וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום להרחיק את העובדים הערבים, תפגישו אותם עם התלמידים"

היום נערך מפגש הידברות בכניסה לדיר אל-אסד בנוכחות מאות ערבים ויהודים. עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות בראיון לאולפן וואלה! NEWS: "חייבים לצאת ממעגל השנאה. גם אני מפחד ללכת בחוץ עם הבנות שלי"

עריכה: ניר חן

עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, מבין את החששות של הורים שלא רוצים להעסיק פועלים ערבים בבתי הספר, אבל קורא דווקא עכשיו, בימים טרופים אלה, לדו קיום. היום (שבת) נערך מפגש הידברות בכניסה לדיר אל-אסד, שליד כרמיאל, בנוכחות מאות ערבים ויהודים.

"גם אני פוחד מהמצב, אבל אנחנו חייבים לדבר ולהמשיך לחיות יחד", אמר בראיון לאולפן וואלה! NEWS. "אי אפשר שלא להבין את הפחד ואת תחושת חוסר הביטחון. אני אבא לילדות וגם אני לא מרגיש בטוח בימים אלה לטייל עם הבנות שלי או לנסוע בתחבורה ציבורית. גם ברכבת לא אענה בערבית, כי אי אפשר לדעת איזה משוגע נמצא מסביבך. אבל התפקיד שלנו, של אנשי ציבור ומנהיגים, הוא לא להוביל אותנו ליותר הסתגרות".

לקריאה נוספת:
פלסטיני בן 16 התחזה למוכר קרמבו, שלף סכין, ניסה לדקור - וחוסל
"מפחיד, אבל אסור לוותר": מסע לאורך כביש הדמים של הגדה המערבית
אינתיפאדת הקטינים: בני הנוער הפלסטינים מובילים את גל הטרור

עותמאן מנסה להסביר לראשי הרשויות שהרחיקו את העובדים הערבים מבתי הספר שדווקא עכשיו הם צריכים לקרב בין יהודים לערבים: "העובדים חיים עם התלמידים ומכירים אותם אישית. אני מבין את הפחד אבל הציפייה שלי, כמי שעוסק בזה באופן יומי, היא שראשי רשויות, דווקא בימים אלה, ידברו לתלמידים ויביאו תכנים שמקרבים יותר. אני אומר לאותו ראש רשות, או מורה או מנהל, תביאו את אותם עובדים, שהם קבועים אצלכם והם בחיכוך יום-יומי עם התלמידים, תנו להם אפילו לדבר עם התלמידים. תזמינו אותנו, אנחנו נשלח גם ערבים וגם יהודים שירצו להסביר על המצב הנוכחי. תפגישו מחנכים יהודים עם מחנכים ערבים בבית ספר ערבי אחר באותו אזור גאוגרפי".

נדאל עותמאן, עו"ד מנהל המטה למאבק בגזענות באולפן. מערכת וואלה!
עו"ד נדאל עותמאן, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

מנכ"ל מועצת אל-קאסום הבדואית, מוצלח אבו עסא, התייחס גם הוא למצב, לאחר שהשבוע אחד מבני העדה נכנס לתחנה המרכזית בבאר שבע והכתים את העדה כולה. "כאוכלוסיה בדואית ראינו לנכון לבוא ולגנות את זה מידית", אמר אבו עסא, שהיה ממארגני מפגש ראשי הרשויות הבדואיות מיד לאחר האירוע.

"אני לא חושב שבגלל מקרה אחד חריג צריך להכליל 250 אלף בדואים שהוכיחו לאורך 67 שנים את הנאמנות שלהם", אמר. "הם לא צריכים כל פעם להתגונן. היה מקרה ובמקרה הזה כל המנהיגים קמו פה אחד ואמרו 'אנחנו מגנים את זה', מה צריך יותר מזה? הבדואים חיים עם היהודים, החיים שלנו פה בשלווה. אסור לעשות הכללה ולגרום לפגיעה ברקמת החיים בין הבדואים ליהודים, במיוחד בנגב, בגלל מקרה בודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully