וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארצות הברית: נשים יוכלו לשרת בכל התפקידים בצבא

3.12.2015 / 20:39

שר ההגנה האמריקני הכריז על השינוי, שיפתח למעשה 220 אלף משרות שהיו סגורות עד כה בפני נשים, בהן תפקידי לחימה בחזית. חיל הנחתים התנגד למהלך ומפקדיו טענו כי הדבר יפגע ביכולותיו

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, 9 באוקטובר 2015.. AP
שר ההגנה קרטר/AP

שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר, אמר היום (חמישי) כי החליט לאפשר לכל הנשים להגיש את מועמדותן לכל המשרות בצבא, בהן תפקידי לחימה בחזית המערכות שאותן מנהל הצבא האמריקני. קרטר הדגיש כי החלטתו תיכנס לתוקפה בתום תקופת המתנה של 30 יום הנדרשת בחוק, ולאחריה נשים יחלו להשתלב בתפקידים חדשים "באופן מכוון ושיטתי".

ההחלטה מגיעה כמעט שלוש שנים אחרי שהפנטגון הסיר את האיסור על השתתפות נשים בתפקידי לחימה בחזית, ופתח בתהליך שיאפשר לכל אישה להגיש מועמדות ל-220 אלף משרות שהיו בעבר סגורות בפניהן. "אנו כוח משותף", אמר קרטר וציין כי הצעד אמנם יגרור כמה אתגרים, אך "הצבא אינו יכול יותר להדיר חצי מהאוכלוסייה מתפקידי לחימה". לדבריו, כל איש או אישה שיענו על התנאים יוכלו לשרת. כעת, יוכלו הנשים לשרת גם ביחידות עילית שהיו סגורות בפניהן.

עוד כתבות מהעולם:
המודיעין הגרמני: "מדיניות החוץ הסעודית הפכה לאימפולסיבית"
גורם אמריקני: היורה מקליפורניה היה בקשר עם גורמי טרור
"אלוהים לא פותר את זה": הירי ההמוני מתגבר, והרפובליקנים חוטפים

חיילת בצבא ארצות הברית. Kristin M. Hall, AP
חיילת בצא ארצות הברית/AP, Kristin M. Hall

ההחלטה למעשה דוחה את בקשת חיל הנחתים האמריקני שלא לשלב נשים במשרות מסוימות. ג'וזף דאנפורד, רמטכ"ל הצבא ומפקד חיל הנחתים לשעבר, טען כי החיל צריך להמשיך ולהדיר נשים מכמה משרות. הוא ציטט מחקרים המראים כי יחידות מעורבות אינן מגיעות לאותן היכולות של יחידות שבהן ישנם גברים בלבד. קרטר אמר כי הגיע למסקנה אחרת, אך ציין כי שילוב הנשים יענה על הצרכים של חיל הנחתים.

לדברי קרטר, ההזדמנות השווה להגיש מועמדות למשרה לא אומרת שכעת יהיה אותו מספר של גברים ונשים ביחידות. הוא ציין כי אנשים צריכים להיבחן לתפקיד על פי יכולותיהם ולא על פי מינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully