וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחשאי: ישראל מקדמת הקמת עיר פלסטינית נוספת בגדה

9.11.2015 / 11:00

לוואלה! NEWS נודע כי לאחר כמה שנים שבהן מבקשים הפלסטינים את אישור המדינה להקים עיר נוספת מלבד רוואבי, ישראל מקדמת את המהלך בהמלצת גורמים ביטחוניים ומדיניים. לדבריהם, הדבר ירגיע את השטח ויניע את הכלכלה הפלסטינית

יח"צ - חד פעמי

(סרטון של העיר הפלסטינית רוואבי, שבשלבי הקמה אחרונים)

ישראל מקדמת בחשאי הקמה של עיר פלסטינית נוספת בהמלצת גורמים בכירים במערכת הביטחון וגורמים מדיניים – כך נודע לוואלה! NEWS. לדברי גורמים ביטחוניים, הקמת העיר תוסיף אלפי מקומות עבודה לפלסטינים, תניע כלכלה באזור ואף תרגיע את השטח, על רקע ההסלמה בחודש האחרון. גורמים מדיניים סרבו לאשר אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג את התכנית בפני נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסגרת פגישתם היום בוושינגטון.

בשנים האחרונות פנו הפלסטינים בכמה הזדמנויות שונות לגורמים מדיניים בישראל על מנת לבנות עיר ביהודה ושומרון, בנוסף על העיר הפלסטינית רוואבי שבין שכם לרמאללה, ונמצאת בשלבי בנייה אחרונים. הנימוקים לדרישותיהם התמקדו בסוגיית הדמוגרפיה והעיור, לאור העובדה שמתרחש תהליך של מעבר מהכפרים לאזורים העירוניים ברחבי הגדה המערבית. עם זאת, עד לאחרונה ישראל דחתה כל בקשה בנושא.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו ייפגש הערב עם אובמה: הסיוע הביטחוני לא יגיע בחינם
"לא יכולה לסבול יותר מה שאני רואה": מכתב ההתאבדות של המחבלת
וואלה, הבנתי: תולדות הסכסוך בין נתניהו לאובמה

בנייה ברוואבי העיר המתוכננת הראשונה שאי-פעם נבנתה ברשות הפלסטינית, שומרון. פברואר 2015. דרור עינב
העיר הפלסטינית רוואבי/דרור עינב

לפני כחודש וחצי חשף העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מסמך רשמי מפגישות של בכירים ישראלים ופלסטינים, לפיו ישראל מוכנה להקים שתי ערים פלסטיניות חדשות בצפון הגדה מלבד רוואבי. הדוח מתעד פגישה שהתקיימה ב-9 בספטמבר בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה והשר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח.

בלשכתו של מרדכי הבהירו אז כי הדבר לא מאושר. "באשר לציטוט על הקמת עיר פלסטינית בשומרון, מדובר על הצעה של יזם פלסטיני, אשר נמצאת בבחינה ראשונית ולא אושרה", נמסר באותה עת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully