וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בעוטף עזה; צה"ל תקף בתגובה יעדי חמאס ברצועה

בפעם השנייה בחמישה ימים, נפלה רקטה בתחומי ישראל. בתגובה, הפציץ חיל האוויר מטרות של הארגון בעזה. לפי דיווחים, פלסטיני נפצע בתקיפה. "חשבנו שהשקט יימשך קצת יותר זמן"

כיפת ברזל אשקלון

(כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה מעזה בשמי חוף אשקלון, החודש)

אזעקת "צבע אדום" נשמעה אמש (שני) במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב שבעוטף עזה. זמן קצר לאחר זוהתה נפילה סמוך לגדר המערכת בתוך שטח ישראל. לא דווח על נפגעים או על נזק. בתגובה לירי, צה"ל תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה. רשת אל-מיאדין דיווחה כי אדם אחד נפצע בתקיפת מגדל תקשורת של הארגון במרכז הרצועה.

יעל לחיאני, תושבת אחד היישובים שבהם נשמעה האזעקה, סיפרה: "שמענו את אזעקת צבע אדום ולאחר כמה שניות היה פיצוץ ושמענו גם אותו. הבנו שמדובר ברקטה, חשבנו שהשקט יימשך קצת יותר זמן".

הארגון הסלפי "פלוגות שייח עומר חדיד", המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות על ירי הרקטה, בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו.

לקריאה נוספת:
בעוטף עזה לא מתרגשים: "מי שינסה לחצות הגדר – דמו בראשו"
בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף שלוש מטרות בעזה

ילדים תופסים מחסה בצינור בטון בזמן אזעקת צבע אדום ליד אשדוד. יולי 2014. רויטרס
ילדים תופסים מחסה מרקטות בצינור בטון באזור אשדוד, בחודש יולי האחרון/רויטרס

ח"כ חיים ילין (יש עתיד), לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול, התייחס אמש לאירוע. "הירי אל עבר מדינת ישראל מרצועת עזה לא נפסק לרגע ומבחינת ראש ממשלת ישראל, המצב תקין והשגרה יכולה להימשך. נתניהו החליף את האיום האיראני באיום של חרב וסכין - העיקר להמשיך לשלוט תחת משטר של פחד והסתה".

"רבין ידע לשבור רגליים וידיים, אבל ידע גם להושיט יד להסדר מדיני. נתניהו ממשיך להיגרר ולרמוס את כבודה של המדינה, אפילו הדיונות בעזה כבר יודעות שלא תבוא תגובה", הוסיף ופנה אל בנימין נתניהו: "את העוטף הפקרת, את ירושלים חילקת, ואת יישוביי קו העימות זנחת. מנהיג תפקידו להוביל, לפעול מתוך אומץ לב ולחתור להכרעות גם אם הן קשות. די לורקד לצלילי חמאס, אני מזמין אותך לבוא יחד עם משפחתך לערב אחד של אזעקות - צא מהאולימפוס, רד אל העם".

רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון. צילום מסך
רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון בחודש שעבר/צילום מסך

ביום רביעי האחרון שוגרה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח סמוך ליישוב במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בטרם הנפילה, נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובים כפר עזה וסעד שנמצאים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

ביום שבת לפני כעשרה ימים אותרה רקטה ששוגרה יום לפני כן מרצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת, בצדה הצפוני של הרצועה. לא נשמעה התרעת "צבע אדום" עם שיגור הרקטה. מדובר צה"ל נמסר כי הרקטה לא התפוצצה וכי כוח הנדסה ביצע פיצוץ מבוקר של הנפל.

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully