וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הציעה לצמצם ביקורי יהודים בהר הבית כדי להרגיע את המצב"

21.10.2015 / 17:29

מקורות ערביים מסרו לוואלה! NEWS כי עבדאללה ואבו מאזן דחו את ההצעה. בעמאן וברמאללה דורשים לחזור למציאות שקדמה לאינתיפאדה השנייה, ולסמכותו של הווקף, שמצדו טוען כי מספר המבקרים הלא-מוסלמים הוכפל בחמש שנים. לשכת נתניהו מכחישה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

ישראל הציעה לירדן ולרשות הפלסטינית להפחית את מספר המבקרים היהודים והלא-מוסלמים בהר הבית במטרה להביא להרגעת המצב – כך אמרו היום (רביעי) מקורות ערביים לוואלה! NEWS. ואולם, המלך עבדאללה ואבו מאזן דחו את המתווה בטענה כי הוא אינו מספיק. המגעים בין הצדדים התנהלו בשבועות האחרונים ונוהלו על ידי בכירים במערכת הביטחון וכן באמצעות שליחו המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצחק מולכו. לשכת נתניהו מכחישה: "לא היה ולא נברא".

עוד נודע לוואלה! NEWS ממקורות ערביים כי ההצעה הישראלית באה לנוכח הטענות הפלסטיניות והירדניות המתבססות על נתוני הווקף הירדני כי מספר המבקרים הלא-מוסלמים בהר הבית עלה ביותר מ-100% בתוך חמש שנים בלבד. לפי נתוני הווקף, בשנת 2011 נכנסו 5,000 מבקרים לא-מוסלמים להר, לעומת 12,569אשתקד.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פיגוע בבנימין: צעירה במצב אנוש; אחד המחבלים חוסל בידי חיילת
סערת החיילים הבורחים: "לטפל במי שלא חתר למגע בפיגועים"
3.5 שנות מאסר לתושב נצרת שנלחם לצד דאעש בעיראק

מתפללים פלסטינים במסגד אל-אקצא שבירושלים, 20 בפברואר 2015. רויטרס
מתפללים במסגד אל-אקצא/רויטרס

הדרישה הפלסטינית-ירדנית המשותפת, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, היא חזרה לסטטוס קוו, כפי שהיה בהר הבית לפני 28 בספטמבר 2000, תחילת האינתיפאדה השנייה. בעבר הביקורים של לא-מוסלמים במתחם היו באחריות ובניהול הווקף בלבד, ולא באחריות משטרת ישראל שמנהלת את הביקורים בהר של לא-מוסלמים מאז 2003.

המקורות מסרו עוד כי בחצר המלך בעמאן ישנו כעס רב על נתניהו, והמלך עצמו מסרב לפגוש אותו. לדבריהם, ללא הסכמה ישראלית לסטטוס-קוו לא תתאפשר רגיעה של ממש בשטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רעייתו לפני ההמראה לברלין, אוקטובר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורעייתו שרה לפני ההמראה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתוך כך, שר החקלאות אורי אריאל שלח הבוקר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל שרי הממשלה, ובו הוא מאיים כי אם ישראל תסכים לשינוי בסטטוס קוו בהר הבית, הוא יתפטר לאלתר מן הממשלה. השר טען כי מדובר בדרישה של "ממשלה זרה המתערבת בריבונות הישראלית". במכתב לנתניהו שהגיע לידי וואלה! NEWS כתב: "הסטטוס קוו הקיים בהר הבית, הכולל מניעת תפילה מיהודים והגבלת שעות הכניסה הוא גרוע מאוד. זו חרפה שיהודי נעצר בהר הבית על קריאת 'שמע ישראל', אך הסטטוס קוו הזה הוא בן עשרות שנים ולא נקבע על ידך. לעומת זאת, הוויתורים הנוספים לעיל, אם ייקבעו על ידך, משמעותם אחת: יצירת סטטוס קוו חדש בהר הבית, ולזאת לא אוכל להסכים בשום אופן".

המכתב מגיע בצל נסיעתו של נתניהו לביקור בזק בגרמניה, שם יפגוש את הקנצלרית אנגלה מרקל ואת שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, לדיון שיעסוק בדרכים לעצירת גל הטרור. לדברי אריאל, מידע שהגיע אליו מצביע על כך שעל השולחן יעלו הצעות לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית, כך שלמוסלמים לא תהיה כל הגבלה בעלייה לשם, ושמנגד - שרים וחברי כנסת ישראלים לא יוכלו לעלות למקום. במכתבו ציין אריאל כי מהפרסומים ומהדיווחים בתקשורת עולה כי הווקף הוא זה שייקבע אילו יהודים יעלו להר הבית.

אורי אריאל בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
מאיים להתפטר. אריאל/ניב אהרונסון

לדבריו, "אנחנו נדון עם מנהיגת אחת המדינות החשובות באירופה על המצב כאן, על הצורך להפסיק את ההסתה הפלסטינית וגם על נושאי ביטחון מרכזיים שגרמניה מסייעת לישראל בהם. גרמניה היא שותפה חשובה מאוד לישראל בביטחון הלאומי שלה".

בנוסף לזה, אמר נתניהו, "מחר אפגוש את קרי ואדון איתו בדרכים להרגיע את המצב. אני כמובן אחזור ואבקש ממנו לדרוש מאבו מאזן להפסיק את ההסתה, שהיא המקור לפיגועים הרבים שאנחנו רואים כאן. כדי להפסיק את ההרג צריך להפסיק את ההסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully