדף הפייסבוק של טאהר פורסם כי הוא הוא פעיל בתנועת "חיזב א-תחריר" שדוגלת בהקמת חליפות איסלאמית והחלת חוקי השריעה. לפני שיצא לבצע את פיגוע הדקירה כתב טאהר ברשת החברתית: "אני קורא לכם אחיי להצטרף לקבוצה הנכונה הפועלת לתחיית האיסלאם ויישום השריעה, חיזב א-תחריר".

מוסטפא פנון וטאהר פנון שביצעו את פיגוע הדקירה בחברון 04 דצמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
שני המחבלים, מוסטפא וטאהר פנון/צילום מסך, פייסבוק

אמש נורו כעשרה קליעים על מכוניתו של תושב המאחז מגרון שבבנימין, כשנסע בסמוך להתנחלות פסגות. איש לא נפגע כתוצאה מהירי. טרם התברר אם חוליה אחראית לירי או שמקורו בעיר הסמוכה אל-בירה. כוחות ביטחון הגיעו למקום ופתחו בסריקות על מנת לאתר את היורים.

הנהג, הרב איתי הלוי, סיפר לסוכנות TPS כי האש נורתה עליו בעת עיקול חד. "יצאתי מפסגות לכיוון מגרון. בדרך יש עיקול חד, אחרי העיקול נפתחה עליי אש מצד ימין. כנראה מחבלים שהיו ממש בסמוך לכביש, מטרים ספורים", סיפר. "עשרות קליעים חדרו לרכב, רובם עברו ביני לבין השמשה הקדמית, ואני ברוך השם בלי פגע וללא אף שריטה. זה נס גדול. נסעתי כמה שיותר מהר כדי לצאת מהאזור המסוכן והזעקתי את הכוחות עוד לפני שעצרתי, תוך כדי נסיעה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמשות המנופצות במכונית של תושב מגרון, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

קודם לכן נפצע שוטר נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בשער שכם בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לשוטר, כבן 35, טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר כשהוא סובל מפציעות דקירה בגפיו ומפצע ירי בקרסולו. המחבל חוסל.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, בן 21 תושב בגדה המערבית, הגיע לעבר השוטר שישב בניידת בסכין שלופה. במהלך מאבק שהתפתח בין השניים נדקר השוטר בידו ובינתיים שוטרים נוספים שהיו במקום ירו לעבר המחבל וחיסלו אותו. עם זאת, הם פגעו במהלך האירוע גם בקרסול של השוטר הפצוע. דובר משטרת ירושלים, סגן-ניצב אסי אהרוני, מסר: "הפעולה המהירה מנעה פגיעה קשה יותר בשוטר. הוא נפגע ככל הנראה גם מהירי שבוצע על ידי המחבל. כך אנחנו מעריכים".

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully