וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "כוחות הביטחון התעללו בכבשים במהלך פינוי מאחז"

2.11.2015 / 22:45

פינוי מאחז הבלאדים בבנימין הסתיים במותן של שתי כבשים. "הם לא ידעו איך מובילים אותן", טענו התושבים ששניים מהם נעצרו במהלך הפינוי. המנהל האזרחי: הנושא ייבדק

עריכה: מתן חדד

תושבי מאחז הבלאדים שבבנימין טוענים כי כוחות הצבא שפינו אמש (ראשון) את המאחז הבלתי חוקי פגעו בעדר כבשים שהסתובב במקום לאחר שהעמיסו אותן על משאית שלא על פי הנהלים. בכך, גרמו למותן של שתי כבשים ולהמלטה במהלך הנסיעה. מסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS ומתעד את הפינוי, ניתן לראות את העמסת הכבשים במשאית שלא הוכשרה לכך, וכן את מעצרם ואזיקתם של שניים מהנוכחים במקום.

"אתה רואה את העדר שהשקעת בו את כל הנשמה וכל החיים שלך עובר התעללות בצורה כזו", סיפר הרב בנצי בן פזי, אביו של בעל העדר נריה בן פזי. "כל הפעולה הזו היא אנטי אנושית ממעלה ראשונה. פינו מהבית משפחה עם ילדים קטנים, אזקו את התושבים והשאירו אותם שלוש שעות לשבת שם בשטח כדי לראות איך מפנים את הציוד ודוחפים את הכבשים בצורה כזו, והלב של הבן שלי נקרע. לכל כבשה יש שם", הוסיף.


עוד בוואלה! NEWS:
נדחתה התכנית לקיצוץ בהטבות מס לתושבי גליל המערבי
גנץ: החברה הישראלית ב"צוק איתן" התלוננה יותר מדי
תיעוד: המחבל בראשון לציון דוקר - ונבלם על ידי ההמון

מאחז הבלאדים שבבנימין פונה מיושביו, שתי כבשים נהרגו. צילום מסך
"לקחו את האימהות והשאירו את הטליים בלי חלב ובלי יכולת לאכול". פינוי הכבשים, אמש/צילום מסך

כמו בכל פינוי מסוג זה, הצדדים מתכתשים ומנסים להאשים אחד את השני בהתנהגות לא הולמת. מלבד ההתעללות לכאורה בעדר הכבשים, תיארו המתנחלים אלימות שננקטה מצד כוחות הביטחון ואילו כוחות הביטחון מצדם הצביעו על תמונה דומה של אגרסיביות מצד המתנחלים, שפיזרו לטענתם את העדר כדי להקשות על פינוי המקום.

"הביאו חברה של לכידת בעלי חיים והעובדים שם בכלל לא ידעו איך מובילים כבשים, אלא התחילו לגרור אותן וכמעט שברו את הרגליים שלהן, הוסיף הרב בנצי בן פזי. "לקחו את האימהות והשאירו את הטליים בלי חלב ובלי יכולת לאכול. אזקו את הבן שלי עם ידיים מאחורי הגב, לא נתנו לו לשתות שלוש שעות והוא נהיה מיובש לגמרי. פשוט היה נורא ואיום. לרב של היישוב שהגיע לראות מה מתרחש לא נתנו להתקרב ולדבר עם הקצינים שם", העיד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאחז הבלאדים בכוכב השחר בבנימין, אוגוסט 2015. יותם רונן
פונה כבר כמה פעמים בעבר. מאחז הבלאדים/יותם רונן

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הובלת בעלי חיים צריכה להיעשות ברכב מתאים עם רמפה כדי שלא לגרום להם לסבל מיותר. עוד עולה כי חובה שיהיה במקום משגיח שיוודא שתנאי ההעמסה וההובלה מתקיימים כנדרש. בנוסף, אסור להוביל בעלי חיים שמצבם הבריאותי לא מאפשר זאת, כגון בהמות שלפני המלטה.

מאחז הבלאדים הבלתי חוקי פונה כבר כמה פעמים ומבחינת שירות הביטחון הוא נחשב למאחז בעייתי המשמש כתחנת יציאה לפעולות אלימות בשטחים. לדברי המתנחלים, הכוחות הגיעו למקום בשעת לילה מאוחרת והציגו בפניהם צו של שטח צבאי סגור משנת 1999, שלטענתם לא ידעו על קיומו, אף שהם מתגוררים במקום כבר שלוש שנים. הכוחות פינו כמה רווקים המתגוררים באהלים וכן משפחה עם ילדים וכמו כן נעצרו שני בני אדם שנשארו אזוקים על הרצפה זמן רב, כפי שניתן לראות בתיעוד.

המשטרה: "הפינוי התארך לאור התפרעות שני העצורים"

מהמנהל האזרחי נמסר כי הנושא ייבדק. "אתמול בוצעה פעילות אכיפה לפינוי מבנים בלתי חוקיים שהוקמו ללא היתר באזור בנימין. במהלך פעילות האכיפה התעמתו תושבי המקום בצורה אלימה עם כוחות הביטחון אשר נכחו במקום", הסבירו. באשר לטענות שהועלו על אופן העברת בעלי החיים - הנושא ייבדק". ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה כי "הפינוי התחיל ב-18:00 בערב והיה אמור להסתיים תוך שעות ספורות, אך התארך לאור התפרעות שני העצורים שעיכבו את הפינוי".

מארגון "חננו" המייצג את העצורים, ששוחררו בינתיים במהלך הלילה, נמסר כי "שוב אנו עדים לתופעה מזעזעת של פגיעה בזכויות יהודים. גירוש משפחה עם ילדים קטנים מביתה ללא התרעה ומכוח צו שנחתם לפני 16 שנה ונשלף מארכיון כלשהו, הוא מעשה שלא יעשה. גם הפגיעה ברכוש התושבים וההתעללות בעדר הכבשים בצורה שהובילה לפגיעה קשה בבעלי החיים ואף למוות של מספר כבשים היא מחרידה ועוברת על חוק צער בעלי חיים. אנו נפעל בכל הכלים המשפטיים כדי למצות את הדין עם הרשויות והחברה האזרחית השותפה למעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully