וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: "אין לנו את הפריווילגיה שלא להיאבק בדאעש בסוריה"

26.11.2015 / 14:09

ראש הממשלה הבריטי קרא למחוקקים במדינתו לתמוך בהצעה להרחבת התקיפות נגד הארגון הקיצוני בסוריה. "יהיה זה שגוי אם בריטניה תסתמך על מדינות אחרות בכל הנוגע לביטחונה". ראש האופוזיציה הביע הסתייגות ואמר כי יאפשר לכל מחוקק להצביע לפי מצפונו

צילום: משרד ההגנה הצרפתי, עריכה: מתן חדד

(מטוסים צרפתיים תקפו מטרות בסוריה אחרי הפיגוע בפריז)

ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, ניסה היום (חמישי) לגייס תמיכה רחבה בפרלמנט להרחבת התקיפות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" לסוריה, במקביל לתקיפות המתנהלות בעיראק. לדבריו, בריטניה לא יכולה "לסמוך על מדינות זרות בכל הנוגע לביטחוננו". "אין לנו את הפריווילגיה לחכות עד שהמשבר בסוריה ייפתר כדי שניאבק בדאעש", אמר קמרון בפני הפרלמנט.

"יהיה זה שגוי אם בריטניה תסתמך על מדינות אחרות בכל הנוגע לביטחונה, יהיה זה שגוי לצפות כי מדינות אחרות יישאו בנטל ובסיכון של מאבק בדאעש בסוריה, אשר יעצור את הטרור כאן בבריטניה", ציין קמרון. לדבריו, המערכה נגד דאעש נכנסת לשלב חדש, שבו ישנה התמקדות בפיקוד, בקווי האספקה ובמימון הכלכלי של הארגון.

עוד כתבות מהעולם:
חמינאי: "ארצות הברית מנסה לחדור לאיראן דרך סקס וכסף"
נקמה רוסית על הפלת המטוס: "נקנה ירקות מישראל, לא מטורקיה"
ארה"ב: הפגזת בית החולים בקונדוז - טעות אנוש שניתן היה למנוע

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, ביציאתו ממשכנו שבלונדון, נובמבר 2015. רויטרס
קמרון, היום/רויטרס

קמרון, שהפסיד בהצבעה בפרלמנט בשנת 2013 בנוגע לתקיפת כוחותיו של בשאר אסד בסוריה, צריך לשכנע כמה מחוקקים מהמפלגה השמרנית שבראשה הוא עומד, וכן מחוקקים ממפלגת הלייבור היריבה, כדי להעביר את ההחלטה על הפעולה הצבאית בהצבעה שתיערך בשבוע הבא. מאז מתקפת הטרור בפריז לפני כשבועיים, רבים מהמחוקקים שינו את עמדתם וציינו בפני התקשורת כי הם מבינים כי הרחבת המתקפות יכולה למנוע פעולה דומה במדינה.

ג'רמי קורבין, נבחר ליו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. AP
לא יכפה משמעת מפלגתית. קורבין/AP

ועידת יחסי החוץ של הפרלמנט העבירה ביקורת על הרחבת המתקפה האווירית מוקדם יותר החודש, לפני פעולת הטרור בצרפת, ומסרה כי ללא אסטרטגיה ברורה להבסת הלוחמים וסיום מלחמת האזרחים, פעולה כזו תהיה "בלתי-מגובשת". כמו כן, חלק מהמחוקקים הביעו חשש כי הרחבת התקיפות דווקא תגביר את הסכנה מפני פעולת טרור גדולה בבריטניה.

מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, הידוע בתור מתנגד נחרץ למלחמה, אמר כי הוא מסתייג בתמיכה בהחלטה ללא תכנית לפתרון המשבר בדרכים דיפלומטיות. עם זאת, הוא אמר כי המפלגה שוקלת לאפשר למחוקקים להצביע לפי מצפונם ולא לכפות משמעת מפלגתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully