וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח החליטה לסגור את התיק נגד הקצין שתועד תוקף עיתונאים בשכם

28.10.2015 / 21:09

הפרקליטות הצבאית החליטה לסגור את התיק נגד מפקד הפלוגה בחטיבת גבעתי שתועד מנפץ מצלמה של צלם עיתונות בבית פוריק. זאת, לאחר בחינת תיק החקירה ובעקבות העובדה שכבר הודח מתפקידו

palmedia

הפרקליטות הצבאית החליטה היום (רביעי) לסגור את תיק החקירה נגד סגן ס', מפקד הפלוגה בחטיבת גבעתי שתועד בחודש שעבר מנפץ מצלמות של צלם עיתונות זר בבית פוריק שליד שכם – כך מסרו גורמי צבא רשמיים. לדבריהם, לאחר בחינת התיק, ובעקבות ההחלטה להדיח את הקצין והעובדה שהוא צפוי להשתחרר מצה"ל בעוד כמה שבועות, הוחלט שלא להעמידו לדין פלילי.

בסרטון המתעד את המקרה, נראה לכאורה החייל שובר את מצלמתו של הצלם הפלסטיני עבאס מואמני מסוכנות הידיעות הצרפתית. בסוכנות טוענים גם כי מצלמה נוספת וטלפון סלולרי שהיו בידו הוחרמו.

כמו כן, בסרטון נראה הכתב האיטלקי אנדריאה ברנרדי נדחף לצד באמצעות רובה של אחד הלוחמים. לאחר מכן, הוא הוצמד לקרקע עד שהצליח להראות את תעודת העיתונאי שלו. לטענת הסוכנות, כתוצאה מהאירוע סבל ברנרדי מחבלות בצלעות ומפציעה מתחת לעינו. בעת האירוע, לבשו השניים אפודי מגן שעליהם נכתב "תקשורת" וסיקרו את העימותים בהלוויה של צעיר פלסטיני שנורה בידי צה"ל.

עוד כתבות בנושא:
תקיפת העיתונאים בשכם: מפקד הכוח הודח מתפקידו
תקיפת העיתונאים בשכם: מפקד הכוח נחקר באזהרה במצ"ח
תיעוד: חיילים תקפו עיתונאים של סוכנות הידיעות הצרפתית ליד שכם

עימותים בין צה"ל לעיתונאים של סוכנות הידיעות הצרפתית ליד שכם, 25 בספטמבר 2015. צילום מסך
הכוח שתועד תוקף את העיתונאים/צילום מסך

בתחילת החודש נערך לקצין שימוע קצין על ידי מפקד מטה פיקוד הדרום, תת-אלוף אודי בן מוחא, ובסופו נקבע כי הוא כשל בתפקידו. בכך קיבל בן מוחא את המלצתו של מפקד החטיבה אלוף-משנה ירון פינקלמן, והדיח את הקצין מתפקידו.

מדובר צהל נמסר כי "בעקבות האירוע ננקטו נגד הקצין צעדים פיקודיים מידיים והוא הודח מתפקידו. כמו כן, הורה הפרקליט הצבאי הראשי על העמדתו של הקצין לדין משמעתי בגין עבירות של חריגה מסמכות והתנהגות שאינה הולמת. על רקע נסיבות האירוע, ובהתחשב בצעדים הפיקודיים והעובדה שהקצין צפוי לסיים את שירותו הצבאי, תיק החקירה נסגר".

עו"ד עידן פסח מסר בתגובה: "אנו מברכים על ההחלטה לסגור את התיק הפלילי, שמלכתחילה לא היה צריך להגיע לחקירה במצ"ח. המאבק שניהלנו, שזכה לתמיכה גורפת בציבור, הוכיח את עצמו ואנו שמחים על כך שלא יוותר כל כתם לקצין ערכי ומצטיין שלא כשל בתפקידו במהלך האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully