וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פלסטיני התחרט לפני פיגוע, נמלט ברכבו – והתנגש במכונית

15.11.2015 / 0:07

מתחקיר התאונה סמוך להתנחלות פסגות עולה כי הנהג היה בדרכו לבצע פיגוע דקירה, חשש מבדיקת המאבטח וביצע פניית פרסה, אז התנגש בכלי רכב ובו שלושה מתנחלים, שנפצעו קל עד בינוני. הנהג נהרג. לפי המשטרה, ברכבו נמצאה סכין ולוחיות הרישוי אינן תואמות לסוג הרכב

צילום: הצלה יו"ש, דניאל אליאור, באדיבות ערוץ 10 עריכה: מתן חדד

(אב ובנו נרצחו בפיגוע ירי ליד עתניאל, בחמישי)

מתחקיר של המשטרה עולה החשד כי התאונה שאירעה אמש (שבת) בין ההתנחלות פסגות לכוכב יעקב שבבנימין היא חלק מאירוע ביטחוני. מפרטים ראשונים עולה כי ייתכן שהנהג הפלסטיני רצה לבצע פיגוע דקירה, אך מחשש כי ייתפס בבדיקה של המאבטח בכניסה ליישוב, עשה פרסה בשער ההתנחלות והתנגש בכלי רכב ובו שלושה ישראלים, בהם בני 9 ו-12, שנפצעו באורח קל עד בינוני ופונו לבית החולים שערי צדק בירושלים. הנהג נהרג.

החקירה מצביעה על כמה סימנים המעוררים את החשד כי הפלסטיני ניסה לבצע פיגוע דקירה וחזר בו ברגע האחרון. ראשית, בכלי רכבו של הנהג נמצאה סכין לאחר התאונה. נקודה נוספת היא שהתאונה אירעה בכביש המחבר בין שתי התנחלויות, כך שאין סיבה ברורה להימצאותו באזור. זאת ועוד, לוחיות הרישוי שנמצאו אינן תואמות את פרטי כלי הרכב.

לפי התחקיר, הנהג היה בדרכו לפסגות והמתין בכניסה לש"ג העליון להתנחלות. לאחר שראה כי המאבטח בודק היטב את הבאים בשערו, חשש הפלסטיני כי ייתפס, פנה עם רכבו פניית פרסה והחל לנסוע למטה. בנקודה זו פגעה מכוניתו בכלי רכב ובו מתנחלים. החקירה הועברה לשב"כ ולצה"ל.

לקריאה נוספת:
צה"ל הרס את בתי רוצחיהם של בני הזוג הנקין ומלאכי רוזנפלד
הנער שנפצע בשיחה למד"א: "ירו עלינו; ניידת של הסהר האדום נסעה מכאן"
יעלון וכחלון הסכימו על תקציב הביטחון: שכר החיילים יעלה במאות שקלים

רכבו של הפלסטיני החשוד בניסיון לבצע פיגוע והתנגש ברכב של מתנחלים בכניסה להתנחלות פסגות. 14 בנובמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה
הפלסטיני התחרט ברגע האחרון. זירת התאונה, אמש/חטיבת דובר המשטרה
הסכין שנמצא ברכבו של הפלסטיני שהתנגש ברכב של מתנחלים בכניסה להתנחלות פסגות. 14 בנובמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה
הסכין שנמצאה במכוניתו של הפלסטיני, אמש/חטיבת דובר המשטרה

בשעות הצהריים ניתן היה לפרסם כי יעקב ונתנאל ליטמן מקריית ארבע הם האב והבן שנרצחו שלשום בפיגוע הירי בסמוך להתנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. השניים נסעו יחד עם שאר בני המשפחה דרומה למיתר, שם הייתה אמורה להתקיים שבת כלה לבתם, שצפויה להתחתן בשבוע הבא. מחבלים שהמתינו להם בצד הדרך פתחו בירי לעברם והצליחו לפגוע גם בילד נוסף, בן 16, שנפצע באורח קל. האם, נועה, ושלוש מבנותיה נפצעו גם הן באורח קל, וטופלו בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

ישראל ברמסון, סגן ראש מועצת קריית ארבע, אמר כי "מדבור במשפחה של אנשי חינוך שמלמדים בקריה. אנשים טובים משפחה טובה ולמופת. הם נסעו לשבת כלה של הבת שלהם שאמורה להתחתן השבוע והותקפו בדרך". לדבריו, "לא קל לנו, השתדלנו להעביר את השבת כמו שיהודים מעבירים את השבת אבל זה לא קל בכלל. הם שנים רבות בקריה ומדבור במשפחה שתורמת ומעורבת הרבה מאוד בקריה, אנשים חלוציים שתורמים לקהילה ומהמשפחות הטובות של הקריה".

(עדכון ראשון: 21:30)

רכבו של הפלסטיני החשוד בניסיון לבצע פיגוע והתנגש ברכב של מתנחלים בכניסה להתנחלות פסגות. 14 בנובמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה
החקירה הועברה לצה"ל ולשב"כ. זירת התאונה, אמש/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully