וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל גל הטרור: קרי יבקר השבוע בישראל וברשות הפלסטינית

במסעו באזור שיימשך שלושה ימים, שר החוץ האמריקני ידון בסכסוך הישראלי-פלסטיני במאבק בדאעש ובמלחמת האזרחים בסוריה. זהו ביקורו הראשון של קרי בירושלים מאז מבצע "צוק איתן"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(ג'ון קרי ובנימין נתניהו נפגש בברלין, חודש אוקטובר)

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי יצא היום לביקור של שלושה ימים במדינות המזרח התיכון, בהן גם ישראל. מדובר בביקור ראשון של קרי במדינה מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר. בביקור צפוי קרי לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני בדגש על גל הטרור הנוכחי, בדרכי התמודדות עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ובמלחמת האזרחים בסוריה. קרי יגיע בביקורו גם לרמאללה.

בחודש שעבר הגיע שר החוץ האמריקני לביקור בירדן השכנה, שם קיים פגישות עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם עבדאללה מלך ירדן. הפגישה בין המנהיגים התקיימה על רקע גל הטרור בישראל, ועסקה בעיקרה בעניין הסטטוס קוו בהר הבית. בסיום הפגישות עם שני המנהיגים, אמר קרי בשדה התעופה בעמאן כי גורמים ישראליים וגורמים מטעם הווקף ייפגשו בימים הקרובים. לדבריו, נתניהו התחייב לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ולפיו "מוסלמים יוכלו להתפלל, ויהודים לבקר". לאחר ביקורו בעמאן, המשיך שר החוץ האמריקני לערב הסעודית.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בקריית גת: ארבעה פצועים בינוני, בהם בת 13
כבל: "אם כחלון מנוע מלהוביל שינוי בנושא הגז - אנחנו נאבק"
הרע עוד לפניהם: זעמו של המיעוט המוסלמי מאיים על עתיד צרפת

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי באירוע באוניברסיטת הרווארד, 14 באוקטובר 2015. רויטרס
בחודש שעבר ביקר בירדן ובערב הסעודית. ג'ון קרי/רויטרס

עוד בחודש שעבר, נפגש קרי עם ראש הממשלה בנימין ונתניהו בברלין על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בארץ. בפתח הפגישה חזר נתניהו והאשים את אבו מאזן בהסתה שיצרה לדבריו את גל הטרור הנוכחי, וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולפעול כדי שיו"ר הרשות ייקח אחריות על דבריו.

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully