וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין המשטרה הבכיר החשוד בקבלת שוחד: "שם זין על מח"ש"

יהושע בריינר

8.11.2015 / 16:30

ניצב-משנה אילן סרדל, מפקד תחנת זבולון שבצפון, פרסם בדף הפייסבוק שלו אמירות בוטות על חוקרי מח"ש. לפני כשלושה שבועות נחקר סרדל בחשד שקיבל טובות הנאה מבעלי עסקים באזורו. "חלאות אדם ומושחתים, לא רואה אותם ממטר"

מפקד תחנת זבולון במחוז חוף של המשטרה, ניצב-משנה אילן סרדל, נחשד בקבלת שוחד. חטיבת דובר המשטרה
ניצב-משנה אילן סרדל עם המפכ"ל הקודם, יוחנן דנינו/חטיבת דובר המשטרה

"אני שם זין על מח"ש, חלאות אדם, הם מושחתים, נוכלים, אני לא רואה אותם ממטר" – כל אלה הם רק חלק מהאמירות הבוטות שכתב קצין המשטרה הבכיר ומפקד תחנת זבולון שבצפון, ניצב-משנה אילן סרדל, שנחקר לפני כשלושה שבועות במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד שקיבל שוחד מבעלי עסקים ומועדונים באזור המצוי תחת פיקודו. הדברים נכתבו בדף הפייסבוק של סרדל והגיעו לידי וואלה! NEWS. סרדל, ששמו הותר לפרסום בסוף השבוע, חשוד כי תמורת השוחד קיבל טובות הנאה שונות, בהן סיגרים ואלכוהול, ואף השיג טובות הנאה דומות עבור קרוב משפחתו. כעבור כמה ימים במעצר הוא שוחרר בתנאים מגבילים, ובהם הרחקה מתחנת המשטרה שבה הוא משרת.

במהלך סוף השבוע האחרון, קצין המשטרה הבכיר, שתחתיו משרתים מאות שוטרים, תקף בבוטות את מח"ש. הוא קיבל תגובות אוהדות לסטטוס שהעלה לדף הפייסבוק שלו, והוסר לאחר כמה שעות. בין תגובותיו, כתב סרדל: "אני בסוף ינצח (כך במקור) את החלאות אדם שמנסים לשים לי רגל...ברור לכולם שבסוף הכל ייסגר וזה בטוח".

עוד בוואלה! NEWS:
אלמנת יצחק נבון בהלווייתו: "מקווה שיקומו מנהיגים כמוך - שיאחדו את העם"
הירושלמי שמנופף בדגל ישראל ומסמן אצבע משולשת לפלסטינים
גורם בצוות החקירה המצרי: בטוחים ב-90% שהפיצוץ במטוס נבע מפצצה

התכתבות בפייסבוק של נצ"מ אילן סרדל, מפקד מרחב זבולון. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שכתב סרדל בדף הפייסבוק שלו/צילום מסך, פייסבוק
התכתבות בפייסבוק של מפקד מרחב זבולון, נצ"מ אילן סרדל, החשוד בקבלת שוחד. פייסבוק, צילום מסך
התגובות לפוסט של סרדל/צילום מסך, פייסבוק

כמו כן, בתגובה לאחד מחבריו שכינה את מח"ש "חבורת טינופות", כתב ניצב המשנה: "נוכלים בני נוכלים, לא אמינים ומושחתים בעצמם. כשאוכל לדבר אנשים יהיו בשוק על מה שנחקרתי. בשביל לבנות את שמם בציבור הם לא מבצעים את עבודתם בצורה ישרה, הם מושחתים בוודאות!!!!".

סרדל המשיך: "אני שם זין על מח"ש. הם המושחתים, אם הם חוקרים אותי על שקיבלתי סיגר אחד מחבר שעולה 19 ש"ח בשוחד, הם יכולים לקפוץ לי. כשאוכל לדבר הם יהיו מסכנים. הם לא חסינים להכל. נחקרתי על עבודתי הנקייה ועל שירדתי לעם והבאתי תוצאות...לכן מח"ש עוד ישמעו ממני ואני לא רואה אותם ממטר".

הדברים הקשים נכתבו לאחר שבאוקטובר האחרון נעצר סרדל ונחקר בידי חוקרי מח"ש בחשד לעבירות שוחד, שימוש לרעה בכוח המשרה, מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט. כמו כן, נחשד סרדל כי עבר על חוק הגנת הפרטיות. מעצרו של קצין המשטרה הבכיר בוצע תוך עדכון מלא של פרקליט המדינה וכן של בכירים במשטרה.

מפקד תחנת זבולון במחוז חוף של המשטרה, ניצב-משנה אילן סרדל, נחשד בקבלת שוחד. חטיבת דובר המשטרה
מבנה מרחב זבולון עליו מפקד סרדל/חטיבת דובר המשטרה

במקביל למעצרו וחקירתו, ביקשה המשטרה כי סרדל ישוב לעבודתו עם סיום תקופת ההרחקה שנקבעה לו, שתוקפה צפוי לפוג בסוף השבוע הקרוב. ואולם, בפרקליטות מתנגדים לחזרתו לתפקיד לאור חומרת החשדות נגדו. בפרשה נעצר גם קרוב משפחה של קצין המשטרה וכן מנהל קבוצת כדורגל בליגת העל. סרדל מכחיש את החשדות נגדו, אולם גם אם יתברר שלא ביצע שום עבירה – נראה כי דבריו אינם הולמים את מעמדו ואת ערכי המשטרה.

במח"ש סירבו להתייחס לדברים, ואת תגובתו של סרדל עצמו לא ניתן היה להשיג. סנגורו, עו"ד משה גלעד, אמר בתגובה לדברים כי "אני לא יודע אם הוא כתב את הדברים הללו. זה איננו סגנונו ואם כן, מדובר בתגובה שניתנה בעידנא דריתחא ואין מאחוריה כל כוונה רעה נגד חוקרי מח"ש או מח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully