וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטאון ש"ס: הפיגועים בירושלים - בגלל חילול שבת בעיר

13.11.2015 / 8:20

"רוב הדקירות והדריסות - בירושלים. למה?", תוהה כותב מאמר שפורסם בשבועון החרדי "יום ליום", ומציין לרעה את העובדה שקיימים עסקים בעיר שפתוחים בשבת. "לאור הדבר העצוב שמתרחש, כדאי שנקדש את השבת קצת יותר"

צילום: דוברות מד"א, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד

(הפיגוע ברכבת הקלה וניסיון הדקירה בשער שכם, ביום שלישי בירושלים)

ביטאון ש"ס "יום ליום" רומז במאמר שפרסם אתמול (חמישי) כי אירועי הטרור בחודשים האחרונים בירושלים הם בשל חילולי השבת בעיר. תחת הכותרת "משהו עצוב מתרחש בירושלים", התייחס הכותב קובי לוי לחילולי השבת בעיר ובהמשך ישיר גם לאירועים הביטחוניים בעיר, בסוף קבע: "לאור הדבר העצוב שמתרחש בירושלים, אולי כדאי שאנו, ובעיקר תושבי ירושלים, נקבל על עצמנו לקדש את השבת קצת יותר".

לוי התייחס במאמרו למאבקים שניהלו לאחרונה חברי מועצת העיר החרדים בירושלים נגד חילולי השבת בעיר. הוא כתב כי השבת "מחוללת בירושלים, והפרצות רבות בה. הציבור החרדי הוא הגדול ביותר, החינוך החרדי על גווניו הוא הגדול ביותר, ובכל זאת, אירועים מחללי שבת, קניונים פתוחים בשבת, ועכשיו ספורטק. לא פשוט. ושיהיה ברור, אין דומה ירושלים לשאר ערי ישראל".

בהמשך הוסיף: "רוב הדקירות והדריסות (הן) בירושלים. מה קורה? למה המכונה הירושלמית חורקת? לאור הדבר העצוב שמתרחש בירושלים, אולי כדאי שאנו, ובעיקר תושבי ירושלים, נקבל על עצמנו לקדש את השבת קצת יותר. אולי תוספת קטנה על התוספת שלהם, אולי התחזקות בלימוד הלכות שבת, אולי להצטרף לשיעור שמירת הלשון, שהרי לשון הרע היא מדקרות חרב".

עוד בוואלה! NEWS:
הרב הראשי הורה: תחנת רדיו המזוהה עם אלי ישי לא תשדר את שיעורי
הנהגת ש"ס גנזה מכתב הדורש מנתניהו לאסור עלייה להר הבית
איטליה: חרדי נדקר בשכונה יהודית במילאנו; חשש מרקע אנטישמי

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הפיגוע בשכונת ארמון הנציב בבירה, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לוי גם ציין במאמרו כי גם תושבי ערים אחרות אינם פטורים מחילולי שבת בעירם, "אך דומה", כלשונו, "כי על הירושלמים להעמיק בחשבון הנפש, כי למרות עוצמתם הפוליטית ויתרונם המספרי, משהו עצוב מתרחש שם - ואין להקל ראש".

"יום ליום" הוא עיתון שבועי של ש"ס היוצא לאור מדי יום חמישי. בחודשים האחרונים נוצר קרע בין מערכת העיתון ליו"ר המפלגה אריה דרעי. באחד המקרים, בהם העיתון פרסמה מודעה למפלגת נשים חרדית, פרסמה לשכתו של דרעי הודעה לפיה אין לו שליטה על מה שקורה בעיתון. דרעי אף הצהיר מספר פעמים כי ינסה להשיג משקיעים לעיתון או שיקים עיתון חדש, אך עד כה הדברים לא יצאו לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully