וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב "המדינה האיסלאמית": חייל אמריקני נהרג במבצע לשחרור חטופים

כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב, בשיתוף כוחות עיראקיים וכורדיים, שחררו עשרות בני ערובה שהוחזקו על ידי דאעש בעיירה בצפון המדינה. הפנטגון: "הם עמדו בפני הוצאה המונית להורג". בשבוע האחרון כיתרו העיראקים את העיר בייג'י הסמוכה

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

חייל אמריקני נהרג הלילה (חמישי) במהלך מבצע מיוחד לשחרור 70 בני ערובה בצפון עיראק - כך מסר גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני לרשת CNN. מדובר בחייל האמריקני הראשון שמת בשטח המדינה מאז 2011. מוקדם יותר מסרו בכירים עיראקיים לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית, בשיתוף עם כוחות של צבא עיראק ושל המיליציות הכורדיות במדינה, השלימו את מבצע שחרור החטופים בעיירה חוויג'ה, הנמצאת ממערב לכירכוכ.

דובר הפנטגון פיטר קוק מסר כי ההחלטה על המבצע הלילי בצפון עיראק התקבלה "לאחר קבלת מידע, לפיו בני הערובה עמדו בפני הוצאה המונית להורג". הוא הוסיף כי חמישה לוחמי דאעש נעצרו ו"כמה מהם" נהרגו במהלך המבצע. לטענת המועצה הכורדית לביטחון לאומי, 20 לוחמי דאעש נהרגו. כמו כן, נמסר כי לא היו כורדים בין החטופים.

עוד בוואלה! NEWS:
בשלוש חזיתות: עיראק מהדקת את האחיזה סביב מעוזי דאעש
מערכות הגנה, שומרים חמושים ורכבים משוריינים. ביקור בבסיס בלטקיה
מסמכים חשאיים חושפים: כך פוגעת ארה"ב בחפים מפשע בתקיפות מל"ט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוויג'ה ממוקמת בסמוך לאזור בייג'י, שהפך למוקד אסטרטגי בלחימה בין לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לכוחות הצבא בעיראק. זאת, בין היתר, בשל חשיבותו לשליטה הצבאית על צפון המדינה ומאגרי הנפט שנמצאים בו. בשבוע האחרון כיתרו כוחות הביטחון העיראקיים את העיר, במסגרת התקדמות הכוחות לקראת העיר רמאדי, שנכבשה בחודש מאי האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוחמי מיליציה שיעית משגרים רקטות לעבר יעדי דאעש באזור בייג'י, עיראק, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
לוחמים באזור בייג'י, השבוע/רויטרס

המתקפה שמתרכזת סביב בייג'י ומתקן הנפט הגדול ביותר במדינה הסמוך אליה, החלה בשבוע שעבר. העיר וסביבותיה הן אחת מנקודות החיכוך המרכזיות בין הממשל המרכזי לבין כוחות "המדינה האסלאמית", מאז כבשו שטחים נרחבים במדינה ביוני אשתקד. אנשי "חשד א-שעבי", הכולל מיליציות שיעיות רבות, שחררו את רוב האזור. עתה הם מנסים לטהר את כיסי ההתנגדות האחרונים של דאעש, שהטמין מטענים ברחבי העיר ומלכד מבנים.

מפקד בכיר בכוחות הביטחון אמר אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר "בניצחון הגדול ביותר מאז 10 ביוני 2014", בהתייחסו לתקופה שבה דאעש רשם הישגים טריטוריאליים גדולים לאחר קריסת הצבא והמשטרה. מאז תחילת מתקפת הנגד בשנה שעברה, הממשלה ובעלי בריתה השתלטו על כל השטחים שמדרום לבגדאד ועל חלק מאלו שמצפון לה, כולל על העיר תיכרית.

(עדכון ראשון: 17:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully