וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המאבק בעוני: רק 1 מכל 4 מאמין שהממשלה מטפלת בתופעה

על פי נתונים מתוך דוח העוני האלטרנטיבי של "לתת", כ-41% מהציבור סבורים שמדיניות הממשלה הנוכחית תוביל להרחבת הפערים החברתיים, למרות ש-70% רואה בה כגורם האחראי לצמצום התופעה. משרד הרווחה יגיש בקרוב הצעת חוק לעידוד יציאה לעבודה

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

יום המאבק בעוני יצוין היום (שלישי) בכנסת, ובמהלכו יערכו בוועדות הכנסת השונות דיונים בנושא. על פי נתונים מתוך דוח העוני האלטרנטיבי של ארגון "לתת" לשנת 2015, כ-70% מהציבור בישראל סבור שהממשלה היא שאחראית לצמצום העוני בישראל, ו-40.8% מהציבור מאמין כי מדיניות הממשלה הנוכחית תוביל להרחבת שיעורי העוני והפערים החברתיים.

עוד עולה מהדוח כי הציבור רואה בעמותות ובארגוני המגזר השלישי כמטפלים בעוני: 42.6% מהנשאלים סבורים כי אלה הגופים המרכזיים המטפלים בבעיה. 31.2% מהנשאלים השיבו כי אנשים פרטיים שתורמים מכספם הם המטפלים בכך, ורק 26.2% חשבו שהממשלה היא הגורם העיקרי המטפל בבעיית העוני.

לקריאה נוספת:
גניבת מרכך כביסה וקיבוץ נדבות: למה מעמידים לדין דווקא עניים?
לא רק כסף: כך עוני משפיע על ההתפחות השכלית של הילד
דוח: מספר בני הנוער העניים זינק ב-90% בשנה אחת

עוני קשה בתחנה המרכזית הישנה, יוני 2015. ראובן קסטרו
רוב הציבור מאמין שעמותות ותורמים פרטיים הם שמטפלים בעניים/ראובן קסטרו

את יום המאבק בעוני בכנסת יובילו הח"כים אלי אלאלוף (כולנו), אילן גילאון (מרצ), מאיר כהן (יש עתיד) ואיימן עודה (הרשימה המשותפת). ישתתפו בו גם הפורום למאבק בעוני והארגונים "לתת" ו"פתחון לב".

בתוך כך, משרד הרווחה הודיע היום כי בקרוב יגיש הצעת חוק להעלאת ה"דיסריגרד" - הסכום הפטור מקיזוז בקצבת הבטחת הכנסה ובדמי מזונות, מה שלטענת המשרד יעודד יציאה לעבודה. עד היום נוכו למקבלי הקצבאות 60%-70% מהכסף שהרוויחו מעל לרף.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הצעת חוק להעלאת הרף לקיזוז בקצבת הבטחת הכנסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת החוק של שר הרווחה, חיים כץ, ושל ח"כ אלי כהן (כולנו), שיזם ארגון "ידיד", קובעת כי יש להוריד את שיעור הקיזוז ל-31%. מהלך זה צפוי לסייע לכ-30 אלף זכאים לקצבת הבטחת הכנסה ולנשים המקבלות דמי מזונות, שביקשו להשתלב בשוק העבודה אך נמנעו מכך בשל הקיצוץ בקצבאותיהם.

כיום עומדת קצבת הבטחת הכנסה ליחיד על סכום של 1,730 שקלים לחודש, והכנסה נוספת של יותר מ-463 שקלים תוביל להפחתה של 70% מכל הכנסה נוספת. כך, יחיד שמשתכר יותר מ-2,934 שקל בחודש לא יהיה זכאי לקצבה כלל, מה שמונע יציאה לעבודה. תיקון החוק יוביל לכך שיחיד יוכל להשתכר עד 6,044 שקל בחודש ללא אובדן קצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully