וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח בגוש עציון לפלסטינים שהגיעו למסיק: "אני השריף פה"

10.11.2015 / 23:38

למרות נוכחות חיילים וקצין המנהל האזרחי באירוע, הפציר המאבטח כי "אני פה השריף, ואני זה שקובע את הדברים כרגע". ארגון "שוברים שתיקה": "הסרטון חושף את הקשר הבעייתי בין רכזי הביטחון לצה"ל"

צילום: תעיוש, עריכה: שניר דבוש

יש שריף חדש בגוש עציון - כך לפחות טען בתוקף מאבטח בהתנחלות נוקדים שבגוש כלפי חקלאים פלסטינים ופעילי ארגון זכויות האדם "שומרי משפט", שהגיעו לסייע לחקלאים במסיק הזיתים באזור. ה"שריף" לא הסתפק בכך, וגם עיכב חיילים וקצין מהמנהל האזרחי שהתלוו למסיק על פי הנהלים. האירוע עצמו נמשך כעשר דקות, במהלכן התעקש המאבטח שלא לתת לחקלאים הפלסטיניים או לחיילים להיכנס לשטח המדובר, הנמצא בסמוך להתנחלות.

תחילה צעק המאבטח על הפעילים שצילמו ותיעדו את האירוע – ודרש מהם "להוריד את המצלמה". בהמשך, הוא אף התקרב לאחד הפעילים שצילם אותו באופן מאיים. נוסף על כך, דרש המאבטח מהפעילים כמה פעמים לזוז, זאת בכדי שיוכל לשוחח עם קצין המנהל והחיילים.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מטריד: הילדים מתנפלים על המאבטח ברכבת הקלה
"כמו אחרי רעידת אדמה": אשקלון לא מתאוששת מהמבול הגדול
לראשונה מאז שנכנס לתפקיד: ריבלין ייפגש עם אובמה בבית הלבן

"אני פה השריף": מאבטח בנוקדים תועד מונע כניסה מפלסטינים לאדמותיהם. צילום מסך
"אני השריף פה". המאבטח/צילום מסך

לאחר מכן, כשאחד הפעילים סירב להיענות לדרישותיו וציין בפניו כי הוא לא מפריע לו בעבודתו, המאבטח ענה ואמר: "אתה כן מפריע לי, אני פה השריף. בבקשה תזוז שני מטר הצידה". למרות נוכחות החיילים וקצין המנהל באירוע, הפציר המאבטח שוב ושוב כי "אני פה השריף, ואני זה שקובע את הדברים כרגע". כפי שניתן לראות בסרטון, אחד מכלי הרכב נכנס לשטח החקלאי - ובתגובה המאבטח רץ לעבר המקום, תוך שהוא צועק: "אין אישור רכז ביטחון (רבש"צ), לא נכנסים לא משנה מה תעשה".

קצין המנהל ניסה לשוחח עם המאבטח בכדי להגיע להסדר, אולם זה העלה חרס בידו – והאחרון השיב בתגובה כי "גבר, אין אישור רבש"צ, אני לא יכול להכניס אתכם. הוא היחיד שאחראי פה על הביטחון". בסופו של דבר, הגיע כוח משטרה למקום והוויכוח המשיך, אולם בסיומו נכנסו החקלאים לשטח האדמה המיועד.

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר כי "הסרטון חושף את הקשר הבעייתי בין הרבש"צים לצה"ל; תופעה מוכרת לכל חייל ששירת ושמר על ההתנחלויות והמאחזים הלא-מאושרים בשטחי הגדה המערבית". לדבריהם, "ניצול הסמכות של הרבש"צים להתעמרות בפלסטינים הינו עניין שגרתי במציאות הכיבוש וזוהי עדות נוספת לקיומו בחסות משרד הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully