וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שוטרי מג"ב נפצעו בינוני וקל בפיגוע דריסה ליד חברון; המחבל נתפס

1.11.2015 / 21:01

המחבל הגיח עם רכבו לצומת בית ענון שמצפון לקריית ארבע ופגע בשלושת הלוחמים שעמדו בצומת. הלוחמים פתחו באש, אולם הוא נמלט ובתום מצוד של כמה שעות הוא הסגיר עצמו לכוחות הביטחון. מוקדם יותר ניסה מחבל לדקור חייל צה"ל באותו צומת ונורה למוות

צילום: הצלה יו"ש, רשתות טלוויזיה ערביות, רוני כנפו, דוברות הדסה; עריכה: קשת סידי

שלושה שוטרי משמר הגבול נפגעו היום (ראשון), אחד באורח בינוני ושניים באורח באורח קל, בפיגוע דריסה בצומת בית ענון שמצפון לקריית ארבע. מהמשטרה נמסר כי המחבל הגיח למקום עם רכבו ופגע בצוות לוחמי מג"ב שעמד בצומת. הלוחמים פתחו באש לעבר הרכב, אולם הוא הצליח להימלט מהמקום. מחשש שנמלט לאחד הכפרים שבאזור, נסגרו כמה צמתים לתנועה וכוחות גדולים של צה"ל ומשטרה ניהלו אחריו מצוד. כעבור כמה שעות הוא הסגיר עצמו בסיוע המנהל האזרחי בחברון, למנהלת התיאום והקישור במקום והועבר לחקירת גורמי הביטחון.

חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם לבתי חולים בירושלים. הפצוע בינוני, צעיר כבן 20, פונה להדסה עין כרם ושני הפצועים הנוספים, צעיר כבן 20 עם חבלות בגב וצעירה כבת 20 עם חבלות קלות, פונו לבית החולים שערי צדק.

חובש רפואת חירום במד"א, בני טנא, ופרמדיק מד"א חגי וינגוש, שטיפלו בפצועים, סיפרו כי "הגענו למקום וראינו שלושה צעירים בהכרה. הם שכבו בסמוך לכיכר כשהם סובלים מפציעות בגפיים ובראש, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני והעלנו אותם במהירות לאמבולנסים על מנת לפנות אותם לבית החולים כשבדרך נמשך הטיפול הרפואי. אחד מהם סבל מפגיעות בראש ובגפיים והוגדר קשה, השניים האחרים הוגדרו במצב קל. הם תקשרו איתנו וסיפרו שנפגעו מרכב".

לקריאה נוספת:
חשד: רכש סכין ב-50 שקלים והסיע את המחבל לפיגוע בירושלים בסוכות
אלוף במיל' עמוס גלעד: "לגופות המחבלים אין ערך או תועלת"
"יהודי יזרוק מילה והכול יידלק": גבעתי יושבת על חבית נפץ בחברון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת פיגוע הדריסה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת החיפושים אחר הדורס, פשטו כוחות הביטחון על המרכז הרפואי בכפר סעיר, שממזרח לחברון, כדי לבדוק אם הוא הגיע למקום לאחר שנורה על ידי כוחות הביטחון. כמו כן, כוחות צבא ומשטרה שנכנסו לבית ענון וביצעו שם סריקות, הותקפו באבנים, בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת פיגוע הדריסה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע דריסה ליד בית ענון - שלושה פצועים, המחבל נמלט. ספק 500
זירת פיגוע הדריסה, היום/ספק 500

מוקדם יותר ניסה מחבל לדקור חייל צה"ל באותו צומת במהלך הפרות סדר שהתרחשו באזור. על פי מערכת הביטחון, הפלסטיני התקרב לכוח צה"ל וניסה לדקור את אחד החיילים, נורה וחוסל. לא היו נפגעים וכוחות ביטחון הוקפצו למקום.

מדוברות מג"ב נמסר כי במהלך הפרות סדר סמוך לכפר בית ענון הגיח מחבל חמוש בסכין וניסה להגיע לכוח לוחמי צה"ל מגדוד חרוב. הלוחמים זיהו את המחבל, הוא החל לברוח והם פתחו במרדף אחריו. שני לוחמי מג"ב שעמדו בסמוך לזירת האירוע זיהו את המחבל רץ לעברם עם סכין שלופה בידו וירו לעברו.

בשבוע שעבר דקר מחבל פלסטיני חייל צה"ל בכיכר בית ענון, ופצע אותו באורח קשה. המחבל, ראיד ג'ראדאת, בן 22 מכפר סעיר הסמוך לחלחול, נורה על ידי הכוחות במקום ונהרג.

אזור הפיגוע:

בית ענון. גוגל מפות, עיבוד תמונה
בית ענון/עיבוד תמונה, גוגל מפות

בתגובה לשלושת הפיגועים, אמר יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, כי הוא התריע בעבר על המסוכנות של צומת בית ענון והציע לסגור את המעברים לכפרים הפלסטיניים הסמוכים. "לפני פחות משנתיים הוקמה הכיכר הסמוכה למקומות הפיגועים האחרונים בענון", אמר. "אנו, ראשי המועצות באזור, התרענו שוב ושוב בפני הגורמים השונים על המסוכנות של הכיכר והצענו פתרונות חלופיים לעניין זה. רכבים המגיעים לכיכר נאלצים להאט ונרגמים שוב ושוב באבנים ובבקבובי תבערה, וכן נדרש למקום כח צבאי תדיר. חשוב לציין שכיכר זו הוקמה בסיוע ובמימון האיחוד האירופי. אני שב ודורש מממשלת ישראל לסגור לאלתר את המעברים המסוכנים במקומות מועדים אלה. לא ייתכן שחיילים ואזרחים ייהרגו וייפצעו בשל נוחות של אויבינו", הוסיף.

תושבים מחברון וקריית ארבע מתחו היום ביקורת על התנהלות כוחות הביטחון באזור ובראשם אלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, ומח"ט חברון, יריב בן עזרא. "בית ענון לא בעוצר, כך גם חברון", הם מסרו. "ערבים עוברים בכל מקום. ההסתה במסגדים רק מתגברת ומח"ט חברון כלל לא מטפל בה. ואם לא די בכל אלה הרי שעמדת הצבא להחזרת הגופות היא התקפלות מוחלטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully