וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיונות הלינץ' במחבלים: "אם לא היו שומרים עליו, היו הורגים אותו"

אבי אשכנזי ויקי אדמקר

3.11.2015 / 9:16

בעל החנות שאליה הוברח המחבל בראשון לציון סיפר במשדר באולפן וואלה! NEWS כי ללא התערבות השוטרים, המחבל היה נהרג בידי ההמון. המשטרה מצאה בחנותו כרטיס סים שיסייע בחקירת הפיגוע. מפקד מרחב שפלה התייחס לניסיון הלינץ' גם בנתניה ואמר כי "לא ירשה שיהיה כאוס"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

מפקד מרחב שפלה, תת ניצב יהודה בן עטר, התייחס הבוקר (שלישי) במשדר באולפן וואלה! NEWS לניסיונות לינץ' במחבל בשתי זירות הפיגוע אתמול בראשון לציון ובנתניה. בן עטר הדגיש כי "הציבור צריך להבין שלאחר שמחבל מפסיק להוות סכנה יש לתת אותו לכוחות המשטרה כדי שהיא תמצה איתו את הדין". בתוך כך, מצבם של שניים מהפצועים מהפיגועים אתמול בראשון לציון ובנתניה מוסיף היום להיות קשה.

מפקד מרחב השפלה הסביר כי "יש זעם בציבור. כעס זו תכונה אנושית. אבל לא נרשה שיהיה כאוס. אך אנחנו חייבים להיזהר מפגיעה במחבלים לאחר שנוטרלו. האזרחים חייבים להבין את זה. אנשים שינסו לבצע לינץ, אנחנו נזמן אותם לחקירה ונמצה עמם את הדין". בזירה בנתניה אף נעצר אדם שניסה לתקוף את המחבל והיום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו.

בן עטר סיפר על ההשתלטות המהירה על המחבל בראשון לציון ושיבח את פעילות האזרחים והשוטרים. "המפגע הגיע מאזור חברון לעיר ראשון לציון. אזרחים שהיו במקום דלקו אחריו ושוטר שהגיע תוך דקה לאזור תפס אותו. שוטרים נוספים שהוזעקו למקום מנעו לינץ' במחבל, והוא הועבר לחקירת שב"כ. אנחנו צריכים סיוע של אזרחים, אזרחים טובים, נחושים, שמצליחים לתפוס את המחבל ולנטרל אותו".

לקריאה נוספת:
תיעוד: המחבל בראשון לציון דוקר - ונבלם על ידי ההמון
פיגוע דקירה בנתניה: בן 71 נפצע קשה; הדוקר נורה בידי שוטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרחים חוסמים את פינוי המחבל באמבולנס בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה מצאה הבוקר בחיפוש בחנות בראשון לציון, שאליה הוברח המחבל, כרטיס הסים של המחבל, בתקווה שבניתוחו יימצאו הוכחות לסייענים שעזרו לו. צביקה, בעל החנות הנעליים, סיפר במשדר כי ניסיון הלינץ' היה יכול להיגמר במוות. "אם לא היו שומרים עליו, היו הורגים אותו", אמר.

"הייתי בחנות, פתאום אני שומע צעקות 'מחבל, מחבל, להרוג אותו! לתפוס אותו'. וכולם ליד הדלת קופצים עליו, מנסים להרוג אותו, שניים השתלטו עליו והשכיבו אותו ולא נתנו להרוג אותו. אם הם לא היו שומרים עליו היו הורגים אותו. אחרי כמה דקות הגיעו השוטרים והייתה להם עבודה קשה להרחיק את מבצעי הלינץ'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שני פצועים קשה בפיגוע דקירה בראשון לציון - המחבל נתפס. ספק 500
ניסיון הלינץ' במחבל בראשון לציון/ספק 500

יצחק אבשלומוב, חבר מועצת העיר ראשון לציון, שהגן בגופו על המחבל, סיפר במשדר כי ההמונים בעטו במחבל, גידפו ודחפו אותו, לאחר שהמחבל נוטרל. "באותו רגע הדבר הנכון לעשות הוא מה שעשיתי - להגן עליו עד המשטרה הגיעה. לרגע זה היה די אבסורדי, הדבר הנכון היה לדחוף אותו לחנות ובעלת החנות מצאה את עצמה בין אלה שמגנים על המחבלים לבין אלה שרצו לעשות בו שפטים. אני שמח שזה לא קרה עד שהמשטרה באה ולקחה אותו".

לדבריו, "לא היה טעם להרגיע קהל משולהב - ובצדק מבחינתו - באותו רגע הרגשתי המון דחיפות ובעיטות, אבל הייתי על 'מוד' של אוטומט, ככה למדו אותנו - טוהר המידות וטוהר הנשק. המטרה הייתה לבודד את המחבל והזירה עד שיגיע כוח משטרה וייקח אותו".

פיגוע דקירה בראשון לציון, נובמבר 2015. רויטרס
זירת הפיגוע בראשון לציון/רויטרס

הבוקר נמסר מבית החולים לניאדו בנתניה הבוקר כי הגבר בן ה-71 שנדקר אתמול בעיר מאושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ. אף שמצבו השתפר מעט, הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. במרכז הרפואי אסף הרופא שבבאר יעקב מטופלים שני פצועים מהפיגוע ברחוב הרצל בראשון לציון אתמול בשעות אחר הצהריים. הגבר בן ה-35 מורדם ומונשם ומצבו נותר בינוני עד קשה. שיפור חל במצבה של הקשישה בת ה-80, שהיום מוגדר בינוני והיא אינה מונשמת עוד.

סמוך לשעה 15:30 דקר מחבל בן 19 מחברון שלושה בני אדם בשתי זירות בראשון לציון. אירוע דקירה אחד אירע באוטובוס ברחוב תרמ"ב, שם נדקר גבר בן 35 בפלג גופו העליון. בזירה נוספת ברחוב הרצל דקר המחבל את הקשישה וצעיר בן 26 באורח קל שנדקר בגפיו. המחבל החשוד נתפס על ידי כוחות הביטחון הרבים שהוקפצו למקום.

כארבע שעות לאחר מכן דקר מחבל גבר בן 71 ופצע אותו באורח קשה ברחוב תחכמוני בנתניה. כוחות משטרה שהגיעו למקום ירו במחבל, אד רדא מרעי, בן 22 מהכפר בלעא שליד טול כרם, והוא נפגע באורח אנוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully