וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט הוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק

שר הביטחון משה יעלון חתם על צו המכריז על הפלג הצפוני כהתאחדות בלתי מותרת. כל אדם שיפעל במסגרתו יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. כוחות הביטחון סגרו הלילה 13 משרדים המשתפים פעולה עם התנועה. ועדת המעקב הכריזה בתגובה על שביתה כללית ביום חמישי

צילום: חטיבת דובר המשטרה, שלומי גבאי, ערן גילווארג, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

הקבינט המדיני-ביטחוני הכריז הבוקר (שלישי) על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת והוציאו מחוץ לחוק. ההחלטה הדרמטית התקבלה לאחר דיון ממושך בין הדרג הפוליטי לגורמי הביטחון והמודיעין, שחלקם התנגדו למהלך.

"משמעות ההכרזה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה מכאן ואילך וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. בנוסף לכך, ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון", נכתב בהודעה שהופצה מטעם לשכת ראש הממשלה.

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בנצרת התכנסה הבוקר לדיון חירום בעקבות ההחלטה. בישיבה הוחלט על שביתה כללית ביום חמישי הקרוב.

לקריאה נוספת:
אלקין: "החלטה היסטורית נגד ההסתה הקיצונית של האיסלאם הרדיקלי"
בית המשפט דחה את ערעורו של ראאד סלאח: ירצה 11 חודשי מאסר
"יבעיר את השטח": בכיר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נעצר

פשיטה של המשטרה על משרדי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, נובמבר 2015. יחידת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
פשיטה על משרדי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, יחידת דובר המשטרה

הלילה סגרו כוחות משטרה את משרדיהם של 17 מוסדות ועמותות ברחבי הארץ, שמשתפים פעולה עם הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית. זאת לאחר ששר הביטחון משה יעלון חתם על צו לתפיסת רכוש והחרמת כספים. בין היתר, נסגרו משרדים ביפו, בנצרת, באום אל-פחם, בכפר כנא, בטורעאן, בבאר שבע וברהט, לאחר חיפושים ב-13 מתוכם.

במסגרת הפעילות הוחרמו מחשבים, מסמכים וכספים, והוקפאו חשבונות בנק, שעל פי החשד שימשו את המוסדות והעמותות במסגרת פעילותה של התנועה נגד ביטחון המדינה. בפעילות השתתפו כוחות של שב"כ ושל משטרת ישראל, לרבות כוחות של כלל מחוזות המשטרה, בהם מחוזות חוף, צפון, דרום, תל אביב ולהב 433.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פשיטה של המשטרה על משרדי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, נובמבר 2015. יחידת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מחשבים וכספים הוחרמו ו-17 משרדים נסגרו. פשיטת כוחות הביטחון, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, יחידת דובר המשטרה

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הפלג הצפוני "מוביל זה שנים מסע הסתה שקרי שכותרתו 'אל-אקצא בסכנה', המאשים האשמות שווא את ישראל בכוונות לפגוע במסגד אל-אקצא ולהפר את הסטטוס קוו. במסגרת זו הקים הפלג הצפוני מערך פעילים בשכר ('מוראביטון' ו'מוראביטאת', א"ת) שנועד ליזום פרובוקציות בהר הבית. פעילות זו הביאה להגברה משמעותית של המתיחות במקום". עוד נמסר כי חלק ניכר מהפיגועים בעת האחרונה התבצעו "על רקע הסתה ותעמולה זו. הוצאת הארגון מחוץ לחוק מהווה צעד חיוני בשמירה על ביטחון הציבור ומניעת פגיעה בנפש".

עוד נמסר ממשרד ראש הממשלה כי הסיבה העיקרית לכך שהקבינט החליט לפעול כעת נגד הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, היא "טענות שקריות שהפיצו פעילי וראשי הארגון בנוגע למצב במסגד אל-אקצא".

שייח ראאד סלאח, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח/נועם מושקוביץ

לתנועה האיסלאמית בישראל, ששואבת את השראתה האידיאולוגית מתנועת האחים המוסלמים, ישנם שני פלגים. בעוד הפלג הדרומי של התנועה נחשב למתון יותר ושומר חוק, הרי שהפלג הצפוני, בראשות השייח ראאד סלאח, נחשב לקיצוני ועמד במרכזם של כמה מהעימותים הגדולים בין המגזר הערבי למדינה בשנים האחרונות. הפלג הצפוני אף ארגן במשך שנים הפגנות ענק למען מסגד אל-אקצא, כחלק מקמפיין שלטענת אנשי התנועה נועד להתריע מפני "ההשתלטות הישראלית על המסגד". בעקבות החלטת הקבינט יוכל הפלג הדרומי של התנועה להמשיך לפעול, אולם הפלג הצפוני יוצא אל מחוץ לחוק.

"תפיסה אידיאולוגית קיצונית"

ראש הממשלה הביע בכמה הזדמנויות בשנים האחרונות את רצונו להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, אולם עד היום ההצעה הזו לא הגיעה לכדי מימוש בהחלטת קבינט, בין השאר בשל התנגדות של גורמי ביטחון. הדבר נכון במיוחד לגבי שב"כ, שכן בקרב בכירי הארגון היו מי שסברו שהוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק רק תקשה עליו לעקוב אחר פעילותו, ותעלה את הסיכוי למעורבות של פעילי התנועה בפעילות טרור. בדיוני הקבינט בחודשיים האחרונים, עם זאת, התקבלה מסקנה ברורה, שהנזק הנגרם מההסתה של ראשי התנועה מצדיק צעד דרמטי כמו הוצאתו של הפלג הצפוני מחוץ לחוק.

בהחלטה זו מצטרפת ישראל לכמה מדינות באזור, שמובילות מזה זמן מה קו תקיף נגד נציגות של תנועת האחים המוסלמים בתחומיהן, שאליה משתייכת התנועה האיסלאמית. בראשן עומדת מצרים, שם הוכרזה התנועה הלכה למעשה כארגון טרור. "התנועה האיסלאמית משתייכת לזרם האיסלאמיסטי הקיצוני והיא חלק מתנועת 'האחים המוסלמים' העולמית", נמסר ממשרד ראש הממשלה. "שתי התנועות חולקות תפיסה אידיאולוגית קיצונית ומטרה משותפת - להשמיד את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully