וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרדים יכולים ללמוד רק בהפרדה, אחר כך מתלוננים שהם לא יצרנים"

דב גיל-הר

1.12.2015 / 13:36

תמונות של כיתת חרדים בקמפוס של הקרייה האקדמית אונו, שבה הוקמה מחיצת גבס המפרידה בין נשים לגברים, עוררה התנגדות. פרופסור יובל אלבשן מהמוסד אמר בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי "בלי הפרדה החרדים לא ילמדו"

ניר חן

מדיניות ההפרדה בין נשים וגברים בקמפוס החרדי של הקרייה האקדמית אונו באור יהודה עוררה אתמול התנגדות, לאחר שפורסם כי בכיתה שבה לומדים ביחד גברים ונשים הוקמה מחיצת גבס המפרידה בין המינים. כדי שכל התלמידים יוכלו לראות את המרצה, נמצאו פתרונות שונים ויצירתיים, כשבאחד המקרים עמד המרצה על השולחן. פרופסור יובל אלבשן, הדיקן לפיתוח חברתי במוסד, אמר היום (שלישי) כי "עצם ההפרדה אינה הבעיה, העמידה על השולחן היא שנראית לי אבסורדית".

אלבשן הבהיר כי אינו תומך בעמידתו של המרצה על השולחן. "אני לא אוהב את זה, אני חושב שהוא צריך היה 'להפוך שולחן' ולהגיד לאחד הדיקנים שאין לו מעבר בין שני חלקי הכיתה". עם זאת, טען כי בלי ההפרדה החרדים לא יוכלו ללמוד, ולכן "כל מי שמנצל את התמונה הזאת כדי לצאת נגד חרדים, לא מבין את המצב".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הרבנות הראשית: אימהות בעלות אמצעים כלכליים ישלמו דמי מזונות
רבנים קוראים להחרים את משרד החינוך "עד להחזרת המצב לקדמותו"
חרדים ביבנה הפגינו במטרה להביא לסגירת עסקים בשבת: "כפייה דתית"

מרצה עומד על השולחן בכיתה מחולקת בין גברים לנשים בקרייה האקדמית אונו. נובמבר 2015. פייסבוק, אתר רשמי
הכיתה שהופרדה במחיצה/אתר רשמי, פייסבוק

המחיצה הוקמה בכיתה של המסלול להתמחות בחשבונאות בבית הספר למנהל עסקים, שבה – בשל כמות נרשמים נמוכה – הוחלט כי נשים וגברים ילמדו יחד. זאת, בשונה מהלימודים הנפרדים שהיו במהלך התואר. לאחר שחלק מהסטודנטים התנגדו ללימודים בכיתה מעורבת, הוצעה הפשרה של בניית המחיצה. בנוסף לכך, בכיתה שתי דלתות כניסה: אחת משמשת את הגברים והשנייה את הנשים.

אלבשן הסביר כי המחיצה היא "פתרון לבעיה ספציפית של מיעוט תלמידים, ואת הקיר בנו לאחר שהתלמידים קיבלו אישור מיוחד מרבנים ללמוד בכיתה מעורבת. בדרך כלל ההפרדה נשמרת אצלנו אחרת – יש ימי לימוד נפרדים לשני המינים". אלבשן ציין כי "אצלנו, בניגוד למקומות אחרים, גברים ונשים שווים ולכן הם יושבים באותה כיתה. הנשים לא יושבות מאחור, אלה הן שוות לגברים".

עוד אמר בשבח מיזם הלימודים לחרדים, כי "זהו מיזם חשוב שאני מרגיש זכות להיות חלק ממנו. קהל היעד שלנו הוא חרדים שמבקשים גם ללמוד וגם לשמור על התרבות שלהם, ואני מכבד את הצורך שלהם בהפרדה. כדי להיכנס לקמפוס הזה הם צריכים אישור של רב, זו דרישת סף. כל מי שמתלונן על ההפרדה צריך להבין שבלי לאפשר זאת, האנשים האלה לא ילמדו, ואחר כך נשאל למה הם לא יצרנים". אלבשן הוסיף כי "מחצית מהסטודנטים החרדים לומדים אצלנו, הם בשוק, הם עצמאים, הם יצרנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully