וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבי ישראלי חצה עם כלי טיס לסוריה; ההערכה: צעד מתוכנן

בן 23 מג'לג'וליה המריא אתמול מרמת הגולן במצנח רחיפה או גלשן רחיפה נגד כיוון הגלישה ונחת מעבר לגבול, שם נאסף. דובר צה"ל תת אלוף מוטי אלמוז: "נראה שזה מתוכנן". נתניהו: נשלול את אזרחותו. בשב"כ פתחו בחקירה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם וקס

ערבי ישראלי טס אתמול בכלי טיס בלתי מזוהה מרמת הגולן ונחת בשטח סוריה, ככל הנראה במסגרת פעילות מאורגנת – כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הגבר, צעיר בן 23 מג'לג'וליה, טס כנראה במצנח רחיפה או גלשן רחיפה מאתר הרחיפה של קיבוץ מבוא חמה הסמוך למשולש הגבולות ירדן-סוריה-ישראל ונחת בסמוך למוצבי צה"ל מעבר לגדר, במערב מחוז דרעא. בתחילה פעלו כוחות של האוגדה המרחבית 210 שבפיקוד הצפון לחילוצו מהאזור. השב"כ פתח בחקירה.

פרטי המקרה התגלו לאחר פעילות מודיענית של מערכת הביטחון. דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז אמר הבוקר: "אתמול בשעה 17:00 בערב החל אירוע שבמהלכו חצה מהצד הישראלי כלי טיס, שלא ברור הסוג שלו, לרמת הגולן בצד הסורי. מבדיקות שעשינו עולה הערכה כי מדובר בערבי-ישראלי מג'לג'וליה, בן 23, שלפי ההערכה תכנן את זה ונאסף בצד השני. לא ברור אם זה היה מתואם או אם חיכו לא. אך מי שעושה דבר כזה ועף נגד כיוון הגלישה, נראה שזה מתוכנן. לא ברור אם זה מצנח רחיפה או גלשן, יש כל מיני הערכות".

על השאלה אם ידוע לנו מהיכן המריא הצעיר השיב אלמוז: "לא ראינו את המראה. לכן אנו רק מעריכים שמדובר באזור מבוא חמה, משם ממריאים בדרך כלל כלי טיס דומים".

לקריאה נוספת:
שוחרר מהכלא הפלסטיני - ונעצר על ידי צה"ל: "הרשות לא שופטת פעילי טרור"
חמאס רוצה להוביל את ה"אינתיפאדה" - אך מתרחק מפיגועי התאבדות
פלסטיני בן 16 התחזה למוכר קרמבו, שלף סכין, ניסה לדקור - וחוסל

תגבורות כוחות צה"ל ברמת הגולן בסמוך לגבול סוריה  24 באוקטובר 2015. עדי חשמונאי, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל באזור הגבול, אמש/מערכת וואלה!, עדי חשמונאי

אלמוז נשאל אם לדעתו הצעיר התכוון להצטרף לארגון "שוהדא אל-ירמוכ", המזוהה עם דאעש ("המדינה האיסלאמית") ופועל באזור, והשיב: "לא ידוע לנו כל מידע כזה או אחר על המתחולל בצד השני. אין לנו פרטים נוספים בשלב זה. אינני יכול לפרט על הפעולות שמבצע צה"ל". עם זאת, אלמוג ציין כי "שירות הביטחון הכללי פתח בחקירה בנושא".

עדי ראייה בשטח סיפרו: "ראינו כלי טיס עובר לצד הסורי והעברנו דיווח. לא היה שום ירי לעברו. תוך זמן קצר השמיים התמלאו במטוסים של חיל האוויר. היה פחד שאזרח ישראלי נפל בצד הסורי ונחטף. ככה הכול התחיל". לפי עדי ראייה בצד השני של הגבול, שדבריהם פורסמו בכלי תקשורת ערביים, הצעיר נחת באזור העיירה אל-שג'רה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה השבועית למקרה ואמר כי אזרחותו של הצעיר תישלל. "מי שמצטרף לשורות האויב כדי להילחם בישראל לא יהיה אזרח ישראלי", אמר.

לאתר הצניחה במצוק מבוא חמה שבדרום רמת הגולן מגיעים צנחנים רבים ודואים, בדרך כלל, לכיוון מערב, ונוחתים בשדות הסמוכים לחוף הדרום-מערבי של הכנרת. אלא שבאתר, שממוקם בסמוך לשדות מוקשים רבים באזור הגבול, ארעו לא אחת תאונות צניחה שהסתיימו בהתרסקות או בצניחה לשדות המוקשים. אלא שעד כה, מעולם לא היה במקום מקרה של צנחן שנסחף מזרחה, לעבר סוריה.

בנובמבר 2005, צנחן שהמריא מאתר צפוני ממבוא חמה, ברכס רמים, נסחף לצד השני של הגבול ונחת בלבנון, מול קיבוץ מנרה שבאצבע הגליל. הצנחן, אדם וקסלר, נחת כמה עשרות מטרים מעבר לגבול, ומיד עם נחיתתו החלו שלושה לוחמים חמושים, ככל הנראה אנשי חיזבאללה, לרוץ לעברו. הוא נמלט לכיוון הגבול, אך הגיע לשער נעול. בתוך זמן קצר הגיעו חיילי צה"ל לשער ופתחו אותו עבורו תחת חילופי אש כבדים עם אנשי חיזבאללה.

אמיר תיבון השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 08:20)

תגבורות כוחות צה"ל ברמת הגולן בסמוך לגבול סוריה  24 באוקטובר 2015. עדי חשמונאי, מערכת וואלה!
אזור הגבול ברמת הגולן, אמש/מערכת וואלה!, עדי חשמונאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully