וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: אין לנו יכולת להעמיד לדין את היהודים החשודים בהצתה בדומא

9.11.2015 / 17:00

שר הביטחון הדגיש בתדרוך לכתבים כי החשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה הם "קנאים שרוצים שלטון על פי דין תורה", אך הודה כי מפאת חוסר ראיות "נקטנו במעצרי בית וצווים מנהליים". על מכירת ה-S-300 מרוסיה לאיראן: חשש שעוד מדינות ימכרו לה נשק מתקדם

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: שניר דבוש

(יעלון באוגוסט: "חלק מהפיגועים - בתגובה להצתה בדומא")

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס היום (שני) בתדרוך כתבים לחקירת הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא ואמר כי הוא מקווה שהפרשה תפוענח ושהאשמים יועמדו לדין. "ברגע שגילינו מי הקבוצה שאחראית לאירוע והבנו שאין לנו יכולת להעמיד אותם לדין, נקטנו במעצרי בית וצווים מנהליים", אמר. "אין לנו כרגע ראייה שקושרת למי שביצע ישירות את הפיגוע אבל אני מאמין שנגיע לזה, אני מקווה שעוד נגיע לפענוח מוחלט".

יעלון הדגיש כי הפעולות שננקטו נגד החשודים הוכחו כיעילות בשלב זה, משום שעד כה הם לא הצליחו לבצע פיגוע נוסף נגד ערבים. "מדובר בקבוצה קיצונית של יהודים קנאים שרוצים מלכות ושלטון על פי דין תורה, שהחליטו לעשות מעשה תחת הכותרת 'תג מחיר'".

יעלון התייחס גם להתרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני ואמר כי "הסבירות גבוהה ביותר שזה פיגוע. מתוך מה שאנחנו רואים, שומעים ומבינים, זה מטען חבלה שהתפוצץ במטוס".

עוד בוואלה! NEWS:
לוחמי גבעתי חוששים מהצלף הבא שיפעל בחברון: "זה שטח השמדה"
מבול באשקלון: כביש קרס, בתים הוצפו ומכוניות שקעו במים. צפו בתיעוד
נדחתה העתירה נגד כליאת מבקשי מקלט שמסרבים לעבור לרואנדה

בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
בית משפחת דוואבשה השרוף/יותם רונן

בהמשך התייחס שר הביטחון לעסקה בין רוסיה לאיראן למכירת מערכת ההגנה האווירית S-300, והביע חשש מכך שמדינות נוספות במערב ימכרו מערכות נשק מתקדמות לאיראן. יעלון הוסיף כי בעת ביקורו בארצות הברית הודיע שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר, על שיתופי פעולה עתידיים עם ישראל בתחום הסייבר, מנהרות וההגנה האקטיבית. הוא סירב לפרט לגבי תחומים נוספים בהם יקיימו שיתוף פעולה, והבהיר כי כל מערכות הנשק שתקבל ישראל מארצות הברית יצטרכו להיות מגובות בתקציב על מנת שיתאפשר לממן את אחזקתן.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ממפגש עם מזכיר ההגנה אשטון קרטר בוושינגטון. אוקטובר 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון וקרטר בוושינגטון, בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

השר סירב להתייחס לסוג המטוסים שישראל תרכוש מארצות הברית במסגרת חבילת הסיוע החדשה, אך אמר כי הוא בעד כלים ורסטיליים שיודעים לפעול בכלל הזירות, וכך רמז כי יירכשו מטוסי קרב שאינם חמקניים. בהמשך התייחס להסכם הסיוע הביטחוני עם ישראל, שתכליתו שימור עליונותה של ישראל במזרח התיכון. יעלון העריך כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מסוגל לדחות את ההכרעה בנושא תקציב הסיוע הביטחוני לישראל לנשיא הבא, מאחר שההסכם יסתיים רק בדצמבר 2017, לאחר שיסיים את כהונתו בבית הלבן.

"תפקיד איש מערכת הביטחון הוא לנטרל את מי שמנסה לפגוע בו"

על התכנית הרב שנתית "גדעון" אמר כי ההצעה שתוגש בעוד עשרה ימים לממשלה תכלול פנסיה לכל מי שעבר את גיל 38-35 והוא לא בהכרח לוחם, וזאת בניגוד לעמדת ועדת לוקר. בנוסף, יודיע הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, על צמצום מטות ומפקדות, תוך הגברת השליטה על כוח האדם בצה"ל, שתכלול קיצוץ במספר משרתי הקבע ולא בתקנים. כמו כן, יבקש יעלון מהממשלה תקציב שנתי בסך 63 מיליארד שקלים, אשר לא יכלול בתוכו את פרויקט מעבר צה"ל דרומה, הפרטת התעשייה האווירית ופרויקט חיל הים להגנה על אסדות הגז.

ת'ווראת אל-שעווארי, המחבלת בת 72. טוויטר, אתר רשמי
התחקיר לא הסתיים. הקשישה שניסתה לדרוס חיילים/אתר רשמי, טוויטר

בהמשך התייחס יעלון לגל הטרור האחרון. הוא ציין כי חלק מהפרות הסדר ההמוניות ביהודה ושומרון מתחוללות כחלק ממאבקי הירושה בתוך הרשות הפלסטינית, וכחלק מניסיון של בכירים להצטייר כמיליטנטיים בתוך תנועת הפתח.

על פיגועי הדקירה ותגובת כוחות הביטחון בזמן פיגועים אמר: "למה לא ירו באישה שניסתה לדקור בעפולה מלכתחילה? ברגע של סכנת חיים תפקידו של איש מערכת הביטחון לנטרל את מי שמנסה לפגוע בו. אתה יורה כמה כדורים, אתה גם צריך לראות שהוא לא קם. בירושלים היה מחבל שקם גם אחרי שירו עליו". על הירי לעבר הקשישה בת ה-72 שכמעט דרסה חיילים ביום שישי אמר יעלון כי התחקיר לא הסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully